Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 08:39
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Tråkigt att de börjar lugna ned sig nu, jag gillar när de blir katastrofer i landet, därför finns denna tråd också.
Denna tråd är för att dela upplevelser i aktuella områden och hjälpa varandra för minska onödiga olyckor.
Citera
Idag, 08:55
Medlem
Umarells avatar
Ordentligt med snö i Ulricehamnstrakten också och andra delar av sydsvenska höglandet. Inställda turer och strömavbrott. Gul varning.
Citera
Idag, 08:56
Medlem
WeMadeYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Men Stockholm för helvete är ju inte med i den röda varningen SMHI har gått ut med.

Det har ingen påstått heller. Mitt inlägg var ett svar på en fråga.

Helt ofattbart ibland vilken låg läsförståelse människor har.
Citera
Idag, 09:16
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Denna tråd är för att dela upplevelser i aktuella områden och hjälpa varandra för minska onödiga olyckor.

Visst alla hänger här och läser väderleksrapporterna innan de ger sig ut.
Citera
Idag, 09:22
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Visst alla hänger här och läser väderleksrapporterna innan de ger sig ut.
Vore nog bra om folk kollar läget innan de åker ut, speciellt i områden myndigheterna varnat för trafikproblem.

Gör inte du det?
Citera
Idag, 09:27
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Vore nog bra om folk kollar läget innan de åker ut, speciellt i områden myndigheterna varnat för trafikproblem.

Gör inte du det?

Ja de gör jag, jag har koll på vädret, jag går in på flashback och kollar läget om de finns vädervarningar eller trådar startade om gula eller röda varningar.
Citera
Idag, 09:31
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ja de gör jag, jag har koll på vädret, jag går in på flashback och kollar läget om de finns vädervarningar eller trådar startade om gula eller röda varningar.
Trams.

Man kollar SMHI och gärna windy.com samt Trafikverket.
Men är det i områden som inta finns några problem enligt prognoser mm så är det inga problem.
Varför är du i den här tråden och tramsar?
Citera
Idag, 09:33
Medlem
Stormen Anna fortsätter härja – men har nått sin kulmen.
Över 6 200 kunder hos Ellevio, Eon och Vattenfall fortsatt strömlösa vid
08 på fredagen, med en majoritet i hårt drabbade Gävleborg, enligt TT.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=0c6b873b-f3d3-4c00-956d-2533602f0596
Citat:
Både Ellevio och Elon erbjuder hotellövernattning för
kunder som varit utan ström en längre tid.
Citera
Idag, 09:40
Moderator
HelgeBuks avatar
Här (i varningsområdet) är det snöfritt på blåstsidan av hustaken men nån decimeter på läsidan. Marken är fläckvis nästan bar och bredvid är det drivor på runt en halvmeter. Har inte varit ut på vägarna under gårdagen eller idag men antar att det är svårt då det driver igen så fort plogbilen har passerat.

Det har snöat lite mindre än jag hade väntat mig men där det är någorlunda jämnt snötäcke ute på gräsmattan är det kanske 20 cm, men som sagt är det rejäla drivor på sina ställen så hade man plattat ut alltihop så kanske det skulle vara 25-30. Men det är så små flingor att det blir ganska kompakt snö ändå. Med större fluffiga flingor i lugnt väder hade det nog varit betydligt djupare.

Har sett bilder längre inifrån landet där det är klart mer snö.
Citera
Idag, 10:27
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Ett av de största problemen med den här typen av snöoväder tycker jag att det är så många idioter i tätortsområden som trotsar varningarna och absolut måste ut på vägarna med dåliga däck och bristande erfaranhet av att köra säkert i snö och halka. Jag har inga problem med att ta mig runt på grund av vädret för jag är uppvuxen i norrland och har stor erfarenhet av att köra i snöoväder men det är ju fullt med bilar i mälardalsområdet som har förare som överskattar sitt eget fordon och sin egen kapacitet till den grad att de utgör en trafikfara för alla andra.

Själv har jag precis varit ute och skottat undan en del av den snö som fallit under natten så att det går att ta sig fram. Amatörer väntar tills det har slutat snöa helt och har då en halvmeter snö på bil och uppfart att ta hand om...
Inte bara det att folk inte är kittlade. Att ge sig ut helt i onödan överhuvudtaget är så korkat onödigt. Pratade med ett pucko till kollega idag som beklagade sig över att det var så svårt med snön när han skulle åka och handla igår. Frågade varför han inte hade handlat innan istället så han slapp ge sig ut. - nej tänkte inte på det och det brukar sällan bli som dom varnar för.

Folk är så dåligt förberedda redan i hemmet att dom vid minsta lilla "måste" ge sig ut. Noll planering och framförhållning. För slappa för att klä på sig och gå och handla istället, och underlätta för snöröjnings och andra viktiga samhällsfunktioner. Osv osv
Citera
Idag, 10:34
Medlem
Wajis avatar
Närmaste grannen har plogat nostopp sedan igår med sin fyrhjuling. Han plogar även vår väg men snön bara fortsätter. Helt sjukt
Citera
Idag, 10:51
Medlem
Citat:

Gör inte du det?
Mycket bra tråd - väderläget inom Västra Götaland - stora snömängder vilket resulterat i absolut trafikstörning.
Stanna hemma , måste ni ut gå med halkskydd på fötterna. Kör inte bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in