2026-01-02, 13:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det är sålt och början av sommaren så flyttar nya ägaren in.
Nya ägarn?

Det är sålt till ett bolag - det skulle inte förvåna mig om det är till något av deras egna bolag.
Citera
2026-01-02, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nya ägarn?

Det är sålt till ett bolag - det skulle inte förvåna mig om det är till något av deras egna bolag.

Okej bolaget som blir ägare tar över flyttar in hyr ut eller vad dom ska göra, hur som helst så svarade jag på när dom ska ta över huset.
Citera
2026-01-02, 13:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Okej bolaget som blir ägare tar över flyttar in hyr ut eller vad dom ska göra, hur som helst så svarade jag på när dom ska ta över huset.
Nej, du svarade inte på när ägaren tar över huset - utan påstod att en ägare ska flytta in.
Du säger alltså att Jocke och Jonna disponerar huset fram till sommaren?
Citera
2026-01-02, 13:26
Avslutad
Citat:
Nej, du svarade inte på när ägaren tar över huset - utan påstod att en ägare ska flytta in.
Du säger alltså att Jocke och Jonna disponerar huset fram till sommaren?

Det är ett par där mannen har sålt andelar i ett företag han har verksam i och gjort en exit. Det är dom som privat personer som köpt huset sen om dom väljer att flytta in själva eller hyr ut det vet man ju inte.
Citera
2026-01-02, 13:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är ett par där mannen har sålt andelar i ett företag han har verksam i och gjort en exit. Det är dom som privat personer som köpt huset sen om dom väljer att flytta in själva eller hyr ut det vet man ju inte.
Så du menar att mäklare och media har fel. Det är inget bolag ..
Det bör man veta för eftersom ett bolag stod som köpare kan man inte bara flytta in eller hyra ut hur som helst.
Citera
2026-01-02, 13:42
Avslutad
Citat:
Så du menar att mäklare och media har fel. Det är inget bolag ..
Det bör man veta för eftersom ett bolag stod som köpare kan man inte bara flytta in eller hyra ut hur som helst.

https://imgur.com/a/DHGXPO6

Men alltså du skriver saker som inte stämmer du ljuger ganska mycket och samma sak med Goldentie förstår inte varför?
Okej ni tycker inte om Jocke men ni kan ju hålla er till fakta.
Citera
2026-01-02, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Har det kommit fram vem som köpte Lundellhuset?
Frågan är ju om det är sålt eller om paret Lundell ljuger, sådär som de brukar göra. Informationen om att det var sålt kom ganska snart efter att det hade skrivits här på FB att huset skulle vara svårsålt...
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Än så länge har fastigheten inte bytt ägare så antingen är inte affären helt klar eller så är den inte såld alls. De kan ju ha kommit överens om tillträde längre fram och lagt handpenning så länge, men jag skulle inte bli förvånad om Jocke ljugit om att huset är sålt. Typiskt en sån grej han skulle kunna göra hellre än att erkänna ingen vill köpa eländet.
Enligt vloggen "Vi har sålt Lundellhuset" (daterad 25/10-2025) så säger Joakim att tillträde/inflyttningsdag är efter sommaren nästa år (dvs. nu i år 2026). Det visas upp en kalender, där datumet 1 september 2026 markerat.
Skulle inte bli förvånad om det kommer information längre fram i vår/sommar att köparen har ångrat sig...
Citat:
Det är sålt och början av sommaren så flyttar nya ägaren in.
Citat:
Nya ägarn?
Hur vet du att fastigheten verkligen är såld och att försäljningen har skett till ett företag?

Den där "mutemute123" verkar ju inte gå att lita på, ser man tydligt i inläggen här ovan/nedan, det velas fram och tillbaka.
1. Först skriver användaren "Det är sålt och början av sommarenflyttar nya ägaren in."
2. Sen skriver användaren "Okej bolaget som blir ägare tar över flyttar in, hyr ut eller vad dom ska göra..." I tidigare inlägg så skulle ju ägaren själv flytta in (tolkar detta som en privatperson) och nu velas det också från att flytta in, hyra ut eller något annat.
3. Sen är det helt plötsligt inte ett företag som har köpt fastigheten, nu är det privatpersoner "...Det är dom som privatpersoner som köpt huset sen om dom väljer att flytta in själva eller hyr det vet man ju inte." Även här velas det från att flytta in själva, hyra ut eller något annat.

Enligt Joakims vlogg, daterad 25 oktober 2025, skulle tillträde ske efter sommaren (1 september 2026).
Citat:
Citat:
Citera
2026-01-02, 14:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
https://imgur.com/a/DHGXPO6

Men alltså du skriver saker som inte stämmer du ljuger ganska mycket och samma sak med Goldentie förstår inte varför?
Okej ni tycker inte om Jocke men ni kan ju hålla er till fakta.
Du skoja va?
Vad ska det där bevisa mer än att du nästan kan skriva en mening korrekt.
Citera
2026-01-02, 14:08
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Du skoja va?
Det där är ju ett klassiskt Anjobevis. Det brukar ju räcka för att följarna ska tro på det.
Citera
2026-01-02, 14:14
Avslutad
Citat:
Du skoja va?

Nej inget duger för dig, men du kan själv ta reda på hur det ligger till kontakta mäklaren annars finns det ju ingen idé att du ens diskuterar frågan.

Samma gällde kontaktförbudet du hävdade att det inte var sant du fick en bild av mig den dög inte sen skickade jag en ny bild på hela förbudet.
Citera
2026-01-02, 14:16
Medlem
micro113s avatar
Hur vet du att fastigheten verkligen är såld och att försäljningen har skett till ett företag?

Den där "mutemute123" verkar ju inte gå att lita på, ser man tydligt i inläggen här ovan/nedan, det velas fram och tillbaka.
1. Först skriver användaren "Det är sålt och början av sommarenflyttar nya ägaren in."
2. Sen skriver användaren "Okej bolaget som blir ägare tar över flyttar in, hyr ut eller vad dom ska göra..." I tidigare inlägg så skulle ju ägaren själv flytta in (tolkar detta som en privatperson) och nu velas det också från att flytta in, hyra ut eller något annat.
3. Sen är det helt plötsligt inte ett företag som har köpt fastigheten, nu är det privatpersoner "...Det är dom som privatpersoner som köpt huset sen om dom väljer att flytta in själva eller hyr det vet man ju inte." Även här velas det från att flytta in själva, hyra ut eller något annat.

Enligt Joakims vlogg, daterad 25 oktober 2025, skulle tillträde ske efter sommaren (1 september 2026).
[/quote]

Jag VET inte - men enligt det som kommer fram när googla kommer detta upp ... och jag tycker det är trovärdigare än både Jocke och muttan tillsammans.

AI-översikt
Det var Jocke & Jonna AB (Joakim och Jonna Lundells eget bolag) som ursprungligen köpte det omtalade "Lundellhuset" 2019, men de har sedan dess sålt det till ett annat bolag för 14,3 miljoner kronor i oktober 2025, och paret hyr nu huset via sitt bolag för att använda det som inspelningsplats, enligt artiklar från Expressen och Göteborgs-Posten.
Sammanfattning:
Ursprungligt köp (2019): Jocke & Jonna AB köpte huset. De använde en del av huset för privat bruk (mot en intern hyra) och en annan del för företagsändamål, vilket skattemässigt underlättade för dem.
Försäljning (2025): Paret sålde huset till ett annat företag för 14,3 miljoner kronor.
Nuvarande situation: Även om de sålde huset, har de kvar nyttjanderätten och hyr det av det nya bolaget för sina produktioner, något som framgår av artiklar från Expressen och Aftonbladet.
Så det är inte ett externt bolag som "köpte" det från början, utan deras eget, men det har sedan sålts till ett annat bolag, och de hyr tillbaka de

https://www.google.com/search?q=vilket+bolag+k%C3%B6pte+lundellhuset&sca_ esv=1db8b9ddc237ac31&rlz=1C1FHFK_svSE1176SE1176&sx srf=AE3TifPnVA3p7I7X-7kz9eQ00MN-nGHKjA%3A1767359375433&ei=j8NXadWQGsOywPAP3OXO-AY&ved=0ahUKEwiVlI3e9uyRAxVDGRAIHdyyE28Q4dUDCBE&ua ct=5&oq=vilket+bolag+k%C3%B6pte+lundellhuset&gs_lp =Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiIHZpbGtldCBib2xhZyBrw7ZwdGUgb HVuZGVsbGh1c2V0MgUQIRigATIFECEYoAEyBRAhGJ8FMg UQIRifBTIFECEYnwUyBRAhGJ8FMgUQIRifBTIFECEYnwUyBRAh GJ8FMgUQIRifBUjJOlAAWJcxcAB4AZABAJgBWKAB5g6qAQIzMb gBA8gBAPgBAZgCH6AC5A_CAgoQIxiABBgnGIoFwgIKEAAYgAQY QxiKBcICEBAAGIAEGLEDGEMYgwEYigXCAgsQABiABBixAxiDAc ICERAuGIAEGLEDGNEDGIMBGMcBwgIKEC4YgAQYQxiKBcICBRAA GIAEwgIIEAAYgAQYsQPCAg4QLhiABBixAxiDARiKBcICEBAAGI AEGLEDGIMBGIoFGArCAgcQIxjwBRgnwgIEECMYJ8ICBBAAGAPC Ag4QABiABBixAxiDARjJA8ICCxAAGIAEGJIDGIoFwgIQECMY8A UYgAQYJxjJAhiKBcICDhAAGIAEGLEDGIMBGIoFwgILEAAYgAQY sQMYigXCAgsQLhiABBixAxiDAcICGhAuGIAEGLEDGIMBGJcFGN wEGN4EGOAE2AEBwgIGEAAYFhgewgIHECEYoAEYCsICBBAhGAqY AwC6BgYIARABGBSSBwIzMaAHyfEBsgcCMzG4B-QPwgcHMi4xNS 4xNMgHVoAIAA&sclient=gws-wiz-serp

Det är i linje med vad jag trott -- att huset skall springa runt i bolag men att de inte släpper det.
Citera
2026-01-02, 14:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej inget duger för dig, men du kan själv ta reda på hur det ligger till kontakta mäklaren annars finns det ju ingen idé att du ens diskuterar frågan.

Samma gällde kontaktförbudet du hävdade att det inte var sant du fick en bild av mig den dög inte sen skickade jag en ny bild på hela förbudet.
Du länkar till en jävla chatt - ge dig för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in