2026-01-03, 18:50
Medlem
Klart det är skillnad på de som kommer till Arlanda jämfört med de som åker därifrån? Ska du slita i att hoppa på planet från var du nu reser eftersom det snöar på din destination?
”Tantens” plan hade lyft om de inte fyllt det med fel väskor..
Har vänner som landade idag på eftermiddagen, mycket folk men de fick väskorna på en halvtimme.
Som vanligt är det massa folk som prompt ska ringa tidningarna och gnälla och därför är de idioter. Inte för att de flyger hem från en semesterresa som bokades i somras. Herregud.

Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Tanten i Expressen försökte lämna Sverige.

Det är egalt om resenärer lyfter eller ankommer. Det var kaos med inställda flyg redan igår. Tror du att just gruppen Arlandaresenärer undantas från vädervarningarna? När de är lika patetiska som de som tar bilen ut för att köpa sushi.

De har fått information från myndigheterna om väderläget. De har varnats. Men de inbillar sig att varningar inte gäller dem. Att Arlanda är en fristående zon dit snö inte blåser.
Citera
2026-01-03, 18:54
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Klart det är skillnad på de som kommer till Arlanda jämfört med de som åker därifrån? Ska du slita i att hoppa på planet från var du nu reser eftersom det snöar på din destination?
”Tantens” plan hade lyft om de inte fyllt det med fel väskor..
Har vänner som landade idag på eftermiddagen, mycket folk men de fick väskorna på en halvtimme.
Som vanligt är det massa folk som prompt ska ringa tidningarna och gnälla och därför är de idioter. Inte för att de flyger hem från en semesterresa som bokades i somras. Herregud.

Det är sådana som du som gör att det blir stora problem. De med egoistiskt synsätt. Vi andra begriper att alla omfattas av varningar. Precis som när du reser någonstans måste du naturligtvis ha koll på varningar på din destination.
Citera
2026-01-03, 19:09
Medlem
Så familjen som flyger hem idag från Phuket ska betala 50 000 för nya flygbiljetter och missa jobb och skola på måndag?
Sluta tramsa nu.
För övrigt håller jag mig hemma.
Citat:
Det är sådana som du som gör att det blir stora problem. De med egoistiskt synsätt. Vi andra begriper att alla omfattas av varningar. Precis som när du reser någonstans måste du naturligtvis ha koll på varningar på din destination.
Citera
2026-01-03, 19:39
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Så familjen som flyger hem idag från Phuket ska betala 50 000 för nya flygbiljetter och missa jobb och skola på måndag?
Sluta tramsa nu.
För övrigt håller jag mig hemma.

Otroligt egoistiskt, ja. Människorna runt mig ställer in och ändrar sina planer i dagarna. Måtte ni sitta fast i en bilkö i fyra dygn och frysa.
Citera
2026-01-03, 20:03
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Otroligt egoistiskt, ja. Människorna runt mig ställer in och ändrar sina planer i dagarna. Måtte ni sitta fast i en bilkö i fyra dygn och frysa.

Snacka skit, det är knappast någon som bokar om sina hembiljetter pga. Vädret hemma. Någon måtta få det vara med att leka ”fröken duktig”.

Att vänta några timmar på en resväska är i sammanhanget inte världens största sak.
Citera
2026-01-03, 21:11
Medlem
Citat:

Jo tjena. Folk ställde inte ens in barnkalas gör ungarna under Corona.
Menar du att barnfamiljer med bokade hemresor från ex Thailand avbokar hemresan för att det snöar i Sverige och torskar 80k?
Röstar du på MP också? Använder Cykelbyxor och inte tagit körkort och är vegetarian också?
Citera
2026-01-03, 22:48
Medlem
maxatdunders avatar
Verkar som SMHI flyttat orange varning att sluta vid 03:00 i natt östra svealand. Verkar vara slut på någon ny snö efter det och minusgrader vilket jag hoppas leder till smidig avresa från Arlanda under dagen för min del.
Citera
2026-01-03, 23:21
Medlem
Libertarismuss avatar
Känns ändå rimligt att SMHI tog sitt förnuft till fånga att tog bort de röda varningarna. "Stormen" Anna var helt enkelt inte mycket till storm, utan snarare helt vanligt vinterväder.

Trevligt med snö för övrigt.
Citera
2026-01-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Känns ändå rimligt att SMHI tog sitt förnuft till fånga att tog bort de röda varningarna. "Stormen" Anna var helt enkelt inte mycket till storm, utan snarare helt vanligt vinterväder.

Trevligt med snö för övrigt.

En meter snö kom det här så om du tycker det är vanligt vinterväder så bor du på nordpolen och har det trevligt
Citera
2026-01-03, 23:47
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
En meter snö kom det här så om du tycker det är vanligt vinterväder så bor du på nordpolen och har det trevligt
Mycket snö är det, men knappast så att det fordrar en varning, i synnerhet inte en röd varning. Tillbaka till ritbordet för SMHI med andra ord.
Citera
2026-01-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Mycket snö är det, men knappast så att det fordrar en varning, i synnerhet inte en röd varning. Tillbaka till ritbordet för SMHI med andra ord.

Det har kommit en meter i röda områden. Jag vet jag har skottat snö i tre dagar. Om du googlar ser du att nordpolen inte är Upplands Väsby och sydpolen Södertälje. Du har mycket att upptäcka du. Kanske skicka in en ansökan som ritare till SMHI
Citera
2026-01-04, 00:26
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Det har kommit en meter i röda områden. Jag vet jag har skottat snö i tre dagar. Om du googlar ser du att nordpolen inte är Upplands Väsby och sydpolen Södertälje. Du har mycket att upptäcka du. Kanske skicka in en ansökan som ritare till SMHI
Förstår att det är tungt att skotta, man att det skulle rättfärdiga en RÖD varningen kanske blir lite överdrivet. Hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in