2025-12-31, 13:01
Medlem
Snubchurps avatar
Riktigt fint att se ryssen ramla. Bara att åka hem och hålla sig där.
Citera
2025-12-31, 13:03
Medlem
Ja ha. Då kan man inte ta TdS på allvar längre. Vilket jävla skämt.
Citera
2025-12-31, 13:03
Medlem
FNLSs avatar
Nåja. Detta är glömt i januari
Citera
2025-12-31, 13:04
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Riktigt fint att se ryssen ramla. Bara att åka hem och hålla sig där.
För all del. Frågan är vad ukrainarn som kom tvärsist gör där.
Citera
2025-12-31, 13:05
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Hur kunde Anger vara usel på detta?
Det er to saker som spiller inn her. Det å ligge i fronten, og ta fartsvinden, tar veldig mye mer energi enn å ligge i klyngen på denne snøen
og på denne banen. Og va gjelder Anger spesielt, så har han hatt en svakhet i lang tid nu.

Med omlegget av treningen for å bli så utrolig mye bedre på distanseteknikk og utholdenhet, har han tapt mye av utholdenheten i
høyintensitet sprint-teknikk. Det ser man hele tiden utover i heatene i sprint. I en høghastighet 5km, blir det mye sprint-teknikk.

Man skulle kanskje tro at en mellomting mellom distanse og sprint ville gynne Anger, men det er faktisk tvert i mot.
Det er surt selvsagt, men for Angers muligheter for TdS og VC-sammenlagt framover, er det et meget bra bytte han har gjort.
Citera
2025-12-31, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
Heat 2 går vinnande ur detta tack vare gott samarbete i detta nya roliga format.
Klart roligare underhållning än att se 8 norrmän i topp som det varit i vilket annat format av mass start..

Är väl Gus och Heggen som gör nästan allt jobb så dom samarbetade bra Clugnet tar lite utför på slutet. Gus var ju ett tag less att ingen ville hjälpa till så bra samarbete mellan två starka räckte
Citera
2025-12-31, 13:06
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
Vi tappar totalen på en icke-tävling
Dags för damerna att vakna och återuppliva tävlingen på en icke-tävling då.

Luktar fiasko lång väg.
Citera
2025-12-31, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Varför skall de nordiska länderna ogilla detta?
Ursprungligen ett Schweiziskt förslag som direkt gillades av Österrike. Så nog är det mellaneuropa som har legat på.
Citera
2025-12-31, 13:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
För att det är en typisk "alla ska med"-tävling. Min uppfattning är att de nordiska länderna är mer konservativa när det handlar om tävlingsformat.

Själv tycker jag det är bra med olika tävlingsformer och jag tyckte denna fungerar bra. Larvigt att prata om "alla-skall-med"-tävling.
Citera
2025-12-31, 13:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ursprungligen ett Schweiziskt förslag som direkt gillades av Österrike. Så nog är det mellaneuropa som har legat på.

Förvisso, men jag tycker inte att de nordiska länderna skall motsätta sig detta.
Citera
2025-12-31, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Förr var det en sträcka mellan två olika byar i typ Italien, vackra vyer och det hände alltid mycket. Det var jaktstart (ca 30km) vilket gjorde att det inte blev klungåkning. Mycket spännande och stora omkastningar. Detta är ju bara jippo.
Jaktstarten är morgondagens etapp, 20 km.
Citera
2025-12-31, 13:16
Medlem
Jag tycker att det behövts ett mellanting mellan sprint och distans ganska länge nu så på det sättet är detta något bra, sen är frågan om detta är det optimala formatet.

Men sen önskar jag ju samtidigt fler längre lopp också då det blir väldigt ensidigt till kapacitetsåkarnas nackdel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in