Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desinformeramera
Tyckte att jag läst tidigare i tråden att ägaren till huset han hyrde bodde på samma gård samt att det fanns ett hus för korttidsuthyrning på denna gård.

Ja, det är nog så att ägaren bor intill. Det är kanske jag som blivit yr av alla spekulationer.

När jag läser information om GMGs stuga ser jag att det står 'populärt område för par'.
Tänkte genast när jag såg bilderna på stugan att det såg ut som ett litet ställe för några som ville vara anonyma att kunna bo på en kortare tid.
Citera
2026-01-01, 23:01
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Rent logiskt, hur menar man ens att det hela har gått till när man erkänner gravfridsbrott men nekar mord?

Hur har man isåfall enligt sitt eget alibi fått tag i kroppen? Lite svårt att göra sig skyldig till gravfridsbrott utan mord eller tänker jag fel?

De fall jag kan påminna mig har det varit en partner eller nära vän som påstått att offret dött av en olyckshändelse. De fick sen panik, trodde de skulle misstänkas för mord och beslöt därför att skaffa undan kroppen.

Som du själv är inne på är det mycket svårare att komma med såna påståenden om man saknar relation till offret. Eller påstå kan man förstås, men det blir troligen osannolikt. Att några i tråden fått för sig att det kan vara en strategi för mgm att komma undan mordåtal ändrar inte på det. Särskilt inte med hans förhistoria och annat polisen lär gräva fram.
Citera
2026-01-01, 23:02
Medlem
Citat:
Stänger du av den kan den fortfarande spåras.
Nej de kan den definitivt inte?
Citera
2026-01-01, 23:04
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Nu minns jag inte vilket mord det var i Sverige men det har ju hänt förr.

Linda Chens mördare klarade ju sig billigt undan på det viset.

Han erkände inte det heller. Påstod att kinesiska gangstrar gjort alltihop. Mannen som dödade sin fru i Spånga 2018 är ett bättre exempel
Citera
2026-01-01, 23:04
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
De fall jag kan påminna mig har det varit en partner eller nära vän som påstått att offret dött av en olyckshändelse. De fick sen panik, trodde de skulle misstänkas för mord och beslöt därför att skaffa undan kroppen.

Som du själv är inne på är det mycket svårare att komma med såna påståenden om man saknar relation till offret. Eller påstå kan man förstås, men det blir troligen osannolikt. Att några i tråden fått för sig att det kan vara en strategi för mgm att komma undan mordåtal ändrar inte på det. Särskilt inte med hans förhistoria och annat polisen lär gräva fram.

Exakt! Känns otroligt märkligt om han är så bakom flötet att han skulle komma med "jag öh hittade kroppen på marken, den låg där död". Jag förstår inte riktigt hur han ens har tänkt sig ett alibi i det här fallet om han erkänner gravfridsbrottet?
Citera
2026-01-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan vara så, eller så finns det vittnen som sett en bil där vid Uttran på avvikande tid och som har tipsat polisen.

Jag tror att han dumpade något vid Uttran innan han begav sig till jobbet, det var mörkt då.
Jaa blodiga kläder
Citera
2026-01-01, 23:05
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Jo, om det är en IPhone går det, vilket vi redan vet från bild på My att det var. Så ja, och jo.
Citera
2026-01-01, 23:06
Medlem
Citat:
Jo, om det är en IPhone, vilket vi redan vet från bild på My att det var. Så ja.
Han kan ha slängt den nånannanstans ändå de vet varken du eller jag. Sen tar de där tid, går inte på en pisskvart.
Citera
2026-01-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Aja, åklagaren får vara nöjd med brott mot griftefrid. Mordet säkrar åklagaren inte. Ni läste det här först.
Nu har du skrivit ”Ni läste det här först” hundra gånger. Är det dina teorier eller sitter du på info? Varför skulle styckning förstöra bevis för dödsorsak? Menar du då exempelvis en strypning som inte längre kan avgöras efter styckning? Varför säger du de inte har hittat mordvapnet?

Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Han kan väl ha sövt henne med något?
Jag tror inte det med sömntabletter man får utskrivet, krävs hästdoser för att slå ut någon och hur skulle han få in något i munnen på henne? Jag tror han har jagat henne och slagit ned henne. Jag tror inte ens hon levde under bilresan.

Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
https://tv.aftonbladet.se/video/394171

Vilma när han levererar mat
Jag trodde han hade peruk som han tog av sig ibland när han ville va Robin. Trodde killen som förföljde någons dotter var Vilma/Robin men här hade han faktiskt svart hår och feminin look 18/12 (tror det var då någons dotter blev förföljd) så då bör det inte vara honom utan någon annan som personens dotter hade sett.

Citat:
Ursprungligen postat av desinformeramera
Känns ju oavsett dumt att ta en kropp till huset om grannen är hemma. Släpa den från en bil in till huset. Undra vad grannen/husägaren har att säga om detta.
Utifrån Google Maps och området vid Tärnstigen så hade han utan problem kunnat backa in bilen så nära huset som möjligt utan att det skulle synas. Det var sent på natten, tror efter klockan 02? Han lär väl ha lindat in henne (filt, matta etc) ifall någon skulle råka se honom just då.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Han kan ha slängt den nånannanstans ändå de vet varken du eller jag. Sen tar de där tid, går inte på en pisskvart.

Det tar ingen tid alls att logga in på Icloud och trycka på "Lost mode", sedan pingar telefonen även om den är avstängd.

För övrigt spelar det 0 roll var han slängt den, om han så har spolat ner den i toaletten kommer den ändå kunna spåras eftersom det är en modern iphone.
Senast redigerad av solstrålar 2026-01-01 kl. 23:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nja, om kroppen var i stugan när mgm var på jobbet kan ju polisen veta att hon är död om man undersökte platsen.
Jaa men de gjorde dem ej kunde vara 3 GM de kunde ej ta risken
Citera
2026-01-01, 23:08
Medlem
Citat:
Beror väl i mångt och mycket på fabrikat. Hittafunktionen på en nyare iPhone funkar så länge telefonen har batteri, påslagen eller ej. Med tanke på att My tycks ha haft iPhone så kan den ha spårats även om den var avslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in