Jag håller helt med om att den här lynchmobben inte var så genomtänkt. Man förstår deras reaktion men samtidigt måste man agera civiliserat själv. Svår sits för en orolig förälder. Han borde ha varit inspärrad för samhällets och den nu dödade kvinnans skull, men även för sin egen säkerhets skull.
Som jag förstått tidslinjen så bodde han/de på Ingarö efter frisläppandet. Var då bilkraschen maj 2022 ett försök till utvidgat självmord efter förföljelsen på Ingarö? Om han har schizoida drag kanske Robin helt enkelt inte mindes det under förhören? Långsökt kanske.
När exakt bytte han till "Vilma"? Han var ju Hampus ett tag också tydligen.
Det var också du som påpekade tidigare att kidnappningsförsöket är ett udda sätt att påbörja sin brottslighet. Han var runt 19 då. Är det inte vanligt att schizofreni debuterar runt 18-20 år?
Men alltså, detta borde inte RPU ha missat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onemisstake
Ja det är just den där barnsliga och flamsiga sidan, att han leker polis på Strandvägen i vuxen ålder, det får en att undra och fundera ett par varv, vad får en vuxen person att göra så om de inte har diagnos? Men han gick vanlig skola och teknisk linje på gymnasiet, så han är ju ändå högfungerande? Men han behöver ju inte ha autism även om brodern skulle ha det? Han kan ju insjuknat pga hetsjakten på honom och fått psykoser eller rentav scitzofreni? En släkting uttryckte dubbla identiteter, vad som faktiskt menades med det vet jag inte, jag kunde tyvärr inte läsa artikeln? Ja bedriva hetsjakt på en person ger givetvis konsekvenser, frågan blir ju vad för konsekvenser det blev för Robin/Vilmas mående och psykiska hälsa, men bra kan han väl knappast mått? Och ingen i tråden verkar ha någon insyn i hans liv, så man undrar ju om han hade kontakt med någon öht eller om han kan ha blivit så psykiskt sjuk att han inte litade på någon alls, paranoid pga att samhället bedriver hetsjakt alltså? Inte för att jag försvarar hans handlingar på något sätt, men jag undrar verkligen om de som bedrev hetsjakten förstår konsekvenserna av sitt agerande och vad de faktiskt räknade med och förväntade sig för resultat?