2026-01-01, 19:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja de var en briljant skenmanöver som GM nappade på. Där ska polisen ha en stor eloge,däremot om han inte hade nappat på det så tror jag de hade gått in den natten/morgonen tidigt i bostaden.

Vad skulle syftet med en sådan skenmanöver vara?
Citera
2026-01-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Familjen vill inte att det sprids bilder på my..vi måste respektera detta .men självklart ska dom ha pengarna..så dom kan få tid att sörja tillsamans ...dom är självklart helt förkrossade.

tidningarna borde ta bort dom nu när alla sett och vet!
Citera
2026-01-01, 19:46
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nja, en skenmanöver utan att veta om den misstänkte följer media och dessutom riskera något genom att använda material som eventuellt kan knytas till stugan tror jag inte på, han var dessutom sannolikt redan stressad.
Jag är inte övertygad om ngt. Men i förra FUP står det hur Robin läst om sig själv på många olika ställen & följt arbetet efter kidnappningen så jag tänker att polisen var medvetna om att han garanterat följde detta oxå. Och kanske drog fördel av det.
Citera
2026-01-01, 19:47
Medlem
Citat:

Många har tyckt och skrivit att det skulle vara för GM följde nyheterna, och därmed våga ge sig av dom 6 milen med kroppsdelarna då polisen var upptagna nere vid sjön i Rönninge. Vilket så kan vara fallet?
Citera
Medlem
Citat:

Är det inte så gängkriminella börjat göra? Dom skapar kaos på plats a, alla poliser åker dit sen går dom och utför det dom egentligen vill göra på plats b medan alla poliser är på plats a. Robin tänker väl att nu är alla resurser vid Uttran nu är kusten klar, sen åker han med kroppsdelarna och blir påkommen
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerpeople
Är det bekräftat att man hittat kroppsdelar i stugan?

4. Ska ha erkänt

26-åringen ska enligt Aftonbladets uppgifter ha kört till ett skogsparti flera mil från Rönninge station, där den försvunna kvinnan senast setts, och försökt gräva ner kroppen. Vid gripandet ska den misstänkta ha erkänt att det rörde sig om den försvunna kvinnans kroppsdelar, enligt Aftonbladets uppgifter.
Citera
2026-01-01, 19:48
Avstängd
Citat:
Locka ut GM/få en reaktion, de fick dom...
De ville ha honom vid liv och tagen på bar gärning helst om de hade stormat bostaden så kanske de hade slutat som boden
Citera
2026-01-01, 19:48
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
För de ville han skulle leda polisen till resten av kroppen / bevisning?
Citera
2026-01-01, 19:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag är inte övertygad om ngt. Men i förra FUP står det hur Robin läst om sig själv på många olika ställen & följt arbetet efter kidnappningen så jag tänker att polisen var medvetna om att han garanterat följde detta oxå. Och kanske drog fördel av det.

Vad skulle fördelen för polisen vara, vad kunde uppnås med denna skenmanöver?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Det värsta med filen från 2019 är bsrnporren, då det förlarades i fup vad bilderna visade. Så jävla vidrigt.

Baby sex och skit

Det är sjukligt. Hur fan kan man gilla barnporrbilder som vuxen?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Säbb kan va försvenskat av ett norskt namn.
Om det stämmer att han kunde norska kanske han varit i Norge och härjat?

Säbb är ett gårdsnamn i Dalarna som förr sattes före förnamnet.

Exempel:
Säbb Anders Ersson född i Säbb, Stumsnäs, Rättvik, Dalarna, Sverige

Det var förbjudet att använda dessa namn i namnlagen men jag tror det var någon som fick rätt mot staten och fick använda det namnskicket idag
Äkta svensk knätofskultur.
Citera
2026-01-01, 19:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Det behöver inte alls vara enorma resurser. Det räcker med 2-3 poliser, tejp och meddela aftonbladet att man har spärrat av och är på plats. Det kräver mer resurser att hålla span i flera dagar, om detta påskyndade och stressade honom så sparade man resurser. Annars hade han kunnat ha kvar liket för sin egen njutning mycket längre och vilka resurser hade det tagit
Exakt de fanns goda resurser överallt och de hade full kontroll.

Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag säger inte att det är så.

Vi pratar om ynka 2-3 timmar vid Uttran. De hade väl inga dykare där? Sitter & kollar bilder men ser inga hundar heller vid sjön.
Under tiden några poliser står i vassen följer de andra efter Vilma.
Ja inte svårare än så, dom lyckades med uppdraget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in