Citat:
Ursprungligen postat av
TeEsEr
Efter att ha följt flödena idag står följande klart:
Trump är snart 80 och ärligt talat inte lika fräsch som för ett par månader sedan. Han kanske håller perioden ut men sannolikt inte ens det. Det är ingen fördom, bara ett konstaterade. 80-åringar där åldrandet börjar synas så här tydligt åldras sällan väl
Den som tar över efter honom har två val. Antingen åka jorden runt och be om förlåtelse eller höja armen i en hitlerhälsning vid utnämningsceremonin. Jag tror att JD Vances drömmar om att bli president blir alltmer vaga ju värre Trump beter sig.
Arvet som Trump kommer att lämna efter sig kommer att stinka hundskit och det är tydligt att han inte bryr sig det minsta om det.
Jag tror att det blir färre och färre republikaner som vill ta över efter Trump. Det arv han kommer lämna efter sig kommer inte att vara ärorikt.
Bra där, en genomtänkt och påläst analys du gör och jag kompletterar med några kommentarer:
- ja, Trump har tappat mycket de senaste månaderna, det är rätt. Det som också bör framkomma är att han föddes mindre än ett år efter andra världskriget var slut och Donald hade "bäst före-datum" förra seklet. Tilläggas bör också att han knappt var en medelmåtta när han var som bäst runt 1970..
- Allt Trump gjort är baserat på att han ärvt pengar, inte skapat något själv.
- Att det Trump lämnar efter sig är skit och att hans slöseri med amerikanarnas skattemedel är enormt är ju redan nu ett faktum. Vi får hoppas att USA gör som efter Trumps förra presidentskap, - återställer och gör fyra år med Donald till en glömd nadaperiod i landets historia. USA är i grunden faktiskt ett bra land och en demokrati.
- Trump är inte populär bland riktiga republikaner längre, bland annat efter sin flört med de mest extrema moral-majority-kristna predikanterna som vill göra bibeln till lag i USA, som Charlie Kirk.. eller att han betalar hyshpengar till ho..kvinnor, mutar läkare och domare samt fuskar med skatt. De flesta republikaner står för helt andra värden.
- Nästa republikan som tar över ett presidentskap i USA, på ett ärligt sätt.. kommer att få profilera sig som en anti-Trump-politiker.
Jag kan inte heller förstå att USA:s militär som har en stolt historia av att försvara demokratiska värden inte säger nej till Trumps agenda som endast går ut på att berika Donald själv, uppenbart att han sniffar efter ett nytt arv på Amerikas bekostnad.