Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 00:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Tänkte att det lär vara en hel del blod om hon nu skulle styckats i skogen, så kanske går att upptäcka via helikopter , eller att dom kunnat spåra honom/hans bil/hans telefon vid den platsen och därav kunnat undersöka platsen medan han inte är där/på jobbet . Men jag har inte läst så noggrant så visste inte att det var 6 mil bort. Ber om ursäkt.
tror verkligen på skenmanövern iallafall som du skrev!
Bara svårt att tänka mig att man kan dra in en ihjälslagen kvinna i sin lägenhet utan att märkas, eller bodde han enskilt?

Var det inte en stuga han hyrt, har jag missförstått det också?
Har väldigt svårt å se att blod skulle ses från helikopter då kan de ju lika gärna va djurblod, de går nog utmärkt att släpa detta skedde ju mitt i natten och han kanske var hemma 02 inte många vakna då!
Skenmanövern passar bra in på tidslinjen och avspärrningarna och gripet såklart vi kan bara spekulera men de blir en lång väntan på FUP tyvärr
Citera
2026-01-01, 00:14
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Ursäkta dumhet, jag vet inte så mycket om hur försvarsadvokaters jobb ser ut - men får inte de komma med ideer och tips om hur deras klient ska komma lättast undan? Då spelar väl inte klientens intelligens så stor roll.

Nja, i amerikansk domstol fungerar det så. Här i Sverige fungerar dom mer som en god man och hjälper med det praktiska.
Citera
2026-01-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Ursäkta dumhet, jag vet inte så mycket om hur försvarsadvokaters jobb ser ut - men får inte de komma med ideer och tips om hur deras klient ska komma lättast undan? Då spelar väl inte klientens intelligens så stor roll.
En advokat får inte främja orätt.
Så nej, en advokat får inte råda en klient vad den ska säga för att komma undan.

Hela det här mordet är som taget ur en skräckfilm. Hon framstår som lågbegåvad, vilket faktiskt ändå en ljuspunkt i det här. Tänk om hon var väldigt intelligen, då kanske det här aldrig hade klarats upp!
Citera
2026-01-01, 00:17
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Enligt FUP från kidnappningsförsöket så hade han vänner. De grejade med bilar tillsammans osv. Sen åkte han ju in i finkan och vet inte direkt om vännerna fanns kvar vid hans sida efter det.. men funnits FB bilder på honom tillsammans med ett lag han spelar paintball med så helt isolerad har ju inte människan varit.

Det är också skillnad att ha ”vänner” som kretsar kring specifika aktiviteter. T.ex så kan jag och mina vänner hitta på något och ta en bild när vi utför sagda påhitt tillsammans.

Men jag kan också gå på min dansträning där vi filmar i slutet varje gång och sen lägga upp en video därifrån och på ytan ser det ut som att det är ”jag och mina vänner”. Medan jag egentligen aldrig har mer än sagt hej och hur är det med dig till tjejerna i videon.

Dvs att lägga upp bilder från en aktivitet kan betyda att man har vänner men det kan lika gärna betyda att de som är runt omkring en enbart har samlats kring en aktivitet man själv deltog i. Det finns inga bilder på honom där han är hemma hos någon på middag, på en fest, reser med vänner eller en simpel selfie tillsammans med en kompis. Det säger en hel del.

Att han grejade med bilar tillsammans med andra ser jag inte heller som annat än simpelt umgänge kring en aktivitet, de andra kunde säga att han är en ”kompis” för det fanns ingen anledning (än så länge) för dem att inte göra det. Men det fanns ingenting djupare där än att man är i ett garage samtidigt och pular med bilen. Ingen har ju sagt ”jag känner honom utan och innan och han skulle ALDRIG”.
Citera
2026-01-01, 00:19
Medlem
Stycka är kladdigt och omständligt. Det man gör är att förbereda en grav under stugans golv med kamouflerad lönndörr som man lägger sin tjej i. Svensk polis är inte precis Sherlock Holmes så du kommer kunna sova lugnt och drömma dina mördardrömmar
Citera
2026-01-01, 00:24
Medlem
Vet någon om det kommit fram att det var sexuellt motiv?
Citera
2026-01-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Vad skulle det annars vara? Rån? Kidnappning mot lösensumma? Karva huden av offret och göra en kvinnokostym i hud?
Citera
2026-01-01, 00:26
Medlem
bralesss avatar
Hade han hyrt den här stugan eller var han skriven boende i den? Måste sett ut som rena helvetet där inne, blir väl enorma mängder blod och vätskor? Blod är svåra fläckar att få bort.
Citera
2026-01-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Nej, vi har inget mer än mönsterigenkänning.
Citera
2026-01-01, 00:28
Medlem
Pommiers avatar
Ett simpelt sätt att avgöra om någon är en ofarlig transkvinna eller en i bästa fall suspekt ”transkvinna” och i värsta fall livsfarlig Buffalo Bill a la När lammen tystnar-psycho:

Gillar killar = det förstnämnda
Gillar tjejer = det sistnämnda

Det är fan inte okej att som kille ikläda sig rollen som en tjej och på så sätt komma åt tjejers åtskilda utrymmen såsom omklädningsrum osv SAMTIDIGT som man med sin biologiska manskropp är ute efter kvinnor.

Om ni tittar efter med det perspektivet så kommer ni också se en tydlig skillnad i just detta: biologiska män som ”byter kön” och tänder på kvinnor gör just det - ”byter kön” med stora citationstecken. De sparar ut håret och sminkar sig på ett sätt man själv gjorde i lågstadiet, har barnsliga tjejkläder + accessoarer samtidigt som ansiktsdrag och kropp skriker att detta är en man.

Medan biologiska män som byter kön och tänder på män har en helt annan look, där man har gjort det bästa med de förutsättningar man har och ser så mycket ut som en biologisk kvinna som möjligt.

Det är seriöst natt och dag folks.
Citera
2026-01-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Hade han hyrt den här stugan eller var han skriven boende i den? Måste sett ut som rena helvetet där inne, blir väl enorma mängder blod och vätskor? Blod är svåra fläckar att få bort

Gissar att de flesta styckmördare kapar lemmar och huvud men delar inte på magen så de slipper för mycket städning
Citera
2026-01-01, 00:30
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Hade han hyrt den här stugan eller var han skriven boende i den? Måste sett ut som rena helvetet där inne, blir väl enorma mängder blod och vätskor? Blod är svåra fläckar att få bort.

Det går nästan knappt ta bort. Som att torka bläck.

Men om det är borta så kan man se det med Luminol flera år senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in