2026-01-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Alltså helt ärligt! Kan vi inte bara slå ihjäl fanskapet så sparar vi en massa onödiga pengar på rättegång bl a. När man läser detta och har en liten tös själv så blir man verkligen rosenrasande, att det gå sådant här slödder på våra gator fritt är mer eller mindre en skam! När vi då dessutom betalar så mycket skatt som vi gör så skall inte detta få hända.

Nej, det kan vi inte… Det är inte lagligt.
Har du en tös hemma bör du verkligen inte tänka på att slå ihjäl någon. Med all välmening.
Vi vill inte ha Robin död, han ska få lida.

Hade jag fått bestämma så hade perfekta varit att tortera med en glödkolv, och hälla över grillkol över fanskapet!
Citera
2026-01-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Finns inget i den tidigare RPUn som gjordes 2019 visar på varken OCD eller autism.

” Grevens sammanfattning DEL 6 Uppdaterad: 260101

Rättspsykologiska/psykiatriska undersökningar
Psykologiskt:
- "Antisocialt beteende, ”prokriminella attityder och värderingar som yttrar sig i form av förminskande/bortförklarande av det brottsliga beteendet”.
- Lider ej av en allvarlig psykisk störning.
- Beräknande och ändamålsenligt agerande före, under och efter brottet
- Allmänintellektuell förmåga ”i genomsnittets nedre del”, men under må undersökningen framkom inget stöd för någon neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.
- Bristande empatisk förmåga och svårighet att sätta sig in i andras perspektiv.
- Inga uppvisade psykotiska tecken såsom påverkan av inre röster eller desorganiserat beteende.
- Omoget intryck genom att ”ofta flamsa och vara glättig”.

(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Antisocialt beteende,
betyder det att han har fått diagnos antisocial personlighetsstörning eller att det är den diagnosen som misstänker han ”troligtvis” har?

Tillägger; Fast det var förvisso 2919, och han har fortsatt sin brottsliga bana…och det var nog det de anade där och då?
Senast redigerad av Onemisstake 2026-01-03 kl. 16:45.
Citera
2026-01-03, 16:49
Medlem
Jag håller helt med om att den här lynchmobben inte var så genomtänkt. Man förstår deras reaktion men samtidigt måste man agera civiliserat själv. Svår sits för en orolig förälder. Han borde ha varit inspärrad för samhällets och den nu dödade kvinnans skull, men även för sin egen säkerhets skull.

Som jag förstått tidslinjen så bodde han/de på Ingarö efter frisläppandet. Var då bilkraschen maj 2022 ett försök till utvidgat självmord efter förföljelsen på Ingarö? Om han har schizoida drag kanske Robin helt enkelt inte mindes det under förhören? Långsökt kanske.

När exakt bytte han till "Vilma"? Han var ju Hampus ett tag också tydligen.

Det var också du som påpekade tidigare att kidnappningsförsöket är ett udda sätt att påbörja sin brottslighet. Han var runt 19 då. Är det inte vanligt att schizofreni debuterar runt 18-20 år?

Men alltså, detta borde inte RPU ha missat.
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja det är just den där barnsliga och flamsiga sidan, att han leker polis på Strandvägen i vuxen ålder, det får en att undra och fundera ett par varv, vad får en vuxen person att göra så om de inte har diagnos? Men han gick vanlig skola och teknisk linje på gymnasiet, så han är ju ändå högfungerande? Men han behöver ju inte ha autism även om brodern skulle ha det? Han kan ju insjuknat pga hetsjakten på honom och fått psykoser eller rentav scitzofreni? En släkting uttryckte dubbla identiteter, vad som faktiskt menades med det vet jag inte, jag kunde tyvärr inte läsa artikeln? Ja bedriva hetsjakt på en person ger givetvis konsekvenser, frågan blir ju vad för konsekvenser det blev för Robin/Vilmas mående och psykiska hälsa, men bra kan han väl knappast mått? Och ingen i tråden verkar ha någon insyn i hans liv, så man undrar ju om han hade kontakt med någon öht eller om han kan ha blivit så psykiskt sjuk att han inte litade på någon alls, paranoid pga att samhället bedriver hetsjakt alltså? Inte för att jag försvarar hans handlingar på något sätt, men jag undrar verkligen om de som bedrev hetsjakten förstår konsekvenserna av sitt agerande och vad de faktiskt räknade med och förväntade sig för resultat?
Citera
2026-01-03, 16:52
Medlem
Nationalromantiks avatar
Jag tror inte han är så korkad som många här vill få det till.
Citera
2026-01-03, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag tror inte han är så korkad som många här vill få det till.

Korkad är han på flertalet sätt! Det kan man inte blunda för.
Citera
2026-01-03, 16:57
Medlem
Angeliqas avatar
Hans enda diagnos i RPU:n 2019 var pedofili.
Citera
2026-01-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Korkad är han på flertalet sätt! Det kan man inte blunda för.

IQ sjunker kraftigt under stress och gör att man begår idiotmisstag utan att vara en idiot.
Citera
2026-01-03, 17:09
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Alltså helt ärligt! Kan vi inte bara slå ihjäl fanskapet så sparar vi en massa onödiga pengar på rättegång bl a. När man läser detta och har en liten tös själv så blir man verkligen rosenrasande, att det gå sådant här slödder på våra gator fritt är mer eller mindre en skam! När vi då dessutom betalar så mycket skatt som vi gör så skall inte detta få hända.

Håller med, har också en dotter, detta ärendet har påverkat mig mer än något annat på Flashback.

Riktigt nightmare fuel.
Citera
2026-01-03, 17:10
Medlem
Nationalromantiks avatar
Jag tror tex att RV är tekniskt bättre än 90 procent på detta forum.
Citera
2026-01-03, 17:11
Medlem
Nationalromantiks avatar
Om han stalkst henne redan från tåget är han körd iaf då det finns kameror på tåget
Citera
2026-01-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag tror tex att RV är tekniskt bättre än 90 procent på detta forum.

Tekniskt bättre? På vad?
Citera
2026-01-03, 17:17
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jlle
Tekniskt bättre? På vad?

Datorer och ”nördgrejer”, han gick teknisk linjenoch var säkert vass på matematik.

Ja tekniska grejer helt enkelt, han var aktiv på darknet t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in