2026-01-02, 17:41
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Är det någon jag inte tror på är det människor som drivs av hat mot en eller flera personer och gör det till sin livsuppgift att veta mer om andra än vad den andra själv vet.
Mani är obehagligt och det vet vi ju vilken/vilka som besitter.
”Every accusation is a confession.”
Citera
2026-01-02, 17:49
Medlem
Citat:
Är det någon jag inte tror på är det människor som /../ gör det till sin livsuppgift att veta mer om andra än vad den andra själv vet.
Varför tror du inte på det?

Om du har besökt en läkare för ont i knät, och du själv inte vet exakt när läkarbesöket skedde, men andra vet exakt datum och tidpunkt, för dom tagit reda på det, är detta då inte trovärdigt? för 'det är att veta mer om den andra personen än vad den personen vet om sig själv'?

Det låter nästan som du inte känner till hur i princip alla människor intalar oss själva saker, hur något var, och att ens egna inre minnesbild formas då - över tid - gradvis om till något som faktiskt inte hände, på det sätt vi tycker vi bär med oss inombords. Alla människor gör det här, mer eller mindre. Vissa mer än andra.

Visst, det är inte så kul att bli påmind om, men direkt och rått sett är det fakta. Andra kan absolut veta mer om en själv än vad man själv gör, känna en själv bättre än vad man själv gör, på nästan alla plan. En persons egna upplevelse av saker och av sig själv, lider i princip alltid av en extrem närsynthet, som de som ser på saker utifrån inte påverkas av.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-02 kl. 18:06.
Citera
2026-01-02, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Användaren "Mutemute123" verkar inte ha koll på vad han/hon skriver. Hon/han skrev ju själv att det var ett bolag som blir ägare (se det som jag fetat ovan) och nu helt plötsligt är det en privatperson. Användaren verkar vara en riktigt virrpanna som inte klarar av att stå för sina misstag, när denne blir påkommen så blir han/hon otrevlig eller slutar svara...

Sen påstår användaren också att länken (som användaren själv postade) är en konversation mellan Joakim och mäklaren. WTF!

1. Varken Joakim eller mäklaren kan skriva ordentligt och/eller stava...

2. Oklart vem som är vem i "konversationen" som påstås vara mellan Joakim och mäklaren.

a) Om det är mäklaren som ställde frågan, så borde denne väl veta om fastigheten kommer att köpas via bolag eller privat, det borde väl framkomma i mäklarens handlingar. Dessutom har jag svårt att tro att en mäklare skriver så illa som frågeställaren gör...

b). Om det är Joakim som ställde frågan, så borde väl även han veta om fastigheten kommer att köpas via ett bolag eller privat, det borde ju framkomma i den mycket välfyllda pärm som han visar upp i sin vlogg "Vi har sålt Lundellhuset".
För övrigt tycker jag det är underligt, att Joakim som säljare, får en pärm med enorma mängder papper, speciellt när köpet inte ens är avslutat...

3. Man kan inte se några namn i denna s.k. "konversation", det enda som går att få fram är att det rör sig om en (två?) person/personer som inte kan stava...

Jag skriver "kommer att köpas", detta då försäljningen inte är avslutad än.

Kollade nu, vilken vedervärdig människa han verkar vara. Joakim "slänger bara ett öga" när han hör dörren öppnas, han ser hur mycket Jonna bär men skiter i att hjälpa henne.

Men alltså det var lite ironi men men det är som sagt bara att kontakta mäklaren så kommer du få samma information jag lag upp nr bara att slå en pling.
Citera
2026-01-02, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Kontaktförbudet är det töntigaste på flera år. Chrippa vill INTE ha kontakt med Jocke, så varför slösa med samhällsresurser på att kräva ett sånt? Det grinas över att dokumentären sänds på SVT Public service (statliga medel) samtidigt som Jockiboi ringer polis, åklagare, fan och hans moster flera gånger i veckan. Han och Anjo reagerade precis som BGB förutsåg när dom gick bananas om Hatet
Varför ville Jockiboi inte att Hatet skulle sändas, hur skall han stoppa det som nu blir svansen av dokumentären. Han är så jävla hjärnbränd

Tydligen så håller inte rättsväsendet med dig ang kontaktförbudet det finns skäl till att det blev så man får inte det hur lätt som helst om du tror det.
Varför kan du inte lägga ut vad Jocke skrev till familjen Lundström under julhelgen? har frågat flera ggr nu.
Citera
2026-01-02, 20:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men alltså det var lite ironi men men det är som sagt bara att kontakta mäklaren så kommer du få samma information jag lag upp nr bara att slå en pling.
Dels så får inte mäklaren lämna ut vem nya köparen är - om det finns någon.
Dels står den på ett bolag och verkar inte ens vara såld än eftersom Jocke & Jonna AB står på lagfarten.

Lagfart måste sökas inom 3 månader från köp.
Citera
2026-01-02, 20:51
Avslutad
Citat:
Frågan är varför det måste bevisas för en tant som inte har ett liv utanför nätet.

Det är mycket kring allt i denna härva som några av oss, vet till hundra procent är sant, men ska stöpas om i dessa trådar. Dock har det visat sig vara sant till slut.

Med andra ord troll. Inte små söta penntroll utan riktigt fula med dåliga tänder och vårtor på näsan.

Därför jag skriver att man kan ringa mäklaren och fråga inte svårare än så han tar emot frågor om Lundellhuset så kan man kanske släppa den biten sen.
Citera
2026-01-02, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dels så får inte mäklaren lämna ut vem nya köparen är - om det finns någon.
Dels står den på ett bolag och verkar inte ens vara såld än eftersom Jocke & Jonna AB står på lagfarten.

Lagfart måste sökas inom 3 månader från köp.

Han kan säga att det är privatpersoner som köpt villan men inte vilka, bara dumt att sitta och försöka få till trådsanningar.
Citera
2026-01-02, 20:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han kan säga att det är privatpersoner som köpt villan men inte vilka, bara dumt att sitta och försöka få till trådsanningar.
Nej, det kan han inte eftersom det inte skett någon försäljning till någon privatperson -- det är fortfarande deras eget bolag som står på lagfarten.
Citera
2026-01-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fy fan 17.58 i denna gör Jonna entre ... Det där har aldrig och skulle aldrig hända i mitt hushåll ...
Han går in med händerna i fickorna hon kommer efter lastad med barn och kassar ...
Jag vill inte ge dem visningar, men tack för en bra beskrivning. Stämmer väl med bilden av en man som ser till sina egna behov först.

Hoppas alla som ändå tittar inte glömmer att ”tumma ner”.
Citera
2026-01-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Tack för en bra summering av hans liv. (tog bort länkarna då inlägget blev för långt för att få postas)

Precis den uppfattningen har jag fått av honom och då är jag inte så påläst mer än hans egna dokumentär och så nu "hatet".

Han verkar tro att dokumentären "Joakim- Ett övergivet barn." är till hans fördel men det jag reagerade över mest är att det bara var "jag jag jag".

När han fick sin pappa att börja gråta där i sandlådan började jag med att gråta.
Tyckte så synd om pappan, men Jocke brydde sig inte nämnvärt utan det var ändå bara "jag då? hur tror du jag mådde" osv osv osv.

Man ser tydligt i dokumentären att Jonna inte mår bra.
Tänk om Jocke kunde sluta tycka så synd om sig själv hela tiden och istället se hur dåligt Jonna mår i allt det här.

Videon du länkade till där han pranka Jonna att hon fått en bil (var en hyrbil) fick det att knyta sig i magen på mig.
Det var den enda länken jag klickade in mig på och det får bli den sista.

Jag lider med Jonna och deras 3 små barn. Jag har full förståelse om hon snart kommer få nog och begära skilsmässa.
Jag har en obehaglig känsla när jag tänker på vad som kanske utspelar sig där hemma, de gånger kameran inte går.
Jag håller fullständigt med dig om tv4 dokumentären. Det finns ingen äkta självransakan. Narcissismen är påtaglig.

Klippet där fostermamman berättar att han kunde få en ”mördarblick” är verkligen inte heller till hans fördel.

Jag tror tyvärr att Jonna har svårt att komma ur äktenskapet före det att J träffat någon annan. Han kommer aldrig acceptera det. Jag hoppas hon kan dra en suck av lättnad den dagen det händer…
Citera
2026-01-02, 21:39
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Vet du vad skiter fullständigt i din åsikt.
Det är inte min åsikt.
Det står svart på vit i Jockes journaler.
Citera
2026-01-02, 21:48
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Tydligen så håller inte rättsväsendet med dig ang kontaktförbudet det finns skäl till att det blev så man får inte det hur lätt som helst om du tror det.
Varför kan du inte lägga ut vad Jocke skrev till familjen Lundström under julhelgen? har frågat flera ggr nu.
Varför kan du inte lägga ut vad Jocke skrev till familjen Lundström under julhelgen? Eftersom du verkar veta vad som skrevs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in