Citat:
Ursprungligen postat av
Pojken med guldbyxorna
Kanske det, men nu befinner vi oss på en hög poängnivå med dito krav.
Det är ju precis exakt det jag menar. Nu börjar det bli så pass höga poäng att det vore snyggt med lite kunskapskrav. Nu sitts det i praktiken och spelas "Sänka skepp" med listan över manusförfattare och tecknare på 91:an.
Hur jag än formulerar mig så kommer det att låta som om jag snackar skit om schizophrenia..., så jag får göra som stackars Alfred och bara säga det rent ut ändå. Han gissar alltså på inte mindre än SJU olika tecknare innan det blir rätt. Och får dessutom hjälp av att timheidecker redan gissat på Jonny Nordlund. Alltså i praktiken åtta. Då har man faktiskt inte koll...
Eftersom jag redan bränt gemyt-skeppet så kan jag göra bort mig ännu mer och som kontrast berätta hur jag, tro det eller ej, faktiskt resonerade mig fram till 91:an. Efter att ha gissat på "Kunskapens korridorer" (som faktiskt stilmässigt påminner en hel del om den bilden) så sätter jag mig ner och tänker i just de banorna att det har varit förvånansvärt ont om "enklare" serier i år. Ingen Bamse, Pellefant, Kalle (eller ja, en "Disney" då...), Kronblom, Dennis eller just 91:an. Som i princip (91:an alltså) brukar vara med VARJE år!
"Tänk om...Det liknar ju faktiskt..." Och på den vägen var det. En relativt kvalificerad gissning om jag får säga det själv (det får man ju inte i jantelagens samhälle...).
Så, ja ja... Det är som det är. Gott Nytt År.