Citat:
Ursprungligen postat av
RobertoSaviano
Tingsrätten refererade till henne som kvinna, då får vi gå på det.
Vänstern kan inte välja när det är rätt eller fel att kalla någon kvinna.
Hade GM varit med i på spåret så hade ingen ifrågasatt att hon vill bli kallad kvinna.
Men nu hävdar hela vänstern att det är en man.
Cherry picking som vanligt. Ena dagen älskar man judar, nästa dag hatar man dem. Tredje dagen hatar man regimen i Iran, fjärde dagen älskar man den. Man skriker sig hes om kvinnors rättigheter, men försöker samtidigt hyscha dem som pratar om problematiken med islam.
Jag bryr mig inte om vad hela världen tycker. Eller tingsrätten. Jag tänker så här.
Du föds som biologisk man och genomgår sedan en könskorrigering samt byter juridiskt kön. = Då kallar jag dig kvinna och skulle även kunna göra så medan du väntade på att könsbytet skulle bli juridiskt klart, ifall du då redan hade börjat få bröst osv.
Du föds som biologisk man men byter juridisk kön till kvinna. Du gör dock ingen könskorrigering. = Då kallar jag dig kvinna.
Du föds som biologisk man och lägger sedan till ett kvinnonamn till dina andra namn samt börjar sminka dig. Du påbörjar dock ingen könskrrigering och du behåller ditt manliga juridiska kön "man". = Då kallar jag dig man.
Huruvida vissa i vänstern tycker att Vilma är en man och andra tycker att han är en kvinna skiter jag i. Så länge han har det juridiska kön som han har idag kommer han att hamna på en anstalt för män ifall han döms till fängelse. Även om tingsrätten skriver "hon" i några dokument. Och det räcker för min del. Byter han sedan juridiskt kön och förflyttas till en anstalt för kvinnor så kommer jag kalla honom för kvinna, hon osv.
Jag har sedan inga problem med att kalla såväl män som kvinnor för t ex hen ifall det är så att de är obekväma med sina juridiska kön. Det är en bra kompromiss tycker jag och skulle Vilma be mig att i text använda hen istället för han så helt ok. Men att skriva "hon" är totalt ologiskt. Lika ologiskt som när vissa människor menar att de är katter.