2025-12-31, 09:27
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Undrar om Åhlens ägare, Ayad al Saffar varit med om bildvalet?

Det är väl hans direktiv som gäller oavsett?
Citera
2025-12-31, 09:59
Medlem
Jazkers avatar
Jag orkar inte lyssna på denna debila gubbe i videon. Men visst, det är väl bra att en arab stoppar afrikanska modeller i ett vitt land. Däremot kommer det antagligen att smygas in araber i reklamen istället.
Citera
2025-12-31, 10:33
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Gubben är störskön! Lyssna på honom!
Jag måste erkänna att han har en viss charm.

En sak med dessa reklamer som är riktigt ironiskt är samma etniciteter de vänder sig till med reklam är de som de sedan har väktarna bevaka när de är i affärerna.

Skulle verkligen knulla med mitt huvud om man både riktar sig mot mig i reklam och sen behandlar mig som en ligist när jag handlar i affären.
Citera
2025-12-31, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Det är väl hans direktiv som gäller oavsett?
Det är inte säkert att han har sin hand i allt.
Citera
2025-12-31, 11:18
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotatisHulken
Personligen kunde jag inte bry mig mindre om hudfärgen på personer i reklam, lite snowflake-varning att bli upprörd över sådant imo.

Jag blir inte upprörd, men tror att människor blir mer attraherade av en produkt vars reklam speglar det man själv vill uppnå. En svart man i förorten blir kåt på en Volvo om Volvoreklamen visar häftiga rappande negrer med Guldkedjor och flygande dollarsedlar, en vit mellanchef skulle antagligen inte alla bli mer sugen på en Volvo med denna reklam.

Att företagen då väljer att utforma reklamen för en minoritet är ett självskadebeteende. Det kan vi se på tex Jaguars reklam som floppade rejält, och som skadade varumärket rejält.

Det skulle vara intressant att höra vad som diskuteras mellan reklambyråerna och kunderna. Är det verktygsföretaget som säger “ge mig en reklam som med mycket bögeri och svart”. Eller är det reklamfirman som uttrycker hur fantastiskt det är med en inkluderande reklam för det är vad som säljer.
Citera
2025-12-31, 11:19
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Men som han säger i klippet: Woke-agendan går före försäljning

Och det är just det man stör sig på! inte själva negern, utan att det tas VARENDA tillfälle att truta ner mångkulturen i halsen på oss
Precis så uppfattar jag det också.
Woke förstör mer för invandrare bland ”vanligt folk” än det gör nytta,

Folk i gemen är jävligt trötta på att utsättas för åsiktspåverkan.
Citera
2025-12-31, 11:54
Medlem
Merwinnas avatar
Bra, då ska jag sluta bojkotta. Jag har bojkottat Åhléns ända sedan den svarta pojken i luciakrona. Det blev DUBBELfel (pojke + neger som Lucia) och där räckte det för mig.

Ja, araber är skickliga och sluga handelsmän, det har de alltid varit. De vet hur man lockar kunder och säljer. Och kunder vill inte bli matade med Politiskt Korrekta budskap, det är inte det de är ute efter när de bläddrar i en varuhuskatalog för att de har lust att köpa något.
Senast redigerad av Merwinna 2025-12-31 kl. 11:57.
Citera
2025-12-31, 12:01
Medlem
S1G1N4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bra, då ska jag sluta bojkotta. Jag har bojkottat Åhléns ända sedan den svarta pojken i luciakrona. Det blev DUBBELfel (pojke + neger som Lucia) och där räckte det för mig.

Ja, araber är skickliga och sluga handelsmän, det har de alltid varit. De vet hur man lockar kunder och säljer. Och kunder vill inte bli matade med Politiskt Korrekta budskap, det är inte det de är ute efter när de bläddrar i en varuhuskatalog för att de har lust att köpa något.

Hur hamnade vi i ett läge där vuxna män känner sig hotade av barn i luciatåg?
Citera
2025-12-31, 12:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S1G1N4
Hur hamnade vi i ett läge där vuxna män känner sig hotade av barn i luciatåg?

Jag är en vuxen kvinna och det var länge sedan jag lämnade lämplig luciaålder, så svarta och manliga lucior är inget hot mot mig personligen. Jag vill bara a) inte att våra fina gamla traditioner ska bli förstörda och b) jag vill inte ständigt bli utsatt för påverkansoperationer - till och med när jag shoppar. Och det är tydligen inte bara jag som har tyckt så, många har bojkottat Åhléns, och nu har det fått en utländsk ägare. Ironiskt nog, så verkar det krävas en utländsk ägare - som sagt en slug arabisk affärsman som VET VAD KUNDERNA VILL HA - för att vrida tillbaka klockan till det Åhléns vi minns från barndomen.
Citera
2025-12-31, 12:55
Medlem
S1G1N4s avatar
Citat:
Jag är en vuxen kvinna och det var länge sedan jag lämnade lämplig luciaålder, så svarta och manliga lucior är inget hot mot mig personligen. Jag vill bara a) inte att våra fina gamla traditioner ska bli förstörda och b) jag vill inte ständigt bli utsatt för påverkansoperationer - till och med när jag shoppar. Och det är tydligen inte bara jag som har tyckt så, många har bojkottat Åhléns, och nu har det fått en utländsk ägare. Ironiskt nog, så verkar det krävas en utländsk ägare - som sagt en slug arabisk affärsman som VET VAD KUNDERNA VILL HA - för att vrida tillbaka klockan till det Åhléns vi minns från barndomen.

Du säger att det inte är ett hot, men du bojkottar på grund av ett barn i luciakrona. Du säger att det inte är politik, men du gör barnets hudfärg till politik. Det är inte traditionen som faller här, det är logiken.
Citera
2025-12-31, 13:07
Medlem
Citat:

Möjligen off topic men här har du helt rätt. En arab skiter fullständigt i sina principer. Han erbjuder det folk vill köpa, för araben vill tjäna pengar.
Du som är aktiv i restaurangdelen vet lika väl som jag vilka som äger alla restauranger och krogar.
Citera
2025-12-31, 13:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S1G1N4
Du säger att det inte är ett hot, men du bojkottar på grund av ett barn i luciakrona. Du säger att det inte är politik, men du gör barnets hudfärg till politik. Det är inte traditionen som faller här, det är logiken.

Var skrev jag att det inte är politik? Det är såklart politiken i Sverige som ligger bakom även de här konstiga attityderna, som att "Sverige har ingen kultur" (det sa Mona Sahlin, som ville bli statsminister men Gud ske lov aldrig blev det), och om det ändå finns några svenska traditioner så ska dessa förvanskas och spottas på. För vi får inte ha något eget. Vi får inte längre ha några vackra, ljushyllta, blonda, blåögda unga svenska flickor i luciakrona...

Eller "fick inte", då, under några decennier. Nu verkar det som att ordningen håller på att återställas, under en vettigare regering + samarbetsparti. (Det enda som inte varit vettigt med denna regering, är Kristerssons genomdrivande av det förenklade könsbytet. Det får många kvinnor lida för nu, när de påtvingas biologiska män på kvinnofängelset, som rumskamrat på behandlingshemmet eller sjukhuset, i idrottssammanhang där de riktiga kvinnorna inte har någon möjlighet att bli bäst.)

Tycker du för övrigt samma om t.ex. Japan? Tycker du att de ska börja byta ut japanska modeller mot skandinaviska och svarta i reklam och samhällsinformation? OS-värdinnor får inte längre vara japanskor, om Japan får OS - eller inte bara, de måste ha alla olika raser representerade? Japanska filmer måste innehålla en viss, bestämd andel svarta respektive vita skådespelare? Kanske indianer också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in