2026-01-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otis.P.Jivefunk
Men jag ”joggade” ju inte i spåren, det är ju det som är så sjukt och som gör mig så förbryllad.

Jag höll mig till min vanliga slinga i skogen, som även råkar vara den slingan som de spårat upp, men av respekt för skidåkarna så höll jag mig medvetet till sidan av spåren. Trots att det gjorde att jag fick anstränga mig mycket mer och kuta i 20cm tung snö. Hade jag varit ett svin så hade jag ju bara skitit i allt och sprungit i deras spår för att vara så energieffektiv som möjligt.
Du hade inte varit ett svin om du även på vintern springer där du brukar. De kan väl lägga sina skidspår någon annanstans.
Det bästa är väl förstås om man kan dela på spåret och olika slags motionärer visar ömsesidig hänsyn. Fast då kanske skidåkare bara kan åka i en riktning, beroende av hur brett motionsspåret är.

Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Gå ut en natt med ficklampa och en spade. Fucka upp spåret totalt med stora diken här och där. Kanske gräva en djup grop med lite grankvistar sedan täcka över med snö. Eller bygg en vall precis i kurvan i nerförsbacken.

Gör det snarast så dom fattar att det är du.
😂😂😂
Dagen räddad
Citera
2026-01-05, 12:36
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Om nåt är Karen fasoner så är det väl hela "Jag får minsann gå/jogga i skidspåren om jag vill!" grejen?

Okej, det verkar som ni behöver byta ut ”springa brevid” mot ”springa i” för att få resonemanget att gå ihop.

Scenario A: springa ”i” skidspåret= dåligt
Scenario B: springa ”Brevid” skidspåret= kan vara helt okej, oavsett vad andra tycker om det.

Jag trodde nog inte så många skulle ha så svårt för skillnaden dom två emellan, men det skulle ju förklara rätt många oönskade graviditeter, exempelvis.
Citera
2026-01-05, 12:43
Medlem
Du kränker Gustav Vasas heder!

Var glad att dom inte har slängt ner dig från ett träd eller balkong
Citera
2026-01-05, 12:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Okej, det verkar som ni behöver byta ut ”springa brevid” mot ”springa i” för att få resonemanget att gå ihop.

Scenario A: springa ”i” skidspåret= dåligt
Scenario B: springa ”Brevid” skidspåret= kan vara helt okej, oavsett vad andra tycker om det.

Jag trodde nog inte så många skulle ha så svårt för skillnaden dom två emellan, men det skulle ju förklara rätt många oönskade graviditeter, exempelvis.

Det många kallar "bredvid spåret" hör till spåret, och som sagt, många skiter totalt i om det hör till spåret eller inte utan springer där ändå.
Citera
2026-01-05, 12:44
Medlem
Lägg grus i skidspåren längs hela sträckan.
Citera
2026-01-05, 12:57
Medlem
Public Enemys avatar
Ha ha , Min kompis körde upp ett spår i skogen med sin skoter, så att han lättare skulle kunna promenera med sina hundar.
När han någon dag senare tog en hundpromenad i "sitt" spår, blev han utskälld av några skidåkare för att han gick i skidspåren.

Han säger att det nog var stockholmare.
Citera
2026-01-05, 12:58
Medlem
Där jag bor och brukar springa finns det två spår ett för skidåkare och ett för löpning.. hade jag kört löpning i skidspåren så fattar jag folk blir snea..
Citera
2026-01-05, 13:09
Medlem
Dumdrygs avatar
Är det ett preparerat skidspår brukar man inte promenera där nej.

Har för mig att det satt skyltar där jag växte upp att det var förbjudet att promenera i skidspåret vintertid. Sommartid var det alltså ett vanligt motionsspår för löpning.

Så inte så konstigt att de blänger på dig.
Citera
2026-01-05, 13:10
Medlem
Det känns onekligen som att vi inte får hela informationen av TS.
Citera
2026-01-05, 13:16
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Samma sak med töntiga jävla mountainbikare som cyklar runt i på vandringsleder och gormar.
Citera
2026-01-05, 13:21
Medlem
Cameltotems avatar
Gå inte i skidspåren? Är väl inget främmande koncept.

Värre med dessa jävla MTB åkare som tror sina grusspår är heliga och inte klarar av att de är uppkört som ändå är hela poängen med en jävla MTB.
Citera
2026-01-05, 13:24
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Varför joggar man i 2dm snö ?
Det är väl den mest relevanta frågan här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in