2026-01-03, 19:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jagjag2
Jag förstår inte hur man ens kan försöka rättfärdiga detta, och ursäkten om droger är minst sagt klen. Om de bryr sig så mycket om det så får de väl se till att skydda sina gränser,, det rättfärdigar inte på något sätt att invadera ett annat land.

Ska alla andra länder också få invadera andra länder på så svaga grunder, eller är det bara usa och/eller då det passar usa?

USA har inte invaderat något land, USA har befriat Venezuela från deras korrupta diktator.

Jag förstår inte hur du kan försvara en diktator?! I mina ögon är du en fruktansvärd människa som vill att venezuelanerna ska leva i diktatur.
Citera
2026-01-03, 19:08
Medlem
Trump är inte en pratpolitiker till skillnad från de flesta (tänk svenska).

Han levererar på det han lovar, och sen lite till.

Not a nice guy
Citera
2026-01-03, 19:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Cool story, bro.

Hur går det med Epstein-dokumenten, har Trump släppt dem ännu, eftersom inte har något att dölja?

Så du förnekar att Maduro är en diktator?

Yikes, du är en diktaturälskare.

Läs på lite, du verkar vara fruktansvärt okunnig om allt.
Citera
2026-01-03, 19:15
Medlem
Månsans avatar
Latinamerika är en stinkande kloak av korrupta diktaturer, banditer, kommunister och knarkhandlare. Har någon någonsin köpt en produkt tillverkad i Sydamerika? En och annan köttbit har man ju köpt, inget annat.

Trump är en obildad, nyckfull posör men här är han på rätt spår, FN och ”folkrätten” och annat liberalt flum gör han rätt i att blankt skita i.
Citera
2026-01-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242
USA har inte invaderat något land, USA har befriat Venezuela från deras korrupta diktator.

Jag förstår inte hur du kan försvara en diktator?! I mina ögon är du en fruktansvärd människa som vill att venezuelanerna ska leva i diktatur.

Befria kan ju alla invandrare se det som. Förändra inte vad det är. En spade är en spade.

Sedan handlade det knappast om det ändå.
Citera
2026-01-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242

Exakt, förstår inte heller folk som försvara en diktator som tvinga sig kvar. även sverige fördömer diktatorn.

Det är inte heller svårt o förstå att Usa har samarbetat med Venezuela för att lyckas så enkelt att åka o hämta han, man kan inte hänvisa man inte haft koll på hela flottan utanför kusten, 150st flyg som flyger in över landet, att man inte haft någon beredskap o sköt inte ner en enda, inte ens ett enda flygplan eller helikopter.

Självklart kunde Trump stå o skryta hur duktiga man varit när man inte behöver uppge hur mycket hjälp man fått inifrån landet att hämta ut diktatorn.

Ev hjälper man Trump o få fredspriset
Citera
2026-01-03, 19:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jagjag2
Befria kan ju alla invandrare se det som. Förändra inte vad det är. En spade är en spade.

Sedan handlade det knappast om det ändå.

Ehhh, jo, det är möjligtvis ett steg till att förändra allt.

Tack vare Trump så finns det en möjlighet för Venezuela att gå från att vara en diktatur till en demokrati och för venezuelanerna så kan det betyda att Venezuela är ett land att återvända till istället för att fly från.
Citera
2026-01-03, 19:19
Medlem
Chingchonglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Tror inga gråter över Maduro.. Men Det berkäftar att USA är en paria-nation, som är på exakt samma nivå nu som Ryssland när det gäller "Special Operations"..

FN kommer som vanligt inte fungera, när de kriminella brottslingarna själva har veto-rätt.

Samtidigt Kina har den perfekta ursäkt att invadera taiwan , vad ska man säga till Kina när dom invaderar taiwan och usa hoppar av och skriker ? , ni gjorde det i Venezuela, vi gör samma sak
Citera
2026-01-03, 19:20
Medlem
Hur kan gemene svensk vara så korkad? Det är så genomskinligt. Terrorstaten USA och pappa Israel gör vad de gör bäst. Skapar kaos i länder, roffar åt sig oljan och Priset? Det tar sverige hand om med öppna armar, Sverige och Europa är deras nyttiga idioter. Som man sår får man skörda. Vad förväntar ni er när ni stödjer jänkarnas krig runtom i världen? Tror ni de kommer vara tysta och acceptera det? Absolut inte. Det kommer bli mer och mer kaos på hemmaplan. Och vi betalar kalaset! Bra jobbat, ni gör precis det som de vill att du ska göra!
Citera
2026-01-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Jag vill gärna veta mer om Trump och Epstein? De var ju goda vänner i ett decennium, vad hittade de på tillsammans?

Putin och Kim Jong Un är också diktatorer ...

Du skulle inte tycka det var bra om de plockade Putin på samma sätt? Är du Putin-kramare också? Varför ska diktatorer ha immunitet mot att bli fängslade av andra länder?
Citera
2026-01-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priffe
Trump är inte en pratpolitiker till skillnad från de flesta (tänk svenska).

Han levererar på det han lovar, och sen lite till.

Not a nice guy
USA är intressant. Det är det enda land som inte är en diktatur som ger ledaren möjlighet att göra sånt här bara sådär.

I Sverige kan man bara starta utredningar och justera skattesatser.
Citera
2026-01-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattinson94
Du skulle inte tycka det var bra om de plockade Putin på samma sätt? Är du Putin-kramare också? Varför ska diktatorer ha immunitet mot att bli fängslade av andra länder?

Du missade förmodligen historielektionerna i högstadiet, men sådant strider mot folkrätten och brukar dessutom alltid sluta i kaos och inbördeskrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in