Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Om man skall dra den logiska slutsatsen av vad lagen säger, ja. Han kan inte samtycka och om sexet är frivilligt samt nyktert från hennes sida - som det är i det här fallet - så ligger ansvaret för att de inte skall ha sex på henne.
Om han däremot tvingat henne eller använt våld hade han trots berusning varit ansvarig för sina handlingar.
Att låta sig smekas är en sexuell handling från hennes sida likaväl som att som i mitt exempel ovan som man motta oralsex från en tokberusad kvinna.
Enligt snapchat konversationen verkar han ju vart så pass nykter att han säger att han uppfattat hennes nej men fortsätter ändå.
"Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”
”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”
”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”
”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?
”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”
”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”."
Uppenbart att han vet att han har handlat felaktigt och försöker släta över det hela.
Rätt unken moraluppfattning när man greppar efter halmstrån för att göra offret till förövare.
Sedan kan man ju fråga sig vilka "män" som "mottar" oralsex av en tokberusad kvinna.