Citat:
Ursprungligen postat av
cutepsycho
Enligt FUP från kidnappningsförsöket så hade han vänner. De grejade med bilar tillsammans osv. Sen åkte han ju in i finkan och vet inte direkt om vännerna fanns kvar vid hans sida efter det.. men funnits FB bilder på honom tillsammans med ett lag han spelar paintball med så helt isolerad har ju inte människan varit.
Det är också skillnad att ha ”vänner” som kretsar kring specifika aktiviteter. T.ex så kan jag och mina vänner hitta på något och ta en bild när vi utför sagda påhitt tillsammans.
Men jag kan också gå på min dansträning där vi filmar i slutet varje gång och sen lägga upp en video därifrån och på ytan ser det ut som att det är ”jag och mina vänner”. Medan jag egentligen aldrig har mer än sagt hej och hur är det med dig till tjejerna i videon.
Dvs att lägga upp bilder från en aktivitet kan betyda att man har vänner men det kan lika gärna betyda att de som är runt omkring en enbart har samlats kring en aktivitet man själv deltog i. Det finns inga bilder på honom där han är hemma hos någon på middag, på en fest, reser med vänner eller en simpel selfie tillsammans med en kompis. Det säger en hel del.
Att han grejade med bilar tillsammans med andra ser jag inte heller som annat än simpelt umgänge kring en aktivitet, de andra kunde säga att han är en ”kompis” för det fanns ingen anledning (än så länge) för dem att inte göra det. Men det fanns ingenting djupare där än att man är i ett garage samtidigt och pular med bilen. Ingen har ju sagt ”jag känner honom utan och innan och han skulle ALDRIG”.