2026-01-04, 11:16
Medlem
Hade Robins pedofili behandlats när han kom ut av detta https://nyheter.ki.se/lakemedel-minskar-risk-for-sexuella-overgrepp-mot-barn och terapi kanske han lugnat ner sig i sina övergreppsinstinkter?
Citera
2026-01-04, 11:17
Medlem
TawnyFrogmouths avatar
Kan man koppla olika försvunna tjejer till att han sålt sina bilar straxt efter? Han har väl ändå sålt två stycken medan han bott i nuvarande stugan. Gissar att polisen även kollar upp historik av hyrbilar med olika försvinnanden.

Helt övertygad om att han gjort detta flera gånger och kommit undan med det. Vem f-n klarar av att fixa allt så snabbt, samt gå och jobba som om inget hänt, annars? Hur planerat det än må varit.
Citera
2026-01-04, 11:20
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Där är du nog inne på nåt dessvärre
HAN kommer fram när HON hittat sitt offer
Kanske t o m tar av sig kvinnokläderna och blir Robin under själva akten…
Mår illa av vad stackars BO fått utstå och hennes kropp.

Det finns en amerikansk transsexuell mördare som heter Harvey Marcelin, aka Marcelline Harvey. Från en intervju med Nypost citerar jag: "Harvey’s not a good guy, he’s a tough guy,” she said. “Marceline’s nice and gentle and loving, you know, lots of laughter, fun to be with. She’s the one who’s perfectly normal.”

Jag tror att Robin också försökte dämpa sin ondska genom att inta en ny identitet.

Det tror inte jag, dvs att han försökte dämpa sin ondska. Jag tror han ville inta ny identitet (att se ut som en ung flicka och byta namn) utifrån sexuell njutning.
Citera
2026-01-04, 11:21
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TawnyFrogmouth
Kan man koppla olika försvunna tjejer till att han sålt sina bilar straxt efter? Han har väl ändå sålt två stycken medan han bott i nuvarande stugan. Gissar att polisen även kollar upp historik av hyrbilar med olika försvinnanden.

Helt övertygad om att han gjort detta flera gånger och kommit undan med det. Vem f-n klarar av att fixa allt så snabbt, samt gå och jobba som om inget hänt, annars? Hur planerat det än må varit.

Klokt resonerat. Han kan ha gjort det förut eller så var han extremt "skicklig". Ev medhjälpare annars?
Citera
2026-01-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Det är intressant med tidpunkten 10:55 på grovt gravfridsbrott i Södertälje då har dom hittat något den tiden vid stugan, och inte bara på kvällen när han greps då? Precis vad jag tänkt innan och har diskuterats. Eller tänkerr jag fel? Dom måste ju gått in i stugan innan utan att avslöja det då gärningsman var på jobbet!

Ja. Dom gick antagligen in när han var på jobbet och hittade någon kroppsdel eller nåt som styrker att han hanterat död kropp. Eftersom inte hela kroppen var där satte man span på honom istället för att gripa honom direkt.
Citera
2026-01-04, 11:23
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hur stor var My då? Finns ju gott om tioåringar som är 160 cm och även 25-åringar i den längden. Vilma kanske gick mest på längd och kroppsform och inte ålder.

Han gick ju igång på döda kvinnors vaginor så han kanske valde 25-åringen mot bakgrund av det?
Citera
2026-01-04, 11:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mix12
Har inte polisen undersökt hans bostad när han var på jobbet på lördagen? Det verkar konstigt om de inte gjort det då de misstänker människorov.

Jag undrar också vad Vilma/Robin haft för sig timmarna efter jobbet fram tills han greps i skogen ca kl 21? Det är många timmar och han var dessutom bevakad av polis.
Nej de var ej inne innan han greps tyvärr, han åkte väl hem o äcklade sig med kroppen eller slutförde sista inför avresa
Citera
2026-01-04, 11:31
Medlem
Citat:
Det är intressant med tidpunkten 10:55 på grovt gravfridsbrott i Södertälje då har dom hittat något den tiden vid stugan, och inte bara på kvällen när han greps då? Precis vad jag tänkt innan och har diskuterats. Eller tänkerr jag fel? Dom måste ju gått in i stugan innan utan att avslöja det då gärningsman var på jobbet!

Min gissning är att dom hittade huvudet i bilen.
Citera
2026-01-04, 11:46
Medlem
Nu ska GW prata om fallet i Nyhetsmorgon TV4.
Citera
2026-01-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nej, hon har dödats inom en timme säkerligen, ska nån ha kritik är de familjen som inte kan möta upp sin besökande dotter.
Tydligen inte med matleverans eftersom lirarn gräver i skogen och tas på bar gärning
Anser du att alla människor som inte dör en naturlig får skylla sig själva?
Eftersom varje gång man stiger ut ur sitt hem riskerar man att dö, bli överfallen, bli rånad, bli våldtagen etc.

Får alla som skaffar en partner skylla sig själva ifall dom råkar ut för något, eftersom statistiskt sätt är det den allra vanligaste personen att bli utsatt av?

Om inte, vart drar du gränsen då skulden läggs över på BO?
Citera
2026-01-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Det vet jag och därför anser jag det viktigt att det finns med i information om honom. Det är även förkastligt om han som barn utsatt djur för lidande och om ingen uppmärksammat detta, då det är en varningssignal samhället måste ta på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Nej,
finns ingenting som tyder på det.

Det är inte heller samma område, långt ifrån. Det är knappt 1,5 mil emellan beroende på vilken väg du åker.

Citat:
Dom verkar ju undersökt noga under altanen. Polisen kanske hittade något där utan att gå in i huset. Eller kanske i soptunnan utanför.
Citera
2026-01-04, 11:58
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Nu ska GW prata om fallet i Nyhetsmorgon TV4.

Vad sa GW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in