2026-01-01, 11:39
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Gjorde jag med när jag satt i flemingsberg, de var antingen de, kolla tv, sova eller skriva på väggarna

Jag gick på öppenvården där. Fin gård o entre
Citera
2026-01-01, 11:40
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Vilma har Germanwings som omslagsfoto på Facebook:
- "En annan intressant detalj är att ha Germanwings som sitt omslagsfoto på Facebook. Germanwing är väl mest känt för att vara inblandat i ett av de största massmorden i Europa utfört av en ensam gärningsman, där piloten dödade 149 personer och sig själv genom att flyga in i en alptopp."

(Han ville bli pilot)

Citat:
Vilma besatt av dofter?
- Vilma åkte ofta till Åhléns för att dofta på parfymer. Det hade väl även hittats filer där han hade döpt filerna till olika lukter.
- I FUP från 2019 framgick att Vilma hade många sökord som förknippas med vaginors lukter, vaginors stank osv...

Creep
Citera
2026-01-01, 11:41
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hans fulla namn ä:
John Robin Vilma Andersson.

Så han heter även dessa andra förnamn. Han har har även tidigare hetat Hampus.

Hade han verkligen identifierat sig som kvinna är jag helt övertygad om att han hade plockat bort sina två andra manliga förnamn. Men jag tror detta är bara en del av hans sätt att förändra sig, inte bara fly undan rättvisan. Han är en mycket störd och vilsen individ.
Det är som att Vilma leker människa (men det har ju gått halvbra än så länge), byta jobb, intressen och genus. Får kraftiga Buffalo Bill-vibbar av Vilma.
Citera
2026-01-01, 11:41
Medlem
Citat:
Gjorde jag med när jag satt i flemingsberg, de var antingen de, kolla tv, sova eller skriva på väggarna

Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Tack! Onekligen ser det ut som mer än bara en bylsig tröja.

F ö undrar jag om hans gaddar verkligen såg ut sådär på de äldre bilderna. Ser ju ut som någon slagit en strike typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Fast hur ska någon kunna veta vad en person kan tänkas göra i framtiden? Det vet man ju sälla själv, så hur ska någon annan kunna veta det. Man kan befara, absolut, men räcker det? Det vanliga är ju att man inte gör om ett brott. Om människor som utbildat sig i många år, på kanske vår svåraste utbildning, inte kan avgöra hur en person kommer att bete sig om 5,10, 15 år. Så kanske man bara rent logiskt kan förstår hur extremt svårt det är. Om det var så som GM sa, att han mådde dåligt, ångrade sig när han dragit in henne i bilen och verkligen förstått hur fel det är. Är det då rimligt att han ska sitta inlåst resten av sitt liv? Folk som mördar eller lyckas med en våldtäkt gör ju inte det.

Vi har ju en princip att vi inte straffar folk för saker de inte gjort. Att man dragit in en flicka i bilen betyder inte att man ska stycknmörda en ung kvinna på julhelgen. Några av de som gör något sånt i unga år kommer göra något värre, men inte alla.

Jag tror mer på att man får hitta ett annat sätt, kanske krävs det att man bär en fotboja, så att man kan leva ett normalt liv men ändå ha kolla på personen under något decennium. Att låsa in folk för vad de kan tänkas göra är ett obehaglig samhälle, och inget man vill leva i.
Killen har förmodligen varit uppsatt på någon lista efter han blivit dömd och släppt.
Han kommer bli utfryst, mobbad, stalkad och trakasserad osv resten av sitt liv.
Ingen kommer vilja bo i närheten av honom och han kommer förmodligen utsättas för alla möjliga saker och aldrig få hjälp med slut målet att han ska ta sitt egna liv eller göra något och bli inlåst resten av sitt liv.
Organiserad stalking.
Många sadister och psykopaters våta dröm att utsätta en oskyldig människa för detta.
Robin/vilma var ju inte helt oskyldig dock och jag hade själv inte vilja bo i närheten av honom om jag ska vara ärlig.
https://www.tv4.se/artikel/2RLkbiw0s3ZiZj70xnWyFy/satte-skraeck-i-bostadsomrade-foere-mordet-i-roenninge-laste-in-ungar
Citera
2026-01-01, 11:42
Medlem
Det spekuleras i tråden om han styckade BO i lägenheten, stugan eller ute i skogen. Polisen uppgav vid något tillfälle att han skulle ha googlat vad man behövde och gjort en lista att köpa silvertejp och en tigersåg. Tigersåg finns ju både nätdriven och med batteridrift. Om han inte hade en batteridriven så är det väl svårt att genomföra en snabb styckning utomhus?
Förmodligen har polisen kollat hans kontoutdrag och sett vilka affärer han nyligen handlat i och konstaterat att han förberett en styckning.
Citera
2026-01-01, 11:45
Medlem
Citat:
Fast hur ska någon kunna veta vad en person kan tänkas göra i framtiden? Det vet man ju sälla själv, så hur ska någon annan kunna veta det. Man kan befara, absolut, men räcker det? Det vanliga är ju att man inte gör om ett brott. Om människor som utbildat sig i många år, på kanske vår svåraste utbildning, inte kan avgöra hur en person kommer att bete sig om 5,10, 15 år. Så kanske man bara rent logiskt kan förstår hur extremt svårt det är. Om det var så som GM sa, att han mådde dåligt, ångrade sig när han dragit in henne i bilen och verkligen förstått hur fel det är. Är det då rimligt att han ska sitta inlåst resten av sitt liv? Folk som mördar eller lyckas med en våldtäkt gör ju inte det.

Vi har ju en princip att vi inte straffar folk för saker de inte gjort. Att man dragit in en flicka i bilen betyder inte att man ska stycknmörda en ung kvinna på julhelgen. Några av de som gör något sånt i unga år kommer göra något värre, men inte alla.

Jag tror mer på att man får hitta ett annat sätt, kanske krävs det att man bär en fotboja, så att man kan leva ett normalt liv men ändå ha kolla på personen under något decennium. Att låsa in folk för vad de kan tänkas göra är ett obehaglig samhälle, och inget man vill leva i.
Det vanliga är att man gör om ett brott.
När väl en tröskel är passerad.
Det finns några få av dem, som är verkligt farliga.
Vissa måste låsas in, och medicineras tills de dräglar, för att de öht ska kunna vistas i någorlunda humana institutioner.
(Går inte in på diskrepans psykisk sjukdom/personlighetsstörning. Men samhället måste skyddas. )
Citera
2026-01-01, 11:48
Medlem
SoZRandoms avatar
Aa jag tror han gick igång på wilma mordet och "blev" wilma o gick runt o kåta upp sig, så vill han chocka samtidigt o byter namnet.

Han verkar ju fantisera om sånt här. Man lär inte få veta så mycket om den "sjuka o roliga" biten av detta fall även i framtida dokumentär, det var det som jag gillade med han 1 hand 1 icepick killen, han hade ju så mycket online spår inklusive nekrofili o själva styckandet som gav en inblick i vad som rörde sig i lukas huvud.

Jag tror att hbtq rörelsen gärna räknar in alla fetischer, pedofiler och incest folk som sitt folk, dom har ju försökt vurma om pedofil rättigheter tidigare. Säkert inte majoriteten och officielt, men den inre störda och ledande kärnan är 100% freaks.

Nej men alls transor är sjuka även om dom inte mördar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Jag tror inte denna människa räknas som HBTQ.
Syftet med utklädnaden till tjej är:

1. att väcka empati hos vanliga kvinnor, som ofta är öppensinnade och godtrogna. Vi vill ta hand om folk som ses som ”svaga” och inte exkludera eller såra. Priset blir att sjuka män med mascara , kan med sitt offerskap, skapa förtroende. Kvinnor = ”förtryckta”, särskilt ”kvinnor” ”födda i fel kropp”. Det skapar förtroende, eller sänker garden hos kvinnliga offer

2. Inte alla trans är sjuka mördare på samma sätt som vilma-slusken, men Vilma sluskar kan komma undan inte bara genom att dölja sin tidigare straffade identitet som man.

3. En förklädnad helt enkelt..
och motiveras kanske av pervertion:
Citera
2026-01-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08man55
Advokaternas roll bör ändras med tiden så att den stämmer med den allmänna rättsuppfattningen (vad vanligt folk anser och sunt förnuft säger). Dvs praxis nollställas tex var 10e år.
Varför ska åtalade peddon ens ha advokater? Varför vill du dalta med pedofiler? Är du sjuk?
Citera
2026-01-01, 11:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Han hade datorn full av sjuka bilder på lik och kroppsdelar bland annat. Just den här typen är återfallsförbrytare. Du läste vad GW sa?
Citera
2026-01-01, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08man55
Du blandar korten. Det är inte staten som är misstänkta för mord i detta fall utan en privatperson. Håller med om att Ryssland är ett extremfall åt andra hållet gentemot Sverige vad gäller advokater.
Sedan kan Du kanske begrunda i hur många fall som Svenska staten förlorat mot sina medborgare? Fråga tex Samerna.
Sen till mina förslag
I Sverige och andra så kallade demokratier så stiftas lagar med 50% eller i vissa fall 2/3 majoritet, Men var ligger logiken i att det krävs nästan 100% beviskrav för att fälla någon för att bryta mot dessa lagar. Borde kunna räcka med säg 75% eftersom man har rätt att överklaga till hovrätt och HD.
Och varför skall advokaterna roll vara den samma i alla tider utan att följa med sammhällsutvecklingen som allt annat. Inte rimligt att advokater skall sitta och leta i gamla rättsfall för att hitta nån praxis som kan ge den åtalade fördelar.
Advokaternas roll bör ändras med tiden så att den stämmer med den allmänna rättsuppfattningen (vad vanligt folk anser och sunt förnuft säger). Dvs praxis nollställas tex var 10e år.
Jo, det är ytterst rimligt att advokaternas roll är oförändrad och enbart går ut på att företräda sin klient på bästa möjliga sätt.

Tycker man att det är ett problem att advokater ibland hittar diverse kryphål som kan leda till att en med största sannolikhet skyldig person går fri eller iaf får ett långt mildare straff än majoriteten av medborgarna tycker förtjänas, då får man ändra lagen.

Minns hur det var en gång i tiden när en skicklig advokat lyckades se till att det blev en jävla röra i ett mordfall där det fanns två misstänkta mördare. Har för mig att båda misshandlat mordoffret och att bl a en stekpanna använts som tillhygge. Rättens problem bestod i att man inte kunde bevisa vem av de åtalade som slagit det eller de dödande slagen och därmed kunde ingen fällas för mord. Idag är ju lagen ändrad så att två personer som i samförstånd slagit ihjäl någon kan dömas bägge två, utan att man med exakthet vet vems slag som gjort störst skada.

Vad gäller detta sedan med 100% säkerhet för att kunna fälla någon för ett grovt brott. Fråga Thomas Quick om han håller med om det. Eller några av de dom fällts för våldtäkt de senare åren. Eller Kaj Linna. Eller Keith Cederholm. Eller Joy Rahman. Osv.
Citera
2026-01-01, 11:54
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Inget har hänt där. Skenmanöver för att locka ut GM ur bostaden, inleddes 19 slut 22:15
GM gripen 21 nånting
Polisen binder inte upp massor av polisresurser och ”låtsas fotograferar” för att ”lura” GM. Det skulle aldrig hända så om du tror det saknar du helt inblick i hur polisen arbetar.

Det är inte ens en diskussion, du är helt efterbliven.
Citera
2026-01-01, 11:55
Medlem
En intressant detalj ur Grevens eminenta sammanfattning: "Vilma besatt av dofter?
- Vilma åkte ofta till Åhléns för att dofta på parfymer. Det hade väl även hittats filer där han hade döpt filerna till olika lukter.
- I FUP från 2019 framgick att Vilma hade många sökord som förknippas med vaginors lukter, vaginors stank osv..."

Om nu detta stämmer, vilket jag har svårt att betvivla, så går ju tankarna till Patrik Süsskinds bok "Parfymen". I det fall Vilma är läskunning så kanske han fått inspiration från denna roman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in