Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
SMHI har ni tagit bort varning med rött för område norr om Gävle men fortfarande orange varning i område söder om Sundsvall till norra delarna av Stockholms län. Alltså områden runt E4 norrut.
Lämpligt är att man har koll på vädret innan man ger sig ut och förhoppningsvis kan många vänta till imorgon då vädret ska bli bättre.
Hos mig har vi "bara" gul varning för snö och halka, men jag tar även den på allvar! Visserligen snöar det just nu inte så märkvärdigt, så jag lär komma till stan helskinnad. Men varningen gäller hela dagen, så med sunt förnuft planerar jag för att det kan vara -
inte att det måste vara! - mer snö när jag ska hem! Blir det inte värre så gnäller jag inte på onödiga varningar, jag är glad för att det gick bra.
Kanske jag har lite mer planering i bakhuvudet eftersom jag växelbor i stan och i ett torp vid strandkanten, där snö och kuling, med tillhörande snödrev eller ett ramlat träd som blockerar småvägarna, ibland kommer t.o.m. utan föregående vädervarningar! Så jag har alltid varselväst och laddad telefon, och på vintern skyffel, i bilen, även om jag inte ska så långt. Det är så lite extrabesvär om nåt händer. Och nån gång gör det det för de flesta!