Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 18:34
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renotjosken
Hade han skador från fosterstadiet? Mamman var ju fyllkärring.
Låter äcklig.

Låter väldigt rimligt.
Citera
Igår, 18:34
Medlem
Verkar som polisen lät henne dö under tiden dom väntade är min gissning, han gick till jobbet hon kan ha vart vid liv i stugan fastbunden och dom gick ändå inte in där, vad tycker ni om det förfarandet av polismyndigheten??????
Citera
Igår, 18:35
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Beror ju helt på vad den psyk-undersökningen kommer fram till. Anses han ha varit i någon form av psykos eller så, så kan han lätt få psykvård på obestämd tid. Vilket jag inte tror med tanke på buntband etc.
Vid psykvård för såna här brott gäller särskild utskrivningsprövning sen 2022.
Det är Förvaltningsrätten som ska avgöra om nån är tillräckligt frisk för att släppas.
Idag är det osannolkkt att en sån som Vilma någonsin skulle släppas....
Citera
Igår, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Verkar som polisen lät henne dö under tiden dom väntade är min gissning, han gick till jobbet hon kan ha vart vid liv i stugan fastbunden och dom gick ändå inte in där, vad tycker ni om det förfarandet av polismyndigheten??????

Det vet vi ingenting om än.
Citera
Igår, 18:37
Medlem
– Men jag reagerade på att hen var lite arg eller stressad i sitt beteende.
De där arg fick mig att hajja till, GM kanske ville hålla offret levande längre men hon gjorde så mycket motstånd att GM var tvungen att döda offret mycket snabbt inpå. Eller så var de inte så som GM hade tänkt sig, blev besviken eller gick inte igång så mycket som hen hade tänkt
Citera
Igår, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
28 timmar förvisso men man måste räkna bort några timmars sömn också. De flesta behöver det. Men även på 20 timmar så är det tillräckligt nog att göra en hel del arbete.
Helt riktigt. Jag tror att detta är ett lustmord och -styckning och att viss tid därför lagts på att ”njuta” och dokumentera detta. Hemska tanke . Därför tror jag att han inte hade hunnit städa särskilt mycket eller röja spår. De 20-22 timmar han haft till sitt förfogande har antagligen framförallt lagts på bortrövande, dödande och styckning. Tror inte han hade kommit till städning än.
Citera
Igår, 18:38
Medlem
Citat:

Du kan vara lugn oxh helt säker på att polisen inte låg i buskarna utanför huset samtidigt som My låg och dog där inne i stugan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Det finns ju en möjlighet att han även har blivit utnyttjad som barn sexuellt med tanke på att hans pappa tydligen var aggressiv och hans mamma väldigt sexuell.

Var kan du se att mamman var 'väldigt sexuell'?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renotjosken
Osannolikt att han får rättspsyk denna gång heller. Han är ju jättestörd i personligheten, men det räknas inte längre som ”allvarligt psykisk störning” i samma utsträckning som det tidigare gjort. Krävs väl tvång och / eller psykos för att Rpv ska komma på tal?

Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vid psykvård för såna här brott gäller särskild utskrivningsprövning sen 2022.
Det är Förvaltningsrätten som ska avgöra om nån är tillräckligt frisk för att släppas.
Idag är det osannolkkt att en sån som Vilma någonsin skulle släppas....

Jaja, kommer inte bli rättspsyk, ville bara inflika lite.
Quick hade inte heller släppts om man inte nystat mer i det fallet, trots att det var innan 2022.
Citera
Igår, 18:39
Medlem
Citat:

Tveksamt.

Förstår frustrationen och att vilja "mörda" polisstaten.

Men har dom tillräckligt med span kan man gå in när GM är på behörigt avstånd för att kontrollera och sen vänta ut.

Enligt användare i tråden har GM gjort ett arbetspass efter händelsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
För att vara säkra på att hon inte levde måste de ha hittat huvudet eller en huvudlös kropp, kanske i stugan. Har hittills inga bevis för detta, bara spekulation.
En annan sak som jag kommer att tänka på är om det är möjligt att utredarna har fått fjärråtkomst till bilderna på Robins telefon, som visar att BO redan är död?! Och därför har de beslutat att följa efter honom under och efter arbetet för att ta honom på bar gärning med kroppen?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Var kan du se att mamman var 'väldigt sexuell'?

var

Lever inte GM:s mamma längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in