2025-12-31, 13:18
  #1105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jaktstarten är morgondagens etapp, 20 km.

Mycket bra, trodde den var borttagen. Kul med en tävling som gäller något imorn då!
Citera
2025-12-31, 13:18
  #1106
Medlem
Metallharrys avatar
Blev inte så pajigt som jag befarade. Kul också se att minsta tvekan straffade sig direkt i resultatlistan, och tvärtom att dragvillighet faktiskt lönade sig. Men ska man köra det här i touren måste det till bonussekunder när det blir så små tidsavstånd.
Citera
2025-12-31, 13:18
  #1107
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Vinterns roligaste herrlopp

Det var klart intressant att följa. Klaebo sur på sina medtävlare i heatet, och på Heggen för att han samarbetade med Schumacher och Moser för att hålla hög fart.
Citera
2025-12-31, 13:19
  #1108
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Själv tycker jag det är bra med olika tävlingsformer och jag tyckte denna fungerar bra. Larvigt att prata om "alla-skall-med"-tävling.
Bare for de som ikke forstår vilket handicap de i front har, er det "larvigt"
Edit:Se bare hvor hardt Anger ble straffet t.ex
__________________
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2025-12-31 kl. 13:25.
Citera
2025-12-31, 13:23
  #1109
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Bare for de som ikke forstår vilket handicap de i front har, er det "larvigt"

Nu är det alltså fel att det inte bara är Norge på pallen. Jag trodde alla ville att fler nationer skulle vara på pallen.

Jag tror inte man infört denna tävlingsform av det skälet vilket är det som jag läser in i det nedlåtande uttrycket "alla skall med"-tävling.
Citera
2025-12-31, 13:24
  #1110
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Bare for de som ikke forstår vilket handicap de i front har, er det "larvigt"

Att vara en del av ett landslag som inte har Norges (och Sveriges) resurser när det gäller material är också ett handikapp. Ett mycket större sådant.
Citera
2025-12-31, 13:25
  #1111
Medlem
Thiijjjjjs avatar
Tycker det var bättre än förväntat! Mycket roligare än att se fisåkningen i masstarten på herrsidan. Kul att våga köra så det ryker lönar sig! Vet inte om jag tycker det var mer menlöst för tourställningen än vad en vanlig masstart brukar vara.
Citera
2025-12-31, 13:25
  #1112
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ursprungligen ett Schweiziskt förslag som direkt gillades av Österrike. Så nog är det mellaneuropa som har legat på.

Det följer samma logik som i Eurovision
Citera
2025-12-31, 13:26
  #1113
Medlem
rainbowias avatar
Vet i tusan vad man ska säg. Rent dramaturgiskt så var det mest spännande heat vs heat.
Citera
2025-12-31, 13:28
  #1114
Medlem
Thiijjjjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det var klart intressant att följa. Klaebo sur på sina medtävlare i heatet, och på Heggen för att han samarbetade med Schumacher och Moser för att hålla hög fart.
Känns som att han blev sur för att han inte kunde köra på sin vanliga taktik. Kul när saker och ting kastas om lite. Och vafan klart Heggen som ligger bra till i totalen ska se till att hans heat går fort. Kul att det störde Kläbo!
Citera
2025-12-31, 13:30
  #1115
Medlem
Det är inte fel med nya tävlingsformer men är det rätt att köra testverksamhet på högsta nivån?
Tävlingen väcker dock många funderingar vilket är bra.

Inte bara din egen kapacitet som avgör utan mycket avgörande vilka du får i ditt heat.
Ju senare heat ju mer tider att gå på.
Svårt att ta sig fram när det körs i fristil även om man är snabbare/starkare.
Man vet inte vem som vinner tävlingen förrän sista heatet är kört.
Mycket bättre och tätare tidrapportering behövs.
Kortare tid mellan heaten men det är väl reklamen som styr.
Åkarna kommer lära sig hur de ska köra.
Kanske man skulle köra nån typ av final också eller t.o.m. A och B final
Citera
2025-12-31, 13:30
  #1116
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
100% medhåll, jäklar så kul detta var
Men det gäller väl inte så mycket? Jag tyckte inte det var spännande men kan ju bero på svenskarnas insatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in