2026-01-03, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
åldersskillnad avgör inte om du är utsatt. Å om de gör de så är de vidrigt med 30åring och 46åring likt 15åring och 40åring.

Så då är det ok för 25åringar att ha sex med spädbarn eller vad är din poäng?
Citera
2026-01-03, 05:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Är hon 18 så räknas hon ju inte längre som ett barn ditt mongo. Tråden handlar ju om en 15åring.

15/16/17 eller 18 - vad är skillnaden, enligt dig? 15-17 = barn. 18 = vuxen. Skillnaden är hårfin! Alltså ligger det hela i utseendet, då de mellan 15-17-år kan se klart äldre ut än en 18-åring. Detta då de runt 15 år vill se äldre ut och sminkar sig därefter, och de runt 20 vill se yngre ut - därmed sammanfaller åldersutseendet ut, mången gånger, kring dessa åldrar... Otroligt svårt att se skillnad mellan mången, inte alla, mellan 15/16-åringar och 17/18-åringar. Därmed må det vara utseendet och inte den verkliga, kronologiska åldern som de flesta stör sig på...
Citera
2026-01-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Beroendeställning återstår att utröna. Dessutom är svenska lagar onödigt restriktiva. Samtyckande borde inte kriminaliseras utom i extrema undantagsfall. Inom sexhandeln är vuxna i samtycke kriminaliserade. Detta min vän, är total idioti och dessutom sexuellt förtryck från staten.

Ja vissa anser ju att deras behov av att få köpa andras kroppar för sit eget höga nöjes skull övertrumfar allt annat.

Klarar du inte av att träffa tjejer/kvinnor på normala sätt?
Citera
2026-01-03, 11:32
Medlem
Citat:
Så då är det ok för 25åringar att ha sex med spädbarn eller vad är din poäng?

skulle nog säga att de inte är okej inte pågrund av ålder utan oförmåga att kommunicera ett samtycke. Sen har jag väldigt svårt att tro någon skulle tjäna dragning till ett spädbarn med tanke på att de inte är könsmogna. Kanske du som gör de eftersom du tar upp de? För mig känns de mer allvarligat om man använder sex för att få annat än sex än åldersskillnad givetvis skulle de också vara illa om man använder sina materiella tillgångar för att få sex.
Citera
2026-01-03, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
15/16/17 eller 18 - vad är skillnaden, enligt dig? 15-17 = barn. 18 = vuxen. Skillnaden är hårfin! Alltså ligger det hela i utseendet, då de mellan 15-17-år kan se klart äldre ut än en 18-åring. Detta då de runt 15 år vill se äldre ut och sminkar sig därefter, och de runt 20 vill se yngre ut - därmed sammanfaller åldersutseendet ut, mången gånger, kring dessa åldrar... Otroligt svårt att se skillnad mellan mången, inte alla, mellan 15/16-åringar och 17/18-åringar. Därmed må det vara utseendet och inte den verkliga, kronologiska åldern som de flesta stör sig på...

Så varför är det så viktigt för er då att kunna ha sex med 15åringar? Vi vet redan att de inte har fullt utvecklade hjärnor och därmed inte kan ses som vuxna.

Att denna 15åring åkt hela vägen till Sverige för att lägga sitt liv i händerna på en människa hon träffat över internet visar på den typiska dåliga riskbedömning och naivitet barn i den åldern har.
Citera
2026-01-03, 11:39
Medlem
Citat:
skulle nog säga att de inte är okej inte pågrund av ålder utan oförmåga att kommunicera ett samtycke. Sen har jag väldigt svårt att tro någon skulle tjäna dragning till ett spädbarn med tanke på att de inte är könsmogna. Kanske du som gör de eftersom du tar upp de? För mig känns de mer allvarligat om man använder sex för att få annat än sex än åldersskillnad givetvis skulle de också vara illa om man använder sina materiella tillgångar för att få sex.

Så när är man redo att kommunicera samtycke då enligt dig? 3år? 5år? När barnet lärt sig tala?
Citera
2026-01-03, 22:09
Medlem
Citat:
Så när är man redo att kommunicera samtycke då enligt dig? 3år? 5år? När barnet lärt sig tala?

sexual undervisning brukar väl ske i högstadiet så har ju väldigt svårt att tro att någon under 12 lär känna till något om den biten så de lär nog inte kunna ge samtycke. Dock är jag fundersam varför du ger dig på mig som bara pratar om ämnet medan de är fullt av folk som gapar om pedofili men du blundar för de som sysslar med de eller är gubbsjuk eller gummsjuk.
Senast redigerad av tomten892 2026-01-03 kl. 22:11. Anledning: felskrivning
Citera
2026-01-03, 23:23
Medlem
Citat:
sexual undervisning brukar väl ske i högstadiet så har ju väldigt svårt att tro att någon under 12 lär känna till något om den biten så de lär nog inte kunna ge samtycke. Dock är jag fundersam varför du ger dig på mig som bara pratar om ämnet medan de är fullt av folk som gapar om pedofili men du blundar för de som sysslar med de eller är gubbsjuk eller gummsjuk.

En pedofil anser nog att samtycke har getts om de lovat godis till barn för att slicka deras könsorgan.
Citera
2026-01-04, 18:06
Medlem
Citat:
En pedofil anser nog att samtycke har getts om de lovat godis till barn för att slicka deras könsorgan.

tror inte på dessa godispåse historier längre hörde om dem i skolan redan. Påhitt som någon använde sig av för att skrämmas. Har väldigt svårt att tro de kan ses som samtycke rent juridiskt de är väl som att hävda samtycke om en kvinna bjuder en man på hummer på restaurangen då har hon rätt till oralsex av mannen. Med då kan man ju fråga sig om de är okej med en förälder som erbjuder sina barn glass om de städar rummet.
Citera
2026-01-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag håller inte med. För det första är en 15-åring en könsmogen ungdom, inte ett barn. Jag tror dessutom att lagar som fördröjer den fulla sexuella myndigheten över 15 år har en negativ skyddseffekt. Tjejer vill ofta ha en betydligt äldre pojkvän, och risken är då att hon söker sig till kriminella som skiter i lagen, istället för en skötsam svenne på 25 år, som faktiskt bryr sig om lagen. Slutligen så ska du inte blanda dig i vem fullt könsmogna individer har sex med i samtycke. Sex är inte farligt - sex är skönt och roligt! Unga tjejer är inte så oskyldiga som du vill tro. Det måste vara en runkfantasi som du har. Ditt inlägg innehåller även flera andra felaktiga påståenden, men det är off topic.

Men varför tycker du då att det är så vidrigt om en 18 årig pojke frivilligt är med en könsmogen 13 årig flicka? För det tycker ju de flesta är vidrigt, och då är ju åldersskillnaden bara hälften så stor som mellan 15 och 25.

En 13 åring är väl också ungdom inte barn i så fall? Tonåring
Citera
2026-01-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Nej. Det är efterblivet att tro att man ändrar vad man finner sexigt. En man som inte är bög finner fasta bröst sexigare än hängiga oavsett hur gammal han är.

Att du ens ställer frågan huruvida en femtonåring är pubertalt utvecklad säger hur lite du vet om kvinnor.

Men de flesta 12 åriga tjejer har redan börjat menstruara. Varför sådan hysteri om de har en pojkvän som inte ens är vuxen-vuxen utan typ 18 år?
Citera
2026-01-10, 19:13
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Men de flesta 12 åriga tjejer har redan börjat menstruara. Varför sådan hysteri om de har en pojkvän som inte ens är vuxen-vuxen utan typ 18 år?

För att en 12-åring precis blivit knappt mogen för sex, så då tycker man det är inte så snyggt om hon blir påsatt av någon som säkert kan få henne i säng utan att hon ens är medveten om hans intentioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in