Citat:
Ursprungligen postat av
Sidlinjen18
Kliv ner från hästen nu junior...
Jag hade läst trådstarten, och folkmord är till att börja med inte alls specificerat, och dessutom har Ukraina mig veterligen knappast gjort sig skyldiga till något som sorterar under den rubriceringen. Därav min fråga.
En del andra ukrainska krigsbrott kan man såklart skrapa fram efter 4 år, men i jämförelse med ryssens systematiska illgärningar är det inte mycket att komma med och hela diskussionen blir faktiskt skitlarvig. Det är det jag vill ha sagt. Hela Putins idiotkrig bryter ju till att börja med mot varenda konvention man kan tänka sig, och som om det inte räckte bedrivs det direkt svinaktigt med bl a ideliga attacker mot sjukhus och andra civila mål. Men vi ska diskutera ett påhittat ukrainskt folkmord? Patetiskt.
Varför börjar du ditt inlägg med att gå till personangrepp?
Vill du ha en seriös diskussion?
Vad jag vet så är trådstarten inte förändrad överhuvudtaget. Det du läste nyss borde alltså ha stått där från början. Så varför påstår du att det inte var specificerat från början?
Att du saknar kännedom om Ukrainas förehavande visar bara hur lite information du besitter.
Du är trots allt troligen en privatperson som huserar här i Sverige, så hur mycket information tror du att du har tillgång till egentligen?
Sådant här sköts på lite högre nivå. Vi vanliga dödliga får sällan tillgång till denna nivå.
Så att skriva "Ukraina mig veterligen knappast gjort sig skyldiga till något som sorterar under den rubriceringen" blir lite tramsigt i mitt tycke, eftersom ingen av oss kan veta.
Tråden handlar om att internationella brottmålsdomstolen skall utreda anklagelserna från Ryssland.
Därför saknar det relevans i denna tråd vad Ryssland har eller inte har gjort.
Sedan kommer en massa trams som jag inte orkar bemöta mer än att du har fel.