Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 19:58
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Intressant, men hon var nog redan mördad, kanske även styckad då(?) Vet inte hur lång tid sånt tar
Är kritisk till att polisen inte rings förens 10:45~
Ja, det kan vara så de förstod att hon var mördad. Polisen har kanske styckningen på film t.o.m?
Citera
2025-12-31, 20:00
Medlem
Citat:
Ja mycket bra jobb med att låt henne gå själv från stationen och bli mördad.
Sjukaste kommentaren. Hur kan du skuldbelägga anhöriga? Enda felet här är att den vidriga patetiska nollan till gärningsman gav efter för sina böjelser.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
De tog ju hjälp av frivilliga för att leta i Rönninge?
Det var ju jättekonstigt med tanke på att de hittat spår på att hon var bortförd.
Dessutom var de vid en sjö och letade medan gärningsmannen åkte runt i stan och lämnade mat till restauranger.
Finns en del som tror att letandet var en skenmanöver men inget som är bekräftat så nog får man se det som att polisen var ute och cyklade.
Jag tror att de var en skenmanöver, GM följde nog FB och medierna, kanske drf dom aldrig gick ut med människorov i media de hade kontroll på honom från morgon till kväll och plockade grisen på bar gärning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Det var du som skrev det från början.

Jag svarade på detta inlägg från dig;

Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Vad anser du är direkta bevis i detta fall?

Vad jag ANSER. Inte vad jag VET.
Citera
2025-12-31, 20:02
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vid psykvård för såna här brott gäller särskild utskrivningsprövning sen 2022.
Det är Förvaltningsrätten som ska avgöra om nån är tillräckligt frisk för att släppas.
Idag är det osannolkkt att en sån som Vilma någonsin skulle släppas....

Här är en artikel om personer som har begått liknande brott. De flesta är dömda till endast 18 års fängelse och kommer ut om några år:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/93VLR5/tishko-ahmed-sa-lever-han-i-fangelset
Citera
2025-12-31, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Dessa två snuskskämt lades ut för 15 år sedan, så det är nog troligt att ingen demens var närvarande då.
Det man funderar på är allt alkoholintag helgkvällar, då måste väl sonen varit omkring tio år gammal.
Sedan är det märkligt att man inte har sett till att fixa till hans tänder i unga år, tandvården är ju fri fram tills 18-19 år.

Har inte läst dessa snuskskämt. Men du har nog rätt, med alkoholens inflytande publiceras det saker man kanske inte menar.

Om det är två st. snuskiga skämt för 15 år sedan kan väl inte denna kvinna anses vara särskilt sexuell mer än många andra. Vad jag förstår har hon inte publicerat porr.

Vilma (han) har tänder som är i olika fas. Långa i fram (som kanintänder) samt vad det verkar, outvecklade tänder på båda sidorna som inte har växt ner ordentligt från tandköttet. Ser inte ut som om han ens har vanliga kindtänder.

Visst måste han ha haft skoltandvård. Men han/familjen kan ha vägrat eller så ansåg man att hans hörn-/kindtänder aldrig skulle växa ut ordentligt.
Citera
2025-12-31, 20:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ja, det kan vara så de förstod att hon var mördad. Polisen har kanske styckningen på film t.o.m?
Ja jag skulle inte bli förvånad, foton och film.
Men de lär vi väl aldrig få se röken av
Citera
2025-12-31, 20:05
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det finns både direkta bevis och indicier och det kommer att räcka och bli över i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Jag svarade på detta inlägg från dig;

Vad jag ANSER. Inte vad jag VET.

Ja, du svarade på frågan som ställdes angående ditt ursprungliga påstående. Det löd "det finns direkta bevis" har du glömt det?...
Citera
2025-12-31, 20:05
Medlem
Citat:
Ja jag skulle inte bli förvånad, foton och film.
Men de lär vi väl aldrig få se röken av

Det får vi verkligen hoppas. Skulle bara fattas.
Citera
2025-12-31, 20:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerpeople
Sjukaste kommentaren. Hur kan du skuldbelägga anhöriga? Enda felet här är att den vidriga patetiska nollan till gärningsman gav efter för sina böjelser.
Min personliga åsikt. Bryr man sig om sin familj så ska man väl fan inte chansa i dagens samhälle speciellt inte om de är en tjej?!
Citera
2025-12-31, 20:10
Medlem
Citat:
Polisen var aldrig fel ute, de gjorde allting rätt och försiktigt. Anhörigas fel att hon dog om du frågar mig, dock har du rätt om sakerna... utan dom hade han kanske kanske kommit undan och fortsatt med brott
Är du inte klok? Hur fan kan det vara de anhörigas fel att hon dog? Bara för att man låter en 25-årig tjej gå hem ensam är det inte deras fel? Det är ju såklart rättssystemet som knasa upp det från början. Att en psykopat härjar runt är inte de anhörigas fel överhuvudtaget!
Citera
2025-12-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag ser det som att det finns fyra möjliga alternativ till inställning här:

1. Hävda att mordet begåtts av någon annan.

2. Hävda att något mord aldrig skett och att offret dött av olycka eller självmord.

3. Erkänna dom faktiska omständigheterna, men hävda nödvärn.

4. Erkänna våldsanvändning som inte varit med uppsåt att döda. T ex misshandel eller vållande till annans död.

Standard är att dom misstänkta brukar hitta på alternativa gärningsmän.
Resterande lär en rättsmedicinsk obduktion klargöra när det handlar om dödsorsak. Hävda nödvärn med buntband och hammare kommer inte vara gångbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in