2026-01-05, 02:11
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Normala skurkstater vägrar gå med i ICC. USA inför sanktioner mot domare i ICC och har sin "Hague invasion act". USA är den ultimata skurkstaten som kombinerar makt med vilja att trampa på alla som går emot deras vilja.
Kom igen. Kommunist? 🙄😂 Idiot iaf.
Citera
2026-01-05, 02:13
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeoXV
Det är väl naturligt?

Nej, det är slarvigt och motbjudande.
Citera
2026-01-05, 02:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
De får inte Grönland öht och kommer inte att strida heller. USA BEHÖVER Grönland och det är för att Danmark inte klarar av att skydda G (ekonomiskt mest o Danmark är öht för litet styrkemässigt) och EU är alldeles för handfallna och har väl inte råd heller. Vi behöver USA. Det är strid om Ishavet och varför låta Kina, Ryssland m fl få överhanden? Farligt för oss. Vill vi i väst inte överleva? Verkar inte så - på många olika sätt.
Du har inte fattat att USA sedan 1951, genom ett flertal avtal med Danmark, har rätt att militärisera Grönland så mycket man bara orkar.

USA hade som mest 14 militärbaser på Grönland, sen avvecklade man alla utom en. Det är fritt fram för USA att upprätta militärbaserna igen om man vill.
Citera
2026-01-05, 02:16
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Var har jag påstått det? Och vad har det jag tycker med trådens ämne att göra?
Det var en fråga. Satte jag inte ett frågetecken eller glömde jag det?

Fast ja, jag tror det. Du vill se USA falla? Och hela västvärlden med dem?

Jo, det har med trådens ämne att göra eftersom de är alternativet just nu.
Citera
2026-01-05, 02:16
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du har inte fattat att USA sedan 1951, genom ett flertal avtal med Danmark, har rätt att militärisera Grönland så mycket man bara orkar.

USA hade som mest 14 militärbaser på Grönland, sen avvecklade man alla utom en. Det är fritt fram för USA att upprätta militärbaserna igen om man vill.
🙄 Jo, vet det.
Citera
2026-01-05, 02:17
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nej, det är slarvigt och motbjudande.
Darling jag har ändrat enbart för din skull!
Citera
2026-01-05, 02:18
Medlem
Varför ska Danmark ens ha grönland, alldeles för litet och för att kunna försvara eller ta hand om det. Grönland kommer bli extremt viktig punkt när isarna börja smälta och permanenta fartygsleder kommer kunna upprättas i ishavet, bättre att sälja grönland till USA i så fall
Citera
2026-01-05, 02:18
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det var en fråga. Satte jag inte ett frågetecken eller glömde jag det?

Fast ja, jag tror det. Du vill se USA falla? Och hela västvärlden med dem?

Jo, det har med trådens ämne att göra eftersom de är alternativet just nu.

Var jag står politiskt har inget med trådens ämne att göra. Frågan är hur USA kommer att "få" Grönland, och svaret är att det inte kommer att hända.
Citera
2026-01-05, 02:21
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeoXV
Darling jag har ändrat enbart för din skull!

Tänk, att få träffa på en civiliserad människa i en FB-tråd, kvart över två på natten! Det händer fan inte ofta. Respekt!
Citera
2026-01-05, 02:21
Medlem
AreYouBacks avatar
Grönland tillhör Nordamerika. Det finns ingen koppling mellan Danmark och Grönland.
Citera
2026-01-05, 02:24
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Grönland tillhör Nordamerika. Det finns ingen koppling mellan Danmark och Grönland.

Jag tror att du missade några lektioner på samhällskunskapen. Kan tipsa om Komvux.
Citera
2026-01-05, 02:27
Medlem
Är nog bara en tidsfråga innan Trump börjar intressera sig för Gotland också, ”Almedalsveckan” kan man väl ha på Öland som ligger mer lättillgängligt för övriga svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in