2026-01-04, 11:29
  #2449
Medlem
Pro-Enfalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fint reportage i Viaplay Sport om sympatiske gamle skidhjälten Sven-Åke Lundbäck, fortfarande i god form med tanke på att han inte är någon spring chicken. A blast from the past.

Verkligen. Lite kuriosa är att Thomas Wassberg råkade ut för en trafikolycka innan VM i Lahti 1978, varför han ej kunde delta. Somliga i det svenska stafettlaget (Tommy Limby) fick således chansen till ädla medaljer.
Citera
2026-01-04, 11:34
  #2450
Medlem
Moobs avatar
Så ingen jakt i år heller? Så tråkig avslutning och allt är redan avgjort.
Ingen kommer åka ifrån och vinna med 2 minuter.

Låt detta bli sista tour de ski nånsin
Citera
2026-01-04, 11:35
  #2451
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Grattis Norge, ni äger herrarna idag.
Citera
2026-01-04, 11:35
  #2452
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadZekeWolf
Var hittar du odds för pallplaceringar på totalen?
Är helt inne på att Weng blir tvåa eller trea. kan man få 5 ggr på det?

- BBZW

Brukar kolla odds på Bet365, Oddsportal eller Oddschecker.
Citera
2026-01-04, 11:35
  #2453
Moderator
Dr Kings avatar
Jonas yrar vidare: ”Nu har man gjort om denna etapp till en masstart så den som är först upp för backen vinner etappen och naturligtvis också totalen”.
Citera
2026-01-04, 11:36
  #2454
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Så ingen jakt i år heller? Så tråkig avslutning och allt är redan avgjort.
Ingen kommer åka ifrån och vinna med 2 minuter.

Låt detta bli sista tour de ski nånsin
Ja, men tänk på Klädbod som hade blivit utsatt för en jakt. Så kan vi inte ha det så vi gör det patetiskt tråkigt istället.

Tur att Anger har bra glid just den här etappen.
__________________
Senast redigerad av Readyfreddie 2026-01-04 kl. 11:38.
Citera
2026-01-04, 11:38
  #2455
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fint reportage i Viaplay Sport om sympatiske gamle skidhjälten Sven-Åke Lundbäck, fortfarande i god form med tanke på att han inte är någon spring chicken. A blast from the past.

Han och Johaug har sjukt lika kroppar/benställning när de åker
Citera
2026-01-04, 11:38
  #2456
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, men tänk på Klädbod som hade blivit utsatt för en jakt. Så kan vi inte ha det så vi gör det patetiskt tråkigt istället.
Jag stänger av tv i protest. Det här är ju bara en lång utdragen tävling som redan är avgjord.
Citera
2026-01-04, 11:39
  #2457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jonas yrar vidare: ”Nu har man gjort om denna etapp till en masstart så den som är först upp för backen vinner etappen och naturligtvis också totalen”.
Ja, tänkte också på det. Och han fick inget mothugg.
Citera
2026-01-04, 11:40
  #2458
Medlem
Alkibiadess avatar
Fin åkning av Anger.
Citera
2026-01-04, 11:40
  #2459
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Så ingen jakt i år heller? Så tråkig avslutning och allt är redan avgjort.
Ingen kommer åka ifrån och vinna med 2 minuter.

Låt detta bli sista tour de ski nånsin

Detta är definitivt den tråkigaste etappen i Tour de ski. Att kava sig upp för en backa är inte längdskidåkning i min smak, och så upplägget med masstart som vi väl alla (iaf väldigt många) är missnöjda med uppe på det.
Citera
2026-01-04, 11:41
  #2460
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Brukar kolla odds på Bet365, Oddsportal eller Oddschecker.

Tack, jag kollade bara på ATG och Expekt där fanns det inte.
Men min tro på 5 ggr var väldigt naivt. 2,25 på bet365.

- BBZW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in