Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Så du skulle alltså om hon tog på dig på ett sexuellt sätt flytta dig till soffan för att låta henne vara ifred och du skulle för övrigt inte heller från början lägga dig avklädd med henne i samma säng? För att låta bli att utnyttja situationen? Om du gjorde det skulle du vara ansvarig för vad som hände?
Det är inte att flytta något fokus. Är det så förfärligt svårt att svara på frågan istället för att ducka den? Det handlar precis om det du fört in i debatten här - de moraliska grundvärderingarna. Vilka är dina i dessa fall?
Ja, jag har sovit i samma säng som tjejkompisar utan att försöka antasta dem ja. Och om närmanden har skett (vilket det ytterst sällan gör mellan vänner) så har jag sagt att om du fortfarande vill imorron så kan vi snacka om det då. Ganska normalt betende vänner emellan.
Nej, jag har inte fört in några fantasier om kvinnor som försöker suga av dyngfulla män. Det ligger på dig.
Men självklart ska inte heller en kvinna ta sig friheter med någon som är dygnfull, det är väl en självklarhet för normalt funtade människor.
Dock ser jag rätt stora moraliska brister i att trivalisera övergrepp, snapchatkonversationen visar att han var medveten om hennes nej men att han ignorerade det med motiveringen att han trodde att hon "ba drev".
Varför denna iver att försvara sexualförbrytare?