Citat:
Ursprungligen postat av
BambuBengt
Det får vi aldrig veta, men jag tycker det är helt fel att bara höfta till påstå att bränsle priset idag skulle ligga på en så hög nivå när det inte ens finns några klubbade politiska beslut som bevisar det.
SDs reklam med 2 olika priser vid bränslepumpen blir ju nästan fake news när det inte finns några bevis.
Jag gillar fakta och enbart fakta, även när den är obekväm.
Det kanske t om skulle bli högre priserna med sossarna än det SD påstår, men det är bara spekulationer.
.
Jag kan konstatera att det i dag känns billigt att tanka, särskilt jämfört med den systematiska jakten på bilister som pågick under Socialdemokraterna och Miljöpartiet. All bilkörning målades då upp som ett problem som skulle styras, beskattas och begränsas efter dagsform. Det var alltid bilistens och bensinens fel.
Själv kör jag inte mer utan betalar helt enkelt bara mindre för samma distans jag tidigare betalade mer för. Tror det gäller de flesta människor med bil.
Miljöpartiet och Socialdemokraterna verkar i grunden vilja försvåra människors möjlighet att förflytta sig. Allt som kan göras för att jaga, straffa eller trakassera dem som vill ta sig till jobb, familj och vardag accepteras – oavsett konsekvenser.
Med MP och S bakom spakarna hade bensinen sannolikt varit upp till dubbelt så dyr, helt i onödan och utan faktisk nytta för vare sig klimatet eller samhället.
Så: tack Tidö för att jag slipper vara förbannad varje gång jag fyller tanken.
Sänk gärna bensinpriset ännu mer nästa mandatperiod. 👍