2025-11-26, 13:38
Medlem
Jengmans avatar
Hur går det TS?
Packat flyttlådorna än?
Citera
2025-11-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jengman
Hur går det TS?
Packat flyttlådorna än?

Har precis fått lägenhetsbyte godkänt! Känner mig som världens största arsle mot stackaren jag ska byta med dock.

Dårgrannarna vädrar fortfarande och igår var det 17 grader i lägenheten 😭

Om fittgrannarna inte löser sina problem själva kommer det bli en jäkla shitshow när personen jag ska byta med inser vilka grannar den fått…

Ska bli så himla himla skönt att slippa dårarna men samvetet gör det hela minst sagt bittersweet.
Citera
2025-11-27, 02:00
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittgrannarna
Har precis fått lägenhetsbyte godkänt! Känner mig som världens största arsle mot stackaren jag ska byta med dock.

Dårgrannarna vädrar fortfarande och igår var det 17 grader i lägenheten 😭

Om fittgrannarna inte löser sina problem själva kommer det bli en jäkla shitshow när personen jag ska byta med inser vilka grannar den fått…

Ska bli så himla himla skönt att slippa dårarna men samvetet gör det hela minst sagt bittersweet.

Jag förstår att du är desperat att komma därifrån, men att byta lägenhet med någon utan att berätta om varför du gör det är faktiskt riktigt ruttet.
Citera
2025-11-27, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jag förstår att du är desperat att komma därifrån, men att byta lägenhet med någon utan att berätta om varför du gör det är faktiskt riktigt ruttet.

Jag vet och håller helt med, det är sjukt ruttet att dumpa över problemet fittgrannarna på någon annan som inte heller förtjänar det. Detta bytet är bland det absolut värsta jag gjort och jag kommer få leva med det.

Skrev ett sms till fittgrannarna och berättade om bytet samt uttryckte lite av vad jag och andra skrivit här i tråden men fick reaktion teflonpanna. Dom är jätteglada att jag ska flytta och har inga som helst planer på att lösa sina egna problem.
Citera
2025-11-27, 10:52
Medlem
Be dom dra åt helvete istället, eller så kan du anmäla dom för ofredande om dom håller på för mycket.
Känns som du ger upp för fort enligt mig.
Sen undrar jag vilken hyresvärd du har ? Privat eller kommunal.
Citera
2025-11-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jengman
Hur går det TS?
Packat flyttlådorna än?

Hon som jag försöker byta med kommer för en extra titt imorgon så det vore bra om ni tog ner era cirkuslappar igen.
Citera
2025-12-07, 12:15
Medlem
Jengmans avatar
Citat:
Hon som jag försöker byta med kommer för en extra titt imorgon så det vore bra om ni tog ner era cirkuslappar igen.

Ingen aning om vad du menar!?
Gick det bra? Önskar dig all välgång och lycka till! Tycker verkligen synd om dig och hoppas att du får det bättre. Tyvärr finns det klappmongon i alla hyreskvarter, det hör till..

Hoppas bara att du var smart nog att byta till dig en fin lägenhet i ett nytt och fräscht område och inte nått gammalt skit som är dragigt och kallt.
Citera
2026-01-01, 16:51
Medlem
Uppdatering:

Personen jag försökte byta lägenhet med var här och såg cirkuslapparna och ställde in bytet.

Fittgrannarna vädrar som dom mentalsjuka muppar dom är. Deras hjärnspöken och ovilja att flytta till ett för dom lämpligt boende gör att deras problem blir mitt problem.

Har lämnat nya felanmälningar och klagomål men inget kommer troligtvis göras den här gången heller. Det här har pågått i snart 1,5 år.

Hur kan man få dom att inse hur vrickade dom är på egen hand? Hur kan jag jävlas tillbaka så att dom inte står ut och tar sina likluktande jävla pinaler och flyttar till en koja i skogen som dom jävla psykotiska äckelrövar som dom är?

Kommer ansöka om föreläggande i hyresnämnden imorgon och även tvångsförvaltning hos länsstyrelsen. Jag tänker fan inte låta dom här dårarna vila en sekund till i sina sjuka jävla vanföreställningar. Är så sjukt jävla less på deras äckliga existens.

Hjälp mig att hjälpa dom att inse att dom behöver lösa sina egna problem och att omvärlden inte är skyldiga dom en enda jävla uppoffring.
Citera
2026-01-01, 17:10
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Nä, det är en liten lägenhet. Men tvätten är en liten del, jag och mina kläder utgör ju ett doftövergrepp varje gång jag går i trappen.

Varför blir det kallt i din lägenhet för att det vädras i trapphuset? Oavsett deras sjuka beteende med vädringen.

Bry dig inte om dem och lev helt ditt eget liv.
När de inte får respons på sitt gnäll och märker att du inte rättar dig och fullkomligt struntar i dem och deras krav, så kommer de nog tröttna på att ge sig på dig. Ignorera dem helt och hållet, och använd vilka produkter du vill när du tvättar och klär dig. Varför bryr du dig ens om dem när de är uppenbart tokiga?

Anpassa dig inte en tum efter dem.
Senast redigerad av -GG 2026-01-01 kl. 17:14.
Citera
2026-01-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Varför blir det kallt i din lägenhet för att det vädras i trapphuset? Oavsett deras sjuka beteende med vädringen.

Bry dig inte om dem och lev helt ditt eget liv.
När de inte får respons på sitt gnäll och märker att du inte rättar dig och fullkomligt struntar i dem och deras krav, så kommer de nog tröttna att ge sig på dig. Ignorera dem helt och hållet, och använd vilka produkter du vill när du tvättat och klär dig. Varför bryr du dig ens dem när de är uppenbart tokiga?

Det är svårt att inte bry sig när det är 17 grader och man måste ha raggsockor och underställ hemma.
Citera
2026-01-01, 17:15
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Det är svårt att inte bry sig när det är 17 grader och man måste ha raggsockor och underställ hemma.

Din lägenhet måste ha extremt dålig isolering.

Din ytterdörr borde blockera ut kall luft från trapphuset.
Citera
2026-01-01, 17:16
Medlem
Det blir något slags super-drag och eftersom min lägenhet har ”värme ingår” så ligger temperaturen väldigt lågt redan innan dårarna drar igång sin satans cirkus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in