2026-01-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Går du bara efter offentliga uppgifter? I s f är ju en sådan här tråd meningslös.
En antal fakta som uppgetts i tråden har senare bekräftats av polis, t ex uppgiften att GM varit i kontakt med BO angående annonsen.

Du har en poäng, men ingenstans har det framkommit några uppgifter eller ens hintar om att sexualbrott har begåtts. Helt plötsligt läser jag våldtäkt i varannat inlägg i princip som om det blivit en omfattande trådsanning.

Många baserar sina teorier utefter att han skulle varit intresserad av någon av kvinnorna osv.
Citera
2026-01-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallica90
Du har en poäng, men ingenstans har det framkommit några uppgifter eller ens hintar om att sexualbrott har begåtts. Helt plötsligt läser jag våldtäkt i varannat inlägg i princip som om det blivit en omfattande trådsanning.

Många baserar sina teorier utefter att han skulle varit intresserad av någon av kvinnorna osv.

Ja, och det är teorier. Absolut.
Men.....uppgifter tråden kan vara väldigt olika trovärdiga.....jag tror det var du som bemötte en oneliner om att en av flickorna blivit skuren i underlivet.... uttryck på ett mindre välformulerat sätt.
Skribenten som skrev om våldtäkt bor tydligen i Boden och har fått uppgiften i andra hand, men från två till honom bekanta som inte känner varandra. En sådan uppgift låter mer trolig.....plus att den förklarar vad GM gjorde under de timmar han var i huset. Hade han velat döda hade det gått att göra det mycket fortare. Uppgiften om våldtäkt finns f ö nu i Grevens sammanfattning.
Spekulationer är förvisso inte fakta, men en rimlig spekulation får inte strida mot kända fakta. Det finns fortfarande skribenter som hävdar att GM gick och ringde på ett slumpmässigt valt hus, trots att polisen gått ut med att GM hade haft kontakt beträffande annonsen. En sådan teori är således inte trovärdig.
Citera
2026-01-03, 19:45
Medlem
Route67s avatar
Ursäkta om jag trampar någon på tårna nu...
Men vilken typ av relation har en man till sin mor då han misshandlar och mördar kvinnor?

Kan vara så enkelt att han tog ut skiten på vilt främmande.
Citera
2026-01-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
En person med egen nätsajt skriver idag att 'GM sägs ha haft en relation med den 16-åriga dottern'. Om detta nu har ett uns sanning vet vi inte, speciellt inte när samma person anger att ryktet även säger att GM var afghan.

Men vilket ursprung GM än hade, så kan det ju stämma att dottern inte fick vara ihop med honom för mamman. Eller så kanske dottern själv aldrig ens var eller inte ville fortsätta vara ihop med honom av andra skäl.

Det gör ont att vara ratad. Han hade väl dessutom ingen impulskontroll.
Det där med övervåld pekar på svallande känslor. Speciellt om det drar ut många timmar.

Jag visste att jag sett detta tidigt i tråden. Nu hittade jag inlägget.😀
Har du möjligen länk till sajten ifråga.

Detta kan vara ett viktigt tips
Citera
2026-01-03, 20:53
Medlem
MatseKestaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Hade ett sådant här brott skett på 50/60-talet hade hela Sverige involverat sig. Det hände inte grova brott dagligen på den tide,n men då det hände något gick tidningarna ut med det big time.

Det såldes extranummer. Folk kunde köpa flera tidningar om dagen bara för att få veta mer.
Det diskuterades mycket i hemmen samt vänner och grannar emellan. TV och radio sände nyhetsprogram.

Jag kan nämna några fall som jag minns sedan barndomen:

1960 Taximordet i Huddinge (kvinnlig taxichaufför)
1961 Ulla Persson, Sundbyberg som hade varit på dans på Lorry
1961 Marstrandsmordet (kvinna mördad)
1965 Kickan Granell, även kallat Hökarängsmordet, kloroformmordet eller mordet på Södagsvägen

Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Där har du verkligen helt fel.
Tack för input, jag backar.
Citera
2026-01-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Man kan ju aldrig riktigt veta vem som är köpare på nätannonser men visst kan man hålla med om att hon inte borde stämt träff med en random snubbe i sitt eget hem och med endast ett minderårigt barn vid sin sida…
Lätt att vara efterklok men det hjälper ju inte henne

Vila i frid 💔😔

Mammans säljannons i Boden var anledningen till att mannen kom till adressen, bekräftar polisen.[/i]

Det sorgliga är att BO kanske skulle ha levt idag om hon inte hade lagt ut sina säljannons på Facebook. Så jävla tragiskt och outur. December var en mörk månad för svenska kvinnor. Detta fall och My fall. Dessa galningar borde aldrig någonsin få vistas ute i samhället.
[/quote]

Det säljs troligen över 10000 saker på facebook varje dag bara i Sverige och det här är väl första gången på 20år som en mördare hittar sitt offer den vägen så vad blir sannolikheten att du ska råka sälja till en mördare? 1/(10000×365×20) = 1/70000000!? Det är betydligt större chans att du vinner på lotto och att någon dessutom skänkte lotten åt dig.
Citera
2026-01-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.

Det säljs troligen över 10000 saker på facebook varje dag bara i Sverige och det här är väl första gången på 20år som en mördare hittar sitt offer den vägen så vad blir sannolikheten att du ska råka sälja till en mördare? 1/(10000×365×20) = 1/70000000!? Det är betydligt större chans att du vinner på lotto och att någon dessutom skänkte lotten åt dig.
[/quote]

Med risk att bli OT beror det på vad som säljs. Men, ja ett keyboardstativ för 150 spänn ska normalt sett vara tämligen ofarligt.......jämfört med att lägga ut en mycket dyr bil, med tanke på rån- och bedrägeri risken.
OnT; i det här fallet kan GM använt annonsen som förevändning för att komma till huset. Polisen undersöker väl hans dator- och telefonhistorik.
Citera
2026-01-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Uppgifter har framkommit att våldet mot mamman startade tämligen omgående när GM kommit till huset. Men det kan ju tänkas att hon inte dog omedelbart. Enligt uppgift utsattes hon för knivhugg. Det är ju beroende på hur dessa knivhugg tog huruvida hon dog snabbt eller levde ytterligare timmar. Men enligt uppgift förekom endast ett enda eller möjligen ett fåtal skrik. Detta kan tyda på att knivvåldet var grovt...han kan tänkas ha skurit henne i halsen för att tysta henne.

Hur menar du med hittades intakt? Hon hittades knivskuren till döds.

Ja, förhoppningsvis slapp hon lida och dog tämligen omgående. Han kan iof satt munkavle på dem så de inte kunde skrika.

Nja, jag funderar bara på vad idioten gjorde i 3 timmar i huset. Kanske skändade kroppen? Polisen uppgav att det såg ut som en skräckfilm. Det kan förvisso göra det med mycket blod. Men att kalla en våldtäkt för ”visst våld” tycker jag i sånt fall är en allvarlig förminskning av polisen. Därför tror jag han höll på med något annat.
Citera
2026-01-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Ja, förhoppningsvis slapp hon lida och dog tämligen omgående. Han kan iof satt munkavle på dem så de inte kunde skrika.

Nja, jag funderar bara på vad idioten gjorde i 3 timmar i huset. Kanske skändade kroppen? Polisen uppgav att det såg ut som en skräckfilm. Det kan förvisso göra det med mycket blod. Men att kalla en våldtäkt för ”visst våld” tycker jag i sånt fall är en allvarlig förminskning av polisen. Därför tror jag han höll på med något annat.

Om det nu var fråga om våldtäkt skulle någ inte polisen säga detta offentligt och i klartext. Förmuleringen "visst våld" är väldigt allmän.

Ja, det faktum att han var där i flera timmar är anmärkningsvärt. Det är också anmärkningsvärt att GM använde betydligt grövre våld mot mamman och den yngre systern.
Citera
2026-01-03, 21:49
Medlem
MatseKestaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Men vilken typ av relation har en man till sin mor då han misshandlar och mördar kvinnor?

Kulturkrock?
Citera
2026-01-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67

Så alla män som misshandlar och mördar kvinnor har en dålig relation med sin mor menar du?
Denna kille hade nått knas i huvudet,man får inte Lpt för taskig uppväxt vettu.
Citera
2026-01-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Länkar till uppdaterade sammanfattningar 2026-01-03 klockan 00:40:

/Mod

Försöker läsa igen sammanfattning av både denna och Rönninge men när jag klickar på länkarna får jag upp ett fel meddelande att jag försöker göra något Flashback inte tillåter.
Även provat från polarens mobil.
Någon som har lösning på problemet?
Provat i över ett dygn nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in