2026-01-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
En notis på TV4.se publicerat 12.31 idag säger att de hittat en vag koppling mellan mamman och gm.
Dock ingen artikel så jag har ingen länk men citerar:

Som jag misstänkte. Gärningsmannen visste att det bodde åtminstone en kvinna eller fler på adressen. Det var inte en slumpmässig attack.

Ser man på. Där kom den bekräftelsen. Man ska hata slumpen, som Leif GW säger.
Varför skulle GM gå en lång sträcka i Boden för att helt plötsligt ringa på random hus och börja vifta med kniv. Det är helt ologiskt.
Nu är kopplingen bekräftad. Då kan vi börja spekulera om vad som pågick i huset under flera timmar. Och fr a, varför blev en av flickorna fastbunden, och vad föregick under den tid hon var bunden? Om GM varit ute efter att döda och lemlästa kunde han göra detta mycket snabbare. Istället var han kvar med flickan i flera timmar. Varför?
Boden är en liten stad. Jag tror att GM kände till flickorna och ev mamman också. Något måste fått det att släppa totalt för honom när han kom till huset.
En tanke kan vara att GM spanat in den äldre dottern, och använder annonsen som förevändning för att komma till huset och träffa henne. Väl där går det käpprätt åt skogen med hans planer.....mamman blir förbannad och ber honom flyga och fara........och då brister det för honom. Han får ett psykos genombrott och hugger mamman med en kniv och sårar henne dödligt.
Därefter binder han flickan och inleder någon form av sjuk och hotfull utpressning som varar i timmar......tills den yngre systern dyker upp. Hon blir vettskrämd och börjar gapa och skrika......han får panik och vill "tysta" henne.....och misshandlade henne då svårt.
Då tar sig den äldre systern loss, springer ner i källaren och ringer polisen.......

Några tankar från mig........som kan förklara varför han band flickan och stannade så länge i huset. Men givetvis bara en hypotes.
Citera
2026-01-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeswitch
Det kan jag absolut hålla med dig om!

Så det var en våldtäkt som pågick under dessa timmar? Är detta officiellt bekräftat? Eller är det snack på stan? Det är ju inte på något vis orimligt att han gjorde detta, men att polisen och media inte vill gå ut med detta.

I s f kan han ju ha använt annonsen som förevändning att komma till huset med syfte att våldta........man blir ju spyfärdig för mindre.

Eller också hade han i sin sjuka hjärna trott att han skulle kunna charma flickan, och när detta gick åt helvete dödade han mamman och våldtog tjejen. En skandal att han inte blev inlagd för slutenvård....... politiker behöver se över hur psykiatrin fungerar när man dragit ned så många vårdplatser.
Citera
2026-01-02, 14:53
Medlem
Som jag skrev långt tidigare i tråden har jag aldrig lagt ut något till försäljning och inte heller köpt något, men däremot tittat på annonser på Blocket.

På länken som bifogats i tråden, som visar annonsen (på fb media ?), syns en bild av BO-mamman (ansikte och hals) och där står även vart sakerna till försäljning finns, 'Sanden, Boden.'
Är det inte riskabelt att man visar sig med bild och geografiskt läge i annonser?
Jag skyller absolut inte på BO här -- tvärt om -- man borde kunna få gå fri från galningar även om man bifogar bild. Men i dagens samhälle vet man ju inte vad som kan hända.
Citera
2026-01-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Så det var en våldtäkt som pågick under dessa timmar? Är detta officiellt bekräftat? Eller är det snack på stan? Det är ju inte på något vis orimligt att han gjorde detta, men att polisen och media inte vill gå ut med detta.

I s f kan han ju ha använt annonsen som förevändning att komma till huset med syfte att våldta........man blir ju spyfärdig för mindre.

Eller också hade han i sin sjuka hjärna trott att han skulle kunna charma flickan, och när detta gick åt helvete dödade han mamman och våldtog tjejen. En skandal att han inte blev inlagd för slutenvård....... politiker behöver se över hur psykiatrin fungerar när man dragit ned så många vårdplatser.

Vet inte om det är ”officiellt” bekräftat. Som jag skrev, jag har hört det från två nära personer i mitt liv. Som har hört av varsin person som känner familjen. Och mina två nära pratar inte med varandra, så vet inte hur stor chansen är att dom skulle få höra exakt samma saker. Men kan absolut vara snack, men jag tror 100% på v*ldtäkt med tanke på timmarna han var i huset. Jag tror inte han skadade ena dottern grovt och den andra bara band fast. Jag tror han har gjort något fruktansvärt med den ena dottern tyvärr. Tragiskt!
Hur mycket jag än tycker han förtjänade att dö, så hoppades man på samma gång att han skulle ha överlevt och få stå för vad han har gjort denna stackars familj resten av sitt tragiska liv.
Citera
2026-01-02, 15:05
Medlem
Kanske GM o mamma var KK, drf hon öppna och hon hade varit otrogen därav mordet
Citera
2026-01-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeswitch
Vet inte om det är ”officiellt” bekräftat. Som jag skrev, jag har hört det från två nära personer i mitt liv. Som har hört av varsin person som känner familjen. Och mina två nära pratar inte med varandra, så vet inte hur stor chansen är att dom skulle få höra exakt samma saker. Men kan absolut vara snack, men jag tror 100% på v*ldtäkt med tanke på timmarna han var i huset. Jag tror inte han skadade ena dottern grovt och den andra bara band fast. Jag tror han har gjort något fruktansvärt med den ena dottern tyvärr. Tragiskt!
Hur mycket jag än tycker han förtjänade att dö, så hoppades man på samma gång att han skulle ha överlevt och få stå för vad han har gjort denna stackars familj resten av sitt tragiska liv.
Helt övertygad om våldtäkt med. För många timmar för att sitta å rulla tummarna
Citera
2026-01-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Helt övertygad om våldtäkt med. För många timmar för att sitta å rulla tummarna

Exakt!!
Citera
2026-01-02, 15:43
Medlem
Citat:

Nej. Det finns inte någon sådan koppling.
Citera
2026-01-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarissima
Den mördade kvinnan lade för 1 dag sedan ut varor (bl.a. keyboardstativ) till försäljning i en köp- och säljgrupp för Boden (se fb). Kan GM varit där för att se på och ev. köpa sakerna?

Minns vem som spekulerade om kontakt via prylannons först. 😉

https://www.dn.se/sverige/misstankte-mordaren-i-boden-hade-haft-kontakt-med-kvinnan/
Citera
2026-01-02, 15:59
Medlem
Citat:

Vad är det för sjuka tankar du har
Citera
2026-01-02, 16:41
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarissima
Minns vem som spekulerade om kontakt via prylannons först. 😉

https://www.dn.se/sverige/misstankte-mordaren-i-boden-hade-haft-kontakt-med-kvinnan/
Jo. Men NSD har väl inte gått ut med den uppgiften än?
De har väl tätare kontakt med polis och åklagare.
Så det kan vara så att media i Sthlm följer varandra. Skriver en så skriver alla detsamma.
?
Citera
2026-01-02, 16:45
Medlem
Polisen bekräftar enligt Aftonbladet att GM svarat på en annons

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1437263&_sp_pass_consent=true
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in