2026-01-02, 19:20
  #1729
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Finns ju en och annan autist i tråden också, så snart får du frågan om du har bevis för att det finns ett underjordiskt superlabb i Konnerud.

Den som inte ser en skillnad mellan att ta det lugnt på enskilda etapper, vilket både sprint- och distansåkare gör ibland, och att demonstrativt såsa sig runt banan som Skistad gjorde i går har nog en del andra problem också. Märkligt också att personer som påstår sig värna om skidsporten inte förstår att det är dålig reklam för sporten och touren att göra som hon.
Ja så är det, för den icke nördigt inbitna publiken så framstår TdS som en oseriös tillställning om åkarna kan såsa sig genom tävlingarna som en halvdöd sengångare. Alla utövare bör självklart göra sitt bästa i alla lägen, men den storväxta primadonnan som har sitt huvud uppkört 2km i röven på sig själv förstår sig inte på sånt.
Citera
2026-01-02, 19:26
  #1730
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tycker hon gjorde bra reklam. Behövs färgklickar.
Hon kunde toppat det hela med att åka i tomteluva och lösskägg och ropat till publiken:
"- Ho-Ho-Ho...see you in Val di Fiemme, bitches!"
Citera
2026-01-02, 19:32
  #1731
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Finns ju en och annan autist i tråden också, så snart får du frågan om du har bevis för att det finns ett underjordiskt superlabb i Konnerud.

Den som inte ser en skillnad mellan att ta det lugnt på enskilda etapper, vilket både sprint- och distansåkare gör ibland, och att demonstrativt såsa sig runt banan som Skistad gjorde i går har nog en del andra problem också. Märkligt också att personer som påstår sig värna om skidsporten inte förstår att det är dålig reklam för sporten och touren att göra som hon.

Kikki berör. Kikki genererar klick. Norsk media hatälskar Kikki :

https://www.vg.no/sport/i/L4AGrP/nytt-gult-kort-skistad-med-klar-beskjed-til-juryen-der-er-de-ute-etter-aa-ta-meg

Citat:
Skistad [svarer] slik på det gule kortet hun fikk for feil bruk av teknikk i en spesiell teknikksone.

– Jeg har ikke så mye tanker.

– Det er tredje gang du er innblandet i en situasjon som gir gult kort?

– Jeg tenker det er fin læring for det som skjer videre i sesongen.

– Hvorfor er det så mange situasjoner med deg?

– Det der var veldig… Der var de ute etter å ta meg, sier Skistad til VG om det gule kortet 1. nyttårsdag.

– Nei, vi er ikke ute etter henne, slår renndirektør i FIS, Michal Lamplot, fast overfor VG fredag.

Han fortsetter:

– Vi følger med på løpet og når vi ser en feil, så kommer vi med en reaksjon. Hun var ikke den eneste som fikk den sanksjonen i går, så vi er ikke mer positive til noen enn andre, sier han.

Skistad klar oddsfavorit på sprinten i morgon, ska bli intressant att se om hon lever upp till förväntningarna. Jag tror det. Men på OS kan det bli annorlunda.

I Konneruds döda gruvor fruktar man hur som helst endast en sak - hvis lyset tar oss :

https://www.youtube.com/watch?v=MkmCEtaHJcQ
Citera
2026-01-02, 19:40
  #1732
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kikki berör. Kikki genererar klick. Norsk media hatälskar Kikki :

https://www.vg.no/sport/i/L4AGrP/nytt-gult-kort-skistad-med-klar-beskjed-til-juryen-der-er-de-ute-etter-aa-ta-meg



Skistad klar oddsfavorit på sprinten i morgon, ska bli intressant att se om hon lever upp till förväntningarna. Jag tror det. Men på OS kan det bli annorlunda.

I Konneruds döda gruvor fruktar man hur som helst endast en sak - hvis lyset tar oss :

https://www.youtube.com/watch?v=MkmCEtaHJcQ

Ja, men det gör hon. Berör. Verkar inte vara många som är likgiltiga gällande Kristine. Stor humor på viaplayintervjun efter loppet där hon sa att hon inte hade dagen. Kändes tungt.

Håller med. Imorgon vinner hon lätt och på OS tippar jag Jonna.
Citera
2026-01-02, 19:57
  #1733
Medlem
FNLSs avatar
Klikki?
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kikki berör. Kikki genererar klick. Norsk media hatälskar Kikki :

https://www.vg.no/sport/i/L4AGrP/nytt-gult-kort-skistad-med-klar-beskjed-til-juryen-der-er-de-ute-etter-aa-ta-meg



Skistad klar oddsfavorit på sprinten i morgon, ska bli intressant att se om hon lever upp till förväntningarna. Jag tror det. Men på OS kan det bli annorlunda.

I Konneruds döda gruvor fruktar man hur som helst endast en sak - hvis lyset tar oss :

https://www.youtube.com/watch?v=MkmCEtaHJcQ
Citera
2026-01-02, 21:27
  #1734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Ja så är det, för den icke nördigt inbitna publiken så framstår TdS som en oseriös tillställning om åkarna kan såsa sig genom tävlingarna som en halvdöd sengångare. Alla utövare bör självklart göra sitt bästa i alla lägen, men den storväxta primadonnan som har sitt huvud uppkört 2km i röven på sig själv förstår sig inte på sånt.
Dere har ikke sett så mye på Tour de France med andre ord
Citera
2026-01-02, 21:33
  #1735
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Dere har ikke sett så mye på Tour de France med andre ord
Relativisera kan man göra när man har brist på substantiella argument
Citera
2026-01-02, 21:55
  #1736
Medlem
Ezzelinos avatar
När (den tidigare, lite lättare) OS-sprintbanan kördes i TdS 2024-25 var Grate trea och Oskar Svensson sjua. Och i dag tog de sig inte vidare från sprintkvalet i skandinaviska cupen. Klaebo vann (före Even Northug) och torde göra det igen i morgon. Myhlback och Anger tämligen betrodda av oddssättarna, rankas bakom storfavoriten, Evensen och Heggen, de ger kring 23 ggr slantarna, och Grahn 26 ggr, samma som Amundsen.

Faehndrich vann då före Linn Svahn och Heidi Weng.
Svårt att veta på förhand om någon av åkarna i morgondagens tävling på allvar kan skaka Skistad. Har någon/några kapacitet att skapa avstånd och hålla det mesta av det? Diggins i nuvarande form även i klassisk stil, Ilar, Dahlqvist, Hagström, Faehdrich, Joensuu, Matintalo, Niskanen?
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2026-01-02 kl. 22:03.
Citera
2026-01-02, 22:23
  #1737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Relativisera kan man göra när man har brist på substantiella argument
Tvert imot. Du forstod åpenbart ikke argumentet bare. Ingen sykkelfans som argumenterer på samme måte mot sprinterne som loffer seg i mål på fjelletappene.
Citera
2026-01-02, 22:27
  #1738
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Tvert imot. Du forstod åpenbart ikke argumentet bare. Ingen sykkelfans som argumenterer på samme måte mot sprinterne som loffer seg i mål på fjelletappene.
Det är nog du som inte förstår att relativisering inte är ett substantiellt argument. Cykling har ingenting med skidor att göra. Kom med ett sakargument istället för att hänvisa till cykling.
Citera
2026-01-02, 22:36
  #1739
Medlem
FNLSs avatar
Se om den nya sprintbanan är bättre än den dom gjorde om ifjol. Det är värt att minnas i februari
Citera
2026-01-02, 22:39
  #1740
Medlem
Gusselbys avatar
Klarar Frida Karlsson kvalet imorgon? Hoppas kan man.

Tänk om Ebba överraskar och gör det? Inte så troligt kanske men det vore kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in