2026-01-02, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag VET inte - men enligt det som kommer fram när googla kommer detta upp ... och jag tycker det är trovärdigare än både Jocke och muttan tillsammans.
Det är i linje med vad jag trott -- att huset skall springa runt i bolag men att de inte släpper det.
Jag brukar inte lita helt på AI, så här har jag för mig att det gått till under åren som gått:

1. Joakim och Jonna köpte fastigheten, via sitt bolag Jocke & Jonna AB. Om jag förstått det hela rätt så skulle Joakim och Jonna bo på övervåningen och nedervåningen skulle användas till diverse produktioner, tror Danjal uttalat sig om detta (i en artikel).

2. Fastigheten renoverades och själva renoveringen filmades och blev en tv-serie. Fastigheten renoverades dock som en privatbostad.

3. Joakim och Jonna trodde att de skulle kunna bo i fastigheten privat och låta företaget stå för de mesta av kostnaderna, detta gick dock inte hem hos Skatteverket. Paret ville inte betala en marknadsmässig hyra (40 000 kr/mån?), så de "flyttade" till en mycket liten lägenhet.
Är inte helt säker, men jag tror intresset för tv-serien svalnade och inga tv-bolag var intresserade av att köpa in någon fortsättning på den eviga husrenoveringen.

4. Då de inte ville betala marknadsmässig hyra så började de hyra ut själva spa-avdelningen, detta blev dock väldigt kortvarigt, trots att uthyrningen (enligt Joakim själv) hade inbringat höga belopp på kort tid.

5. Nu skulle helt plötsligt fastigheten hyras ut via Airbnb och spa-avdelningen skulle ingå. Däremot kan man läsa på Norrköpings kommuns hemsida att paret/bolaget aldrig fick något tillstånd/bygglov att hyra ut fastigheten.

6. Nu stod paret med en fastighet, som företaget ägde, som de inte ville hyra själva (och bo i) men de fick heller inte hyra ut det via Airbnb. Nu gick de ut med att huset skulle säljas och sen har de gått ut med att huset är sålt.

Personligen har jag inte läst/hört något om vem som har köpt huset dvs. om det är ett företag eller en privatperson. Är tveksam till att huset är sålt överhuvudtaget, har en känsla av att det kommer ett meddelande längre fram i vår/sommar om att köparen dragit sig ur...

Anledningen till försäljningen är troligtvis också en lögn, paret fick helt enkelt inte hyra ut fastigheten via Airbnb och då var troligtvis en försäljning den sista utvägen.
Citera
2026-01-02, 15:14
Avslutad
Citat:
Du länkar till en jävla chatt - ge dig för fan.

Varför ska jag ge mig när jag vet att jag har rätt och du har fel?
Citera
2026-01-02, 15:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Varför ska jag ge mig när jag vet att jag har rätt och du har fel?
Du länkar till en värdelös chatt som inte säger någonting annat än att du försökt (men misslyckats med) att stava dig igenom en mening.
Sen får du svar av dig själv - eller typ någon Julia - med lika usla kunskaper i svenska.

VAD är det din print ska bevisa tycker du?
Klotter -- inget annat.
Citera
2026-01-02, 15:31
Avslutad
Citat:
Du länkar till en värdelös chatt som inte säger någonting annat än att du försökt (men misslyckats med) att stava dig igenom en mening.
Sen får du svar av dig själv - eller typ någon Julia - med lika usla kunskaper i svenska.

VAD är det din print ska bevisa tycker du?
Klotter -- inget annat.

Du säger att det är ett bolag som köpt Lundellhuset och det stämmer inte detta var en konversation mellan Jocke & mäklaren.
Fattar inte varför du ska dra in Julia i allt.
Citera
2026-01-02, 15:53
Avslutad
Citat:
Nej inget duger för dig, men du kan själv ta reda på hur det ligger till kontakta mäklaren annars finns det ju ingen idé att du ens diskuterar frågan.

Samma gällde kontaktförbudet du hävdade att det inte var sant du fick en bild av mig den dög inte sen skickade jag en ny bild på hela förbudet.

Kontaktförbudet är det töntigaste på flera år. Chrippa vill INTE ha kontakt med Jocke, så varför slösa med samhällsresurser på att kräva ett sånt? Det grinas över att dokumentären sänds på SVT Public service (statliga medel) samtidigt som Jockiboi ringer polis, åklagare, fan och hans moster flera gånger i veckan. Han och Anjo reagerade precis som BGB förutsåg när dom gick bananas om Hatet
Varför ville Jockiboi inte att Hatet skulle sändas, hur skall han stoppa det som nu blir svansen av dokumentären. Han är så jävla hjärnbränd
Citera
2026-01-02, 15:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du säger att det är ett bolag som köpt Lundellhuset och det stämmer inte detta var en konversation mellan Jocke & mäklaren.
Fattar inte varför du ska dra in Julia i allt.
Du länkar till chatt som inte går att härleda till någon person.
Dessutom skulle vare sig Jocke eller mäklaren klara av att uttrycka sig i skrift då.
Citera
2026-01-02, 16:14
Medlem
micro113s avatar
Fy fan 17.58 i denna gör Jonna entre ... Det där har aldrig och skulle aldrig hända i mitt hushåll ...
Han går in med händerna i fickorna hon kommer efter lastad med barn och kassar ...
https://www.youtube.com/watch?v=8jOUJovtb9Y
Senast redigerad av micro113 2026-01-02 kl. 16:18.
Citera
2026-01-02, 16:56
Medlem
Citat:
Okej bolaget som blir ägare tar över flyttar in hyr ut eller vad dom ska göra, hur som helst så svarade jag på när dom ska ta över huset.
Citat:
Du säger att det är ett bolag som köpt Lundellhuset och det stämmer inte detta var en konversation mellan Jocke & mäklaren. Fattar inte varför du ska dra in Julia i allt.
Citat:
Du länkar till chatt som inte går att härleda till någon person.
Dessutom skulle vare sig Jocke eller mäklaren klara av att uttrycka sig i skrift då.
Användaren "Mutemute123" verkar inte ha koll på vad han/hon skriver. Hon/han skrev ju själv att det var ett bolag som blir ägare (se det som jag fetat ovan) och nu helt plötsligt är det en privatperson. Användaren verkar vara en riktigt virrpanna som inte klarar av att stå för sina misstag, när denne blir påkommen så blir han/hon otrevlig eller slutar svara...

Sen påstår användaren också att länken (som användaren själv postade) är en konversation mellan Joakim och mäklaren. WTF!

1. Varken Joakim eller mäklaren kan skriva ordentligt och/eller stava...

2. Oklart vem som är vem i "konversationen" som påstås vara mellan Joakim och mäklaren.

a) Om det är mäklaren som ställde frågan, så borde denne väl veta om fastigheten kommer att köpas via bolag eller privat, det borde väl framkomma i mäklarens handlingar. Dessutom har jag svårt att tro att en mäklare skriver så illa som frågeställaren gör...

b). Om det är Joakim som ställde frågan, så borde väl även han veta om fastigheten kommer att köpas via ett bolag eller privat, det borde ju framkomma i den mycket välfyllda pärm som han visar upp i sin vlogg "Vi har sålt Lundellhuset".
För övrigt tycker jag det är underligt, att Joakim som säljare, får en pärm med enorma mängder papper, speciellt när köpet inte ens är avslutat...

3. Man kan inte se några namn i denna s.k. "konversation", det enda som går att få fram är att det rör sig om en (två?) person/personer som inte kan stava...

Jag skriver "kommer att köpas", detta då försäljningen inte är avslutad än.
Citat:
Fy fan 17.58 i denna gör Jonna entre ... Det där har aldrig och skulle aldrig hända i mitt hushåll ...
Han går in med händerna i fickorna hon kommer efter lastad med barn och kassar ...
https://www.youtube.com/watch?v=8jOUJovtb9Y
Kollade nu, vilken vedervärdig människa han verkar vara. Joakim "slänger bara ett öga" när han hör dörren öppnas, han ser hur mycket Jonna bär men skiter i att hjälpa henne.
Citera
2026-01-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Är det någon jag inte tror på är det människor som drivs av hat mot en eller flera personer och gör det till sin livsuppgift att veta mer om andra än vad den andra själv vet.
Mani är obehagligt och det vet vi ju vilken/vilka som besitter.

Naturligtvis har micro fel fel fel, igen.

Ibland undrar jag om det finns vissa som har tiggt pengar av Jocke och han har nekat och därmed blir han föremål för hat.

Dock tror jag att det handlar om människor som inte kan ha fel, någonsin.

Haha, om det är någon som drivs av hat så är det väl ändå du!
Citera
2026-01-02, 17:27
Avstängd
Citat:
Nej inget duger för dig, men du kan själv ta reda på hur det ligger till kontakta mäklaren annars finns det ju ingen idé att du ens diskuterar frågan.

Samma gällde kontaktförbudet du hävdade att det inte var sant du fick en bild av mig den dög inte sen skickade jag en ny bild på hela förbudet.

Frågan är varför det måste bevisas för en tant som inte har ett liv utanför nätet.

Det är mycket kring allt i denna härva som några av oss, vet till hundra procent är sant, men ska stöpas om i dessa trådar. Dock har det visat sig vara sant till slut.

Med andra ord troll. Inte små söta penntroll utan riktigt fula med dåliga tänder och vårtor på näsan.
Citera
2026-01-02, 17:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Användaren "Mutemute123" verkar inte ha koll på vad han/hon skriver. Hon/han skrev ju själv att det var ett bolag som blir ägare (se det som jag fetat ovan) och nu helt plötsligt är det en privatperson. Användaren verkar vara en riktigt virrpanna som inte klarar av att stå för sina misstag, när denne blir påkommen så blir han/hon otrevlig eller slutar svara...

Sen påstår användaren också att länken (som användaren själv postade) är en konversation mellan Joakim och mäklaren. WTF!

1. Varken Joakim eller mäklaren kan skriva ordentligt och/eller stava...

2. Oklart vem som är vem i "konversationen" som påstås vara mellan Joakim och mäklaren.

a) Om det är mäklaren som ställde frågan, så borde denne väl veta om fastigheten kommer att köpas via bolag eller privat, det borde väl framkomma i mäklarens handlingar. Dessutom har jag svårt att tro att en mäklare skriver så illa som frågeställaren gör...

b). Om det är Joakim som ställde frågan, så borde väl även han veta om fastigheten kommer att köpas via ett bolag eller privat, det borde ju framkomma i den mycket välfyllda pärm som han visar upp i sin vlogg "Vi har sålt Lundellhuset".
För övrigt tycker jag det är underligt, att Joakim som säljare, får en pärm med enorma mängder papper, speciellt när köpet inte ens är avslutat...

3. Man kan inte se några namn i denna s.k. "konversation", det enda som går att få fram är att det rör sig om en (två?) person/personer som inte kan stava...

Jag skriver "kommer att köpas", detta då försäljningen inte är avslutad än.
Ja det enda muttan lyckats visa med sitt tjafs är att muttan inte alls är insatt i någon försäljning, vem som köpt eller vad som annars gäller.

Citat:
Kollade nu, vilken vedervärdig människa han verkar vara. Joakim "slänger bara ett öga" när han hör dörren öppnas, han ser hur mycket Jonna bär men skiter i att hjälpa henne.
Ja, totalt utan tanke på henne. Att det dessutom troligen är ett vanligt beteende visas av att han lämnar henne vid bilen - utan tanke på att hon kan behöva bärhjälp.
Även utan kassar borde väl han ha som vana att ta barnet - (med hänsyn till hur sjuk Jonna varit om inte annat).
Han är inte van att bära/hjälpa till helt enkelt.
Citera
2026-01-02, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Är det någon jag inte tror på är det människor som drivs av hat mot en eller flera personer och gör det till sin livsuppgift att veta mer om andra än vad den andra själv vet.
Mani är obehagligt och det vet vi ju vilken/vilka som besitter.

Dock tror jag att det handlar om människor som inte kan ha fel, någonsin.

Så som Jockiboi menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in