Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 16:31
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palle-Kuling-
Jag tycker också att han ger ett obehagligt intryck. Även om han inte hade vetat vad han gjort så tror jag att jag hade tyckt det. Tycker han påminner lite om rollfiguren "Buffalo Bill" i När lammen tystnar.
Om man bortser från trans spelet och intelligensen kan jag tycka att han liknar Ted Bundy, det är som att han läst på om honom
Citera
2025-12-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Nej, hen ertappades med massa grafik och barnporrnografi innan den serien släpptes på Netflix.

Liknelsen kan dras hand i hand att GM hade skeva böjelser och endast det, men en föregående talare hävdade att han fick en trigger genom att se serien (100%), vilket jag protesterar mot.

Det har fastslagits att han hade märkliga begär med massa bilder på döda kvinnokropparkvinnounderliv och att hans sökhistorik var abnorm.
Hade Gein levt nu hade hans dator varit fullt av bilder på döda kvinnor och diverse annat
Citera
2025-12-31, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag ber om ursäkt om ämnet redan har diskuterats i denna tråd, men jag mäktar inte med att läsa alla inlägg.

Är det någon som har koll på om några unga kvinnor/tjejer har försvunnit i Stockholmstrakten eller Sörmland de senaste åren och aldrig återfunnits?
Jag känner till en ung kvinna som försvann nu under 2020-talet och ännu inte är dödförklarad. Men eftersom ärendet aldrig nått media/Missing People/Flashback osv. så har jag utgått ifrån att man har anledning att misstänka självmord. Polisen måste ju ha koll på detta nu tycker man. Jag vill inte säga mer än så av hänsyn till familjen. Vårt monster var ute på gatorna som en fri man vid hennes försvinnande i alla fall.
Citera
2025-12-31, 16:33
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Nja, man kan tvångsvårdas men det ska ju mycket till för det.

Jag tänker att om mannen i Boden omyndigförklarats så hade han ändå fått bo i frihet och ingen hade tvångsmedicinerat honom. Men vad vet jag. Bara gissar.
Jo såklart handlar det om fler saker än vad som praktiseras idag, hade detta hänt på 60-talet hade nog lobotomi stått för dörren efter första försöket
Citera
2025-12-31, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Min fråga som man inte kanske inte ens ska ställa.
När och hur mördades hon?

Nu är hon ju död så hennes lidande är över men så många människor som var familj med henne, grannar, vänner, gamla skolkamrater, arbetskamrater med mera lider nu.
Kort sagt alla som kände henne eller varit i hennes närhet.

Håller med.

Hon styckades vad vi har läst i media då kroppsdelar har hittats och "Wilma" greps i full färd med att gräva ner vissa kroppsdelar och enligt polisen kunde man där och då kunde man konstatera att My inte lever längre (troligen torso eller ett par armar eller ben eller huvud som var anträffade i samband med gripandet)

Är det enbart en hand, fot eller liknande behöver man inte utesluta att människan är död men detta var troligen fler delar än så som var avlägsnade.

Hur my dog exakt vet man väl inte eller så vet man men inte gått ut med det ännu.

Skulle väl tro att hon antingen slogs medvetslös och släpades in i bilen vid överfallet/kidnappningen.

För tror inte det är så att han har åkt efter henne och erbjudit skjuts hem till hennes familjs bostad.

Enligt media finns det väl ingen koppling alls mellan GM och BO - Hon vara bara slumpmässigt utvald ett offer helt enkelt som var på plats vid fel tillfälle. Hade hon åkt en timma tidigare hem kanske hon hade levt idag. Det vet man ju inte.
Citera
2025-12-31, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
En tanke som slog mig är att vi måste börja mobba mer. Ja mer. Det låter kanske sjukt att säga men överdriven inkludering låter idioter som ”Wilma” härja runt fritt. Det vore naturligt att frysa ut transan eller daska till transan.

Alla passar inte in i ett samhälle.
Majoriteten mördare, kidnappare, allmänna brottslingar är inte trans. Om majoriteten (vilket den är) är män, vill du att vi ska mobba alla män? Så funkar det inte. Att han är ”trans” är inte anledningen till att han begått dessa hemska brott.
Citera
2025-12-31, 16:35
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Om man bortser från trans spelet och intelligensen kan jag tycka att han liknar Ted Bundy, det är som att han läst på om honom

TB var intelligent och den här nissen är extremt korkad.
Citera
2025-12-31, 16:35
Medlem
Såhär blir det när vi ska normalisera flera olika kön. Sinnessjuka människor daltas det med och då får unga damer tas av daga.
Citera
2025-12-31, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ed Gain gillade döda kvinnor.
Han hade sex med dom (grävde även upp lik för att ha sex med dom).
Han hade 9 vaginor sparade, samt att han sydde lampor etc av kvinnobröst.
Han sydde även en kvinnokropp av döda kvinnors hud.

Flera skräckfilmer är baserade efter honom. Tex "Buffalo Bill" i "När lammen tystnar",
"Leatherface" i motorsågsmassakern och Norman Bates i "Psycho".

Netflix serien släpptes ganska nyligen så tror inte själva serien inspirerade honom men blir inte förvånad om han hade Ed Gain som "idol".
Någon fd kompis/klasskompis sa ju att han gillade skräckfilmer o sånt.

Ja, Vilma hade ju sparat en massa bilder på obduktioner av kvinnor och stympade kvinnliga könsorgan.
Citera
2025-12-31, 16:36
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nej. Det går inte att omyndighetsförklara personer i Sverige sedan 1989. Däremot kan en person som inte kan ta hand om sig själv eller sin egendom få en förmyndare. Då har man inte något val själv.
Sedan finns det god man, som man själv kan välja och som inte kan påtvingas en person.
Det jag menar är att förr gjorde man mer än idag, omyndigförklaringen som fanns inbegrep mycket mer från samhället
Citera
2025-12-31, 16:37
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
TB var intelligent och den här nissen är extremt korkad.
Exakt, vi kan förvänta oss en robust utredning från en proffsig polis och åklagare
Citera
2025-12-31, 16:37
Medlem
Var kommer uppgifterna om att någon hört kvinnoskrik ifrån? Jag har letat men hittar inget. Var och vem hörde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in