2026-01-01, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tänkte på det också. Men jag antar att den personen tagit bilden för att den på något sätt var väldigt missnöjd med leveransen eller liknande (och den som levererade) och skulle klaga till företaget kanske? Eller så var det någon som inte hade några spärrar och ville fota för att personen såg ovanlig ut?

Nja, han har ju blivit utsatt för organiserad stalking efter han hade blivit dömd för att ha kidnappat en flicka bland annat .

https://www.tv4.se/artikel/2RLkbiw0s3ZiZj70xnWyFy/satte-skraeck-i-bostadsomrade-foere-mordet-i-roenninge-laste-in-ungar
Citera
2026-01-01, 09:28
Medlem
66610s avatar
Citat:
Men jag fattar fortfarande inte, bor han i Rönninge? Då blir det ju logiskt att han klivit på där. Men annars kan man ju undra vad han har gjort där?
Nej han bor inte i Rönninge varken tidigare eller nu
Citera
2026-01-01, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Han kan väl få heta Vilma? Såsom en tjej kan få heta Kim och vissa macho-spanjorer heter Maria? Ett namn är ett namn, inget annat. Och varför inte Marcus som han väl bytte till först?

Just för att bytet sker bara för att. Han byter namn när han får ett infall eller för att underlätta för sig själv denna sjuka individ. Hur kan ni ens anse att han har rätten att få välja?
Citera
2026-01-01, 09:33
Medlem
Nej det har jag sannerligen inte. Tvärtom. Men vore intressant om skolan har agerat eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Du har en övertro på socialtjänsten, de kan inte göra någonting.

Hade socialtjänsten haft effekt hade vi inte haft gängkriminella etc
Citera
2026-01-01, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Du verkar riktigt störd. Hade du sett My eller någon annan kvinna bli överfallen slår jag vad om att din första tanke hade varit att slå på kameran och filma alternativt ta en bild. Precis som du med all säkerhet springer fram med telefonen vid olyckor och sjukdomsfall. Personer som utan problem smygfilmar och fotar andra människor är en så sorglig del av vårt samhälle.
Tyvärr är det så det ser ut i samhället idag.
Många som blir utsatta för sådant här för olika anledningar, så kallad organiserad stalking.
Däremot kan man ha förståelse för att folk är rädda för den här snubben med tanke på vad han blivit dömd för men det finns ju garanterat folk som blir utsatta för samma sak på grund av lösa rykten eller andra orsaker

https://www.tv4.se/artikel/2RLkbiw0s3ZiZj70xnWyFy/satte-skraeck-i-bostadsomrade-foere-mordet-i-roenninge-laste-in-ungar
Citera
2026-01-01, 09:35
Medlem
Jag tycker fortfarande att det är märkligt att det gick så oerhört fort för polisen att få fatt rätt (för det får man väl ändå anta att det är) gärningsman. Ja jag vet att de hade DNA men det känns som att det skulle vara något annat också. Han var såklart känd sedan tidigare men gick de kanske bara och väntade på att han skulle göra något försök igen? Jag får verkligen känslan av att det finns något mer i detta som gör att de så snabbt kom fram till detta. Uttalade sig inte någon anhörig också med att ”detta kommer lösas snabbt, polisen har bra spår” eller liknande direkt efter, innan polisen gått ut med misstänkt?

Så här brukar det ju aldrig vara… ett så snabbt förlopp fram till att misstänkt gärningsman häktas. Speciellt inte om gärningsman och offer inte kände varandra sedan innan.
Citera
2026-01-01, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Thor
Jag är helt hundra på att jag åkt samma tåg som honom flera gånger de senaste månaderna. Han brukar kliva på i Rönninge eller Tumba och gå av i Huddinge. Minns inte exakt stationerna, men man känner ju igen den där transan direkt."
Han har varit mycket i Tullinge och hängt på pizzerian där enligt tråden.
Citera
2026-01-01, 09:37
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
han va oskuld 2019 och tvivlar på att han lyckades etfer fängelsetiden
Oskuld hur? Tror du inte han fått den i plutten sen han blev vilma?
Citera
2026-01-01, 09:38
Medlem
Citat:
Men jag fattar fortfarande inte, bor han i Rönninge? Då blir det ju logiskt att han klivit på där. Men annars kan man ju undra vad han har gjort där?

Tror han bodde i stugan i viksberg
Citera
2026-01-01, 09:38
Medlem
Nationalromantiks avatar
Jag har precis läst förra FUP och Fyfan vad vidrigt när man ser skärmbilder från darknet med pedofilforum.

Där fanns t.ex:

The pedofile handbook
Adoption guide
Grooming guide
Toddlers and infants

M.m.

Fyfan
Citera
2026-01-01, 09:40
Medlem
Citat:
Jag tycker fortfarande att det är märkligt att det gick så oerhört fort för polisen att få fatt rätt (för det får man väl ändå anta att det är) gärningsman. Ja jag vet att de hade DNA men det känns som att det skulle vara något annat också. Han var såklart känd sedan tidigare men gick de kanske bara och väntade på att han skulle göra något försök igen? Jag får verkligen känslan av att det finns något mer i detta som gör att de så snabbt kom fram till detta. Uttalade sig inte någon anhörig också med att ”detta kommer lösas snabbt, polisen har bra spår” eller liknande direkt efter, innan polisen gått ut med misstänkt?

Så här brukar det ju aldrig vara… ett så snabbt förlopp fram till att misstänkt gärningsman häktas. Speciellt inte om gärningsman och offer inte kände varandra sedan innan.

Idioten hade säkerligen med sig telefonen
Citera
2026-01-01, 09:40
Medlem
Det finns det. Mycket sjukt. OT men jag vet en kvinna som lämnade en våldsam relation. Då spred mannen ut att HON var psykiskt sjuk och livsfarlig och att alla hans vänner skulle rapportera till honom direkt om de såg henne eftersom han påstod att han var rädd för henne. Manipulativ som alla psykopater. Han utnyttjade informationen för att kunna stalka henne. Senare dömdes han för dråpförsök på henne. Så det var nog han som var den livsfarliga ja...
Citat:
Ursprungligen postat av Gregerdenfete
Tyvärr är det så det ser ut i samhället idag.
Många som blir utsatta för sådant här för olika anledningar, så kallad organiserad stalking.
Däremot kan man ha förståelse för att folk är rädda för den här snubben med tanke på vad han blivit dömd för men det finns ju garanterat folk som blir utsatta för samma sak på grund av lösa rykten eller andra orsaker

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in