Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Är det någon som har en tidslinje från det att tåget anländer som My var på tills "Wilma" grips?

Tänker att själva händelseförloppet inte är speciellt långt.

1. Kidnappa
2. Föra bort
3. Stycka
4. Dumpa

Hur många timmar pratar vi? Kändes som att det gick väldans fort.

Cirkelsåg eller vad kan man ha använt tro?
Hon försvann 01.30 den 26/12 och polisen fick hans namn 09.30 den 27/12. Han häktades i sin utevaro kl 10.30 den 27/12. Han greps kl 21.30 den 27/12. Då hade polisen haft span på honom i tio timmar, dvs sedan 11.30. Dock befann han sig då på jobbet sedan kl 06 eller 07. Så mellan 01.30 den 26e till ca 05.30 den 27e hade han på sig att föra bort, döda och stycka. Det är 28 timmar.

Vart han tog vägen efter han slutat jobbet förmodligen vid 14.30-15-tiden till dess polisen grep honom 21.30 har inte framkommit. Dock hade polisen span på honom så man utgår från att han inte stod och styckade kroppen då. I så fall är det tjänstefel av polisen.
Citera
2025-12-31, 17:00
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Nu har han ju hittills inte erkänt mer än brott mot griftefrid. Bortrövande, vållande till annans död osv har han ju inte medgett vad jag förstår.

Det räcker inte med att han hävdar bilolycka. Han måste förklara vad han gjorde på platsen vid den tiden, hur olyckan gick till, visa skador på bilen osv. Om han inte kan det blir han inte trovärdig och då tappar hans uppgifter vikt.

Du kan jämföra med Schyrrer i Arboga-morden. Hon sa att hon varit i Arboga vid den aktuella tiden men i oskyldiga ärenden. Hon besökte en fornborg. Nöjde sig polisen med den förklaringen? Nej, de tog dit henne på rekonstruktion och hon hittade inte till fornborgen. Fornborgen låg dessutom så långt från stan att det var omöjligt att gå dit, vilket hon hävdade att hon hade gjort. Hennes uppgifter smulades sönder, hon var inte trovärdig. Och då måste man fråga sig varför hon ljuger. Hon dömdes till mord på indicier.

I det här fallet är Vilma/Robin i ännu mer behov av en trovärdig förklaring, för han har påträffats med hennes kroppsdelar. Hävdar han bilolycka kommer han få många detaljfrågor om det som han behöver kunna svara på. Han behöver inte bevisa sin oskuld men han behöver vara trovärdig i sina förklaringar. Annars kommer rätten bortse från hans vittnesmål. Och då frågar man sig varför han ljuger.

Om han uppger att han lämnat hemmet - och hon dött under tiden - kommer man kolla det mot hans mobil- och dataaktivitet och med vittnen. Vägkameror om han påstår att han varit ute och kört. Hans uppgifter kommer att nagelfaras och vid avvikelser minskar hans trovärdighet.

Hon försvann 01.30 den 26/12 och man fick span på honom förmiddan den 27/12. Det är en kort tid, 1,5 dygn. Under den tiden har hon förts bort, dött och styckats. Var hans mobil befunnit sig under de 34 timmarna kommer analyseras i detalj. Vad han gjort på datorn likaså. Det finns inte mycket utrymme för honom att fabricera historier. Hans uppgifter om vad han gjort och var han befunnit sig dessa timmar kommer att stämmas av extremt noggrant.
1, 5 dygn. Usch tycker det är lång tid.

Jag hoppas innerligen att hon dog fort, att skriket ett vittne hörde var ett dödligt slag tex, eller att det ledde till dödlig utgång.
Att hon slapp vara levande hemma hos honom.
Att hans besatthet av döda kroppar gjorde att hon dog fort och utan vetskap av att kanske bli våldtagen, lemlästad, mördad.

Jag önskar innerligt att han hade dött den där dagen då han körde rakt in i en mötande bil.
Jag önskar innerligt att han hade dömts till rättspsyk efter kidnappningen av 10 åringen.

Jag hoppas innerligen att han kommer sitta på rättspsyk tills den dag han dör.
Jag hoppas innerligen att andra intagna gör livet svårt för honom om han hamnar i fängelse.

Vila i Frid My 🕊️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidzombie
Var kommer uppgifterna om att någon hört kvinnoskrik ifrån? Jag har letat men hittar inget. Var och vem hörde?
01:30 ~ någon boende nära rönninge stat, tyder på snabbt Händelseförlopp, vet ej om denne ringde polis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Tack så mycket, ingen bra reklam för företaget precis.

Är grossist inom restaurangmiljön, konkurrent till Martin & Servera. Kör med egna bilar, inte ett åkeri i vanlig bemärkelse alltså som tar uppdrag från höger o vänster.
Citera
2025-12-31, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Nej, hen ertappades med massa grafik och barnporrnografi innan den serien släpptes på Netflix.

Liknelsen kan dras hand i hand att GM hade skeva böjelser och endast det, men en föregående talare hävdade att han fick en trigger genom att se serien (100%), vilket jag protesterar mot.

Det har fastslagits att han hade märkliga begär med massa bilder på döda kvinnokropparkvinnounderliv och att hans sökhistorik var abnorm.
Jag håller med dig.
Min uppfattning är att han har en sexualsadistisk störning (som någon annan här på tråden även skrivit parafili) han får återkommande sexuell upphetsning av att orsaka lidande, förnedring eller smärta hos icke-samtyckande personer.

Det är ofta kopplad till tvång, våld eller våldsamma fantasier och kombineras med bristande empati, starkt kontrollbehov och ett eskalerande beteendemönster.

Han har uppvisat hela paletten när man läser om hans uppväxt och beskrivningar från gamla klasskompisar.
Citera
2025-12-31, 17:01
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
dp.

Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Vad heter Åkeriet som GM jobbade för? Han jobbade som vanligt i lördags enligt expressen.

Tysslinge Åkeri AB
Citera
2025-12-31, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag har läst varenda sida (typ) jag tror också han flög på henne med hammare och jag hoppas det för då tuppade hon väl av rätt fort och slapp lida.

MEN det som får mig att tveka är att han är listigare än man tror (tror jag) och jag ser inte hur han släpat in henne i sin bil. Hon vägde nog mer än honom helt ärligt.
slag mot tinningen med hammare lär vara dödande rätt snabbt.
Citera
2025-12-31, 17:02
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Jo såklart handlar det om fler saker än vad som praktiseras idag, hade detta hänt på 60-talet hade nog lobotomi stått för dörren efter första försöket
Ja synd att man slutade med detta och enbart förlitade sig på medicinering som ofta är mer eller mindre frivillig. Kan man inte avrätta såna här avskum vore lobotomering ett bra alternativ.
Citera
2025-12-31, 17:03
Medlem
Vad var egentligen det huvudsakliga motivet?
Ville han mörda nån så kunde han ju gjort det på plats och sen lämnat.

Har han torterat lr våldtagit henne?

Var det se skräcken i någons ögon lr var det fantasin om att stycka en människa som fick honom att begå gärningarna?
Citera
2025-12-31, 17:04
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Tysslinge Åkeri AB

Nej. Det var hans gamla arbetsplats.
Citera
Medlem
Nej, det var tidigare. Nu var det Menigo i Årsta.
Citat:
Tysslinge Åkeri AB
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Leta bättre då. Den finns där

Den finns inte där. Det är My:s Instagram som finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in