Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 17:04
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
slag mot tinningen med hammare lär vara dödande rätt snabbt.

Tänk om han inte träffa henne rätt på tinningen då
Citera
2025-12-31, 17:04
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Vad heter Åkeriet som GM jobbade för? Han jobbade som vanligt i lördags enligt expressen.

https://www.menigo.se/
Citera
2025-12-31, 17:05
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Tysslinge Åkeri AB

Så det var Tysslinge Åkeri AB och han körde varor åt Menigo sen?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Varför ska företaget han jobbade för få skit för att han jobbade där? Är det Flashback cancel culture? Töntar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Och Buntbanden. Snubben är ju inte smart nånstans. Tror även idioten hade sin egen mobil med sig och polisen sett att den varit på platsen och tidpunkten för brottet!
Haha ja, Idioten kanske var påverkad av nåt, kryllar av DNA

Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Någon som vet om hon blev våldtagen?
De hoppas jag verkligen inte.
Citera
2025-12-31, 17:07
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Så det var Tysslinge Åkeri AB och han körde varor åt Menigo sen?

Nej. Han var anställd hos Menigo. Har sagts otaliga gånger här.
Citera
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Håller med.

Hon styckades vad vi har läst i media då kroppsdelar har hittats och "Wilma" greps i full färd med att gräva ner vissa kroppsdelar och enligt polisen kunde man där och då kunde man konstatera att My inte lever längre (troligen torso eller ett par armar eller ben eller huvud som var anträffade i samband med gripandet)

Är det enbart en hand, fot eller liknande behöver man inte utesluta att människan är död men detta var troligen fler delar än så som var avlägsnade.

Hur my dog exakt vet man väl inte eller så vet man men inte gått ut med det ännu.

Skulle väl tro att hon antingen slogs medvetslös och släpades in i bilen vid överfallet/kidnappningen.

För tror inte det är så att han har åkt efter henne och erbjudit skjuts hem till hennes familjs bostad.

Enligt media finns det väl ingen koppling alls mellan GM och BO - Hon vara bara slumpmässigt utvald ett offer helt enkelt som var på plats vid fel tillfälle. Hade hon åkt en timma tidigare hem kanske hon hade levt idag. Det vet man ju inte.
Förhoppningsvis har transan filmat både styckning och annan hantering av kroppen för att sen ha som runkobjekt och dela med andra gravt pervesa typer. Hittar polisen sånt material kan knappast äcklet komma med några rövarhistorier, typ att han vann liket på Bingolotto och att PostNord levererade mm
Citera
Medlem
Citat:
Vad heter Åkeriet som GM jobbade för? Han jobbade som vanligt i lördags enligt expressen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082
Vad var egentligen det huvudsakliga motivet?
Ville han mörda nån så kunde han ju gjort det på plats och sen lämnat.

Har han torterat lr våldtagit henne?

Var det se skräcken i någons ögon lr var det fantasin om att stycka en människa som fick honom att begå gärningarna?
Eftersom han hade en handske på hammaren och buntband redo tror jag att han ville ha henne vid liv. Tror inte han har våldtagit utan att det är mordlust och lust för styckning som drivit honom. Man hoppas på ett snabbt slut för M* men risken för det omvända finns tyvärr
Citera
2025-12-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Hon försvann 01.30 den 26/12 och polisen fick hans namn 09.30 den 27/12. Han häktades i sin utevaro kl 10.30 den 27/12. Han greps kl 21.30 den 27/12. Då hade polisen haft span på honom i tio timmar, dvs sedan 11.30. Dock befann han sig då på jobbet sedan kl 06 eller 07. Så mellan 01.30 den 26e till ca 05.30 den 27e hade han på sig att föra bort, döda och stycka. Det är 28 timmar.

Vart han tog vägen efter han slutat jobbet förmodligen vid 14.30-15-tiden till dess polisen grep honom 21.30 har inte framkommit. Dock hade polisen span på honom så man utgår från att han inte stod och styckade kroppen då. I så fall är det tjänstefel av polisen.

Stort tack för klargörandet - 28timmar - Det går fort.

Det känns som att han har planerat detta sen en tid tillbaka och bara väntat på det perfekta tillfället.

Vi får bara hålla tummarna att han hålls vid liv så vi faktiskt får en fällande dom och en FUP att få ta del av.
Citera
2025-12-31, 17:10
Medlem
Om man jämför med mordet på Kim Wall, kom man fram till var dödsorsaken var?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
1, 5 dygn. Usch tycker det är lång tid.

Jag hoppas innerligen att hon dog fort, att skriket ett vittne hörde var ett dödligt slag tex, eller att det ledde till dödlig utgång.
Att hon slapp vara levande hemma hos honom.
Att hans besatthet av döda kroppar gjorde att hon dog fort och utan vetskap av att kanske bli våldtagen, lemlästad, mördad.

Jag önskar innerligt att han hade dött den där dagen då han körde rakt in i en mötande bil.
Jag önskar innerligt att han hade dömts till rättspsyk efter kidnappningen av 10 åringen.

Jag hoppas innerligen att han kommer sitta på rättspsyk tills den dag han dör.
Jag hoppas innerligen att andra intagna gör livet svårt för honom om han hamnar i fängelse.

Vila i Frid My 🕊️
Jag har en känsla av att ruskiga detaljer kommer att komma fram. Om han nånsin kommer ut hoppas jag att hans identitet kommer ut så att rådiga människor kan agera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Hans plan var nog att binda henne med buntbandet..men my var jätte stark och han lyckades inte .och istället ströp han henne med buntbandet i Rönninge...buntbandet och hammare hittades i Rönninge...

Om My nu var så jättestark (?) måste det ha varit ännu svårare att få på henne buntbandet runt halsen om det nu inte ens gick att binda hennes händer. Att strypa någon tar dessutom på krafterna.

Tror hellre att han slog med hammaren. Då borde det ha funnits blod eller annan DNA från My på hammaren. Låg bundtbandet, med GMs DNA, tillsammans med eller nära hammaren, så kunde man ju få en klarare bild av dådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in