2026-01-02, 16:49
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarissima
Minns vem som spekulerade om kontakt via prylannons först. 😉

https://www.dn.se/sverige/misstankte-mordaren-i-boden-hade-haft-kontakt-med-kvinnan/
Ja, jävlar det gjorde du bra, kanske t.o.m. ledde in polisen på det spåret!

Fan fan fan vad obehagligt alltså, tänk om annonsen aldrig blivit publicerad.
Citera
2026-01-02, 16:51
Medlem
Är det kvinnans fel att hon blev mördad? Dumma inavlade WT😂😂😂😂

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Varför öppnade kärringen dörren? Tror han våldtog nån utav barnen...
Citera
2026-01-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeswitch
Vet inte om det är ”officiellt” bekräftat. Som jag skrev, jag har hört det från två nära personer i mitt liv. Som har hört av varsin person som känner familjen. Och mina två nära pratar inte med varandra, så vet inte hur stor chansen är att dom skulle få höra exakt samma saker. Men kan absolut vara snack, men jag tror 100% på v*ldtäkt med tanke på timmarna han var i huset. Jag tror inte han skadade ena dottern grovt och den andra bara band fast. Jag tror han har gjort något fruktansvärt med den ena dottern tyvärr. Tragiskt!
Hur mycket jag än tycker han förtjänade att dö, så hoppades man på samma gång att han skulle ha överlevt och få stå för vad han har gjort denna stackars familj resten av sitt tragiska liv.

Om det är så är scenariot på något sätt begripligt. Han hade säkerligen använt annonsen som förevändning att få tillträde till huset och flickan. Kyligt och beräknat.
Det vi kanske aldrig får veta är om GM kom dit för att våldta. Jag skulle faktiskt tro att han inbillade sig att han skulle kunna charma tjejen, men det gick naturligtvis åt helvete. Hade han planerat att döda och våldta hade han inte behövt befinna sig så länge i huset........och om han nu hade kärat ned sig i flickan kan det förklara varför han inte gjorde slut på henne och stack efter fullbordad våldtäkt. Det skulle ju kunna öka hans chanser att komma undan.

Det vi också kan spekulera om i s f är om han till sist valde suicide by cop. Enligt uppgift sköt två poliser verkanseld mot GM.
Citera
2026-01-02, 16:55
Medlem
Citat:

https://www.dn.se/sverige/misstankte-mordaren-i-boden-hade-haft-kontakt-med-kvinnan/

Absolut. Bra jobbat.😀

Vem var det förresten som först spekulerade om att han använde annonsen som förevändning för att få tillträde till huset och flickan.😉😎
Citera
2026-01-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, jävlar det gjorde du bra, kanske t.o.m. ledde in polisen på det spåret!

Fan fan fan vad obehagligt alltså, tänk om annonsen aldrig blivit publicerad.

Jag ska inte sätta ut annons på mitt gamla stage-piano med stativ. Det kan ju vara livsfarligt.....eller också kommer kanske någon kvinna och våldtar mig.😯

Dock......tydligen sker det en hel del brottslighet i relationer till annonser.....men det är oftast bedrägeri eller rån eller liknande.
Citera
2026-01-02, 17:07
Medlem
Route67s avatar
Var det GMs mamma som önskade grejerna? Eller höll han på med musik själv?
Citera
2026-01-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenQ
Är det kvinnans fel att hon blev mördad? Dumma inavlade WT😂😂😂😂
Finns ingen logik i att öppna dörren, ring snuten ist
Citera
2026-01-02, 17:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jag ska inte sätta ut annons på mitt gamla stage-piano med stativ. Det kan ju vara livsfarligt.....eller också kommer kanske någon kvinna och våldtar mig.😯

Dock......tydligen sker det en hel del brottslighet i relationer till annonser.....men det är oftast bedrägeri eller rån eller liknande.
Självklart är det en unik händelse vars sannolikhet är minimal. Men det blir hisnande att tänka på att det här aldrig hade hänt om annonsen lagts ut efter nyår t.ex .
Och kontentan av den tanken är att det alltid kommer att finnas den här sortens vansinnesdåd, hur många larm och övervakningskameror vi sätter upp eller hur lagstiftningen skärps i oändlighet. Vi kan inte skydda oss mot ”sjuka hjärnor”.
Citera
2026-01-02, 17:19
Avstängd
online_alwayss avatar
Då var det bekräftat och jag kommer aldrig att sälja skit begagnat igen. Någonsin.

Det är bara knäppgökar och snåljåpar på Facebook Marketplace ändå.

Kommer Facebook att kunna behålla Marketplace som det är idag efter detta?
Citera
2026-01-02, 17:21
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Helt övertygad om våldtäkt med. För många timmar för att sitta å rulla tummarna

Han hade nog "vänner" med sig han kunde samtala med dessa timmar. I sin skalle.
Citera
2026-01-02, 17:24
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:

Snyggt, du var först, sen kom en annan drygt en halvtimme senare med samma påståenden.Du får lilla journalistpriset. De hade spekulerats vilt innan om motivet, men nu som sagt så har polisen bekräftat detta som ett motiv.

(FB) Kvinna avliden, 2 skadade, GM skjuten till döds av polisen, Boden (2025-12-25)
Citera
2026-01-02, 17:26
Medlem
Citat:
Finns ingen logik i att öppna dörren, ring snuten ist

Hon väntade på honom så självklart öppnade hon. Det är lätt att vara efterklok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in