2026-01-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Oh, herre.. det verkar som att du saknar läskunskap och då förstår jag att det är mig veterligen svårt att ta dig igenom ett domsslut. I fallet wilma, som du refererar till wikipedia btw🤦🏽‍♀️ där slog man fast att DÖDSORSAKEN var slag mot huvudet.

Då får du gärna återkomma med källa.

Sen är poängen bara att man kan dömas för mord även utan dödsorsak. Det är fakta.
Citera
2026-01-02, 18:06
Medlem
Seabeers avatar
Vi leker med tanken att det blir kvinnofängelse för Robin…och han dödar en kvinnlig fånge. Vad händer då ?? Tänker på förflyttning och isolering.. till manligt fängelse?😵‍💫
Citera
2026-01-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Det är inte bekräftat .. du trollar
Vid en efterföljande husrannsakan i mannens bostad ska ytterligare kvarlevor efter kvinnan ha hittats.
Du trollar.
Citera
2026-01-02, 18:10
Bannlyst
Ett stort problem är att udda människor stöts bort från majoritetssamhället och blir därför hatiska, och till sist brister det.
Citera
2026-01-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nej, HON heter Vilma! Det är en kvinna eftersom hon identifierar sig som kvinna. Det är så det funkar med kön. Till och med tingsrätten sa "hon".

Det är en tjej som har styckmördat en annan tjej.

Undrar om Vilma hade tänkt sig att operera sig till kvinna?
Citera
2026-01-02, 18:11
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vid en efterföljande husrannsakan i mannens bostad ska ytterligare kvarlevor efter kvinnan ha hittats.
Du trollar.
Källa?
Citera
2026-01-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
De flesta tänkande varelser gillar inte när gatumobben utan att ha underbyggda fakta ”bara vill lyncha någon utpekad” för att det känns bra och de är många och högljudda.

Ju mer kunskap man har, desto mindre framstår allt i världen som enkelt, självklart och svartvitt.
Det finns en gråskala där allt inte är så enkelt, där det finns osäkerheter i det mesta.

Så även i detta fall där MGM visserligen framstår som en person som förtjänar en morddom och att aldrig mer få komma ut i samhället. Men där ett begått mord ännu inte verifierats officiellt.
Då tycker jag att man bör avvakta med att räkna hem en morddom, även om gatumobben högljutt redan har avgjort skuldfrågan. I vart fall tills mer fakta framkommer.

”Gatumobben”? Var är dom?
Jag ser dom inte.
Hör dom inte heller!

Ser bara hårt arbetande poliser
och journalister som publicerar vad som hänt.

Däremot är det några psykfall som uttalat sig,
det är en annan sak. De är väldigt få.
Citera
2026-01-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
De flesta tänkande varelser gillar inte när gatumobben utan att ha underbyggda fakta ”bara vill lyncha någon utpekad” för att det känns bra och de är många och högljudda.

Ju mer kunskap man har, desto mindre framstår allt i världen som enkelt, självklart och svartvitt.
Det finns en gråskala där allt inte är så enkelt, där det finns osäkerheter i det mesta.

Så även i detta fall där MGM visserligen framstår som en person som förtjänar en morddom och att aldrig mer få komma ut i samhället. Men där ett begått mord ännu inte verifierats officiellt.
Då tycker jag att man bör avvakta med att räkna hem en morddom, även om gatumobben högljutt redan har avgjort skuldfrågan. I vart fall tills mer fakta framkommer.
Jag har redan gett dig min relativa teori angående ett rättsligt utfall av det hela. I klartext behöver samhällets organ ses över för Sverige ligger enligt min mening på en väldigt låg nivå vad gäller rimliga straff eller inte. För en normalbegåvad person så kan man ta detta fall som ett väldigt tydligt exempel.
Citera
2026-01-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jag förlåter dig för du har halkat efter i läsningen då jag svarat på denna frågan tidigare. Läs dom.om wilma andersson. Dödsorsak fastslogs. Våld mot huvudet.

Visst, som jag sade tidigare skulle sannolikheten att BO mördades vara till 99,99% om inte 100% men i svensk domstol fungerar det inte så. Jag hade kunnat döma Robin till livstid utifrån det jag läst i aftonbladet. Så uppenbart är det att han ligger bakom det.

Men om vi nu går tillbaka till rättsystemet.... Om vi inte hade kunnat fastslå en dödsorsak, hur vet vi att BO inte varit ute och festat och blandat alkohol med tabletter som orsakat döden?? Tex.

Vet inte om du läst om abbeblattelitto fallet, där han först dömdes för mord men att efter att dödsorsaken fastställdes att hon hade tramadol i blodet och därefter drunknat i badkaret friades abbe.. Visst, det ansågs vara mycket möjligt att han sprutat i preparatet då man fann nålstick, och mycket möjligt att han dränkt henne. Men man kunde inte utesluta att hon själv tagit dosen och till följd drunknat. Därav friades han avseende mord delen.
Du kan inte jämföra med fall som knappt liknar varann. I blattelito-fallet dog kvinnan hemma och de två var i en relation med varann. Hon hittades i sitt badkar och hade som sagt droger i kroppen.

I det här fallet har Robin påträffats med kroppsdelar från en kvinna han inte känner. Det finns en tidigare historik och modus operandi med kidnappning och buntband.

Det är helt olika fall.
Citera
2026-01-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De är bekräftat. Husrannsakan efter gripet

Då drar jag slutsatsen att de utgick från att hon var vid liv och att rädda liv. Så de kan inte ha varit inne i bostaden innan han greps utan bevakade honom istället i hopp om att han skulle leda dem till henne? Men då måste de ändå också ha konstaterat på något sätt att hon inte befann sig levande i bostaden… det går inte riktigt ihop.

Men kan du vara snäll och länka till där polisen bekräftat detta? Annars tror jag inte att det stämmer för det gör att resten inte går ihop. Mycket mer logiskt om han förvarade henne någon annanstans och polisen visste att hon inte fanns i lägenheten. Då fattar man varför de avvaktade med att gripa honom. Det var ännu inget mord och prio ett var att hitta den bortförda vid liv så snabbt som möjligt.
Senast redigerad av Grantoppen2 2026-01-02 kl. 18:18.
Citera
2026-01-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082
Ett stort problem är att udda människor stöts bort från majoritetssamhället och blir därför hatiska, och till sist brister det.

Hey Darwin, take a look on the bright side.
Citera
2026-01-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Då drar jag slutsatsen att de utgick från att hon var vid liv och att rädda liv. Så de kan inte ha varit inne i bostaden innan han greps utan bevakade honom istället i hopp om att han skulle leda dem till henne? Men då måste de ändå också ha konstaterat på något sätt att hon inte befann sig levande i bostaden… det går inte riktigt ihop.
Simpelt, de såg ingen bil vid stugan, då åker de direkt till jobbet, ingen my men GM är där = avliden. Alldeles för riskabelt att lämna ett levande offer så många timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in