Fint reportage i Viaplay Sport om sympatiske gamle skidhjälten Sven-Åke Lundbäck, fortfarande i god form med tanke på att han inte är någon spring chicken. A blast from the past.
Verkligen. Lite kuriosa är att Thomas Wassberg råkade ut för en trafikolycka innan VM i Lahti 1978, varför han ej kunde delta. Somliga i det svenska stafettlaget (Tommy Limby) fick således chansen till ädla medaljer.
Jonas yrar vidare: ”Nu har man gjort om denna etapp till en masstart så den som är först upp för backen vinner etappen och naturligtvis också totalen”.
Fint reportage i Viaplay Sport om sympatiske gamle skidhjälten Sven-Åke Lundbäck, fortfarande i god form med tanke på att han inte är någon spring chicken. A blast from the past.
Han och Johaug har sjukt lika kroppar/benställning när de åker
Jonas yrar vidare: ”Nu har man gjort om denna etapp till en masstart så den som är först upp för backen vinner etappen och naturligtvis också totalen”.
Ja, tänkte också på det. Och han fick inget mothugg.
Så ingen jakt i år heller? Så tråkig avslutning och allt är redan avgjort.
Ingen kommer åka ifrån och vinna med 2 minuter.
Låt detta bli sista tour de ski nånsin
Detta är definitivt den tråkigaste etappen i Tour de ski. Att kava sig upp för en backa är inte längdskidåkning i min smak, och så upplägget med masstart som vi väl alla (iaf väldigt många) är missnöjda med uppe på det.