Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Att grooma en 15 åring i beroendeställnig för sexuella syften är dock inte lagligt.
Om du läser domen framstår tydligt att mannen
inte ägnade sig åt grooming. Det var flickan som tjatade på honom att han skulle skicka pengar för tågbiljetter. Om hans syfte vore grooming så hade hon väl knappast behövt tjata på honom?
"NN1 bad Michael Forsmark att boka hennes tågresa till Sverige och att han skulle betala biljetten. Han ville inte göra detta. De båda visste att det skulle bli problem om hon åkte till honom i Sverige. NN1 fortsatte att prata om att han skulle boka resan och betala biljetten i flera timmar. Till slut gjorde han detta."
Det var även helt på hennes initiativ som de hade samlag.
"NN1 ville ha sex och var den som tog initativet. Michael Forsmark frågade om hon verkligen ville ha sex."
"NN1 sände ett meddelande om att han skulle köpa kondomer, vilket han gjorde. På kvällen samma dag hade de vaginalt samlag. De hade sedan vaginalt samlag ytterligare en gång. Mellan samlagen tog de en paus och pratade samt åt Michael Forsmark lite grand. Pausen varade längre än en halvtimme. Det var NN1 som tog initiativen till samlagen. Michael Forsmark ifrågasatte om hon verkligen ville ha samlag. Hon sa att hon ville det."
Och hon befann sig knappast i beroendeställning, han hade ingen som helst myndighet över henne.
Sedan undrar jag över dem i tråden som säger att en 15-årig flicka ser ut som ett barn. Jag roade mig med att gräva fram en gammal skolfotokatalog från när mina barn gick i skolan. Jag valde en från när de gick i lågstadiet, så att jag garanterat aldrig sett flickorna som gick i ÅK9 det året. Kan man tänka sig, nästan alla flickorna i ÅK9 såg fullvuxna ut! Ett par stycken såg ut som om de skulle växa lite till. Ingen såg ut som ett barn.