2025-12-31, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Men vafan är det för jävla filur som du delat med länk till hahahahaha!

Det här är inget om jämställdhet och diskriminering, det är ju bara an gubbe i en fåtölj som är bitter.

Nu när Åhlens inte har svarta människor i sin reklam nåt mer så är allt rashat över. Vad bra.

Gubben är störskön! Lyssna på honom!
Citera
2025-12-31, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PotatisHulken
Inkluderingen måste ske i relation till brandet för att det ska ha någon effekt på försäljningssiffrorna fattar du väl? Känslan av inkludering är bara medlet för målet - som är högre försäljningssiffror.

Inklusivitet i reklam har betydligt mindre påverkan på majoritetsbefolkningen (se studien jag länkade), medans den har väldigt stor påverkan på minoritetsgrupper, vilket är varför det i slutändan blir en ekonomisk vinstaffär.

Sen tror jag även den lilla gruppen svenskar som bryr sig till stor del är lågavlönade, lågutbildade incels som letar efter något annat att beskylla för den egna underprestationen. Inte direkt den mest prioriterade gruppen att nå ut till när man designar reklam, med andra ord.

En neger är alltid kränkt, om dom så sitter i riksdagen så är dom för evigt kränkta att dom är bruna.
Citera
2025-12-31, 05:20
Medlem
Var finns närmaste Åhlens?

Har inte handlat där på många år men nu ska det shoppas rejält trots att jag är snål.
Citera
2025-12-31, 05:39
Avslutad
Citat:
Personligen kunde jag inte bry mig mindre om hudfärgen på personer i reklam, lite snowflake-varning att bli upprörd över sådant imo.

Är du också en sånn dåre som hävdar det men när det kommer till kritan gifter sig med en icke afrikan? Är du ett moraliskt föredöme eller blott en hycklare som alla andra dårar? Ni är bokstavligen jordens avskum i hur oärliga ni är som människor, tvi.
Senast redigerad av Raddigibollen 2025-12-31 kl. 05:46.
Citera
2025-12-31, 06:28
Medlem
Citat:
Personligen kunde jag inte bry mig mindre om hudfärgen på personer i reklam, lite snowflake-varning att bli upprörd över sådant imo.
Det är den större bilden man blir upprörd över. I all reklam som innehåller hudfärg och relationer så är mannen svart och kvinnan blond.
Självklart blir man upprörd för det. Kräver ingen närmare förklaring.
Citera
2025-12-31, 06:49
Medlem
AlfaQhards avatar
Som en kul grej för att se att det är sant. Titta på reklam någon gång på tv mellan 18:00-20:00. Ta en shot varje gång du ser ett segment med en svart man och en vit kvinna.
Citera
2025-12-31, 07:57
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanochhans
Gekås reklam har hållit på hur länge som helst hoppas du sätter i halsen din lille rasist.
Tack så mycket för din fina komplimang ❤️

Om det är som du säger så har jag tack och lov missat det innan!
Senast redigerad av Tervull 2025-12-31 kl. 08:01.
Citera
2025-12-31, 08:40
Medlem
Citat:
Åååh stackars lilla snöflinga som blir upprörd över lite reklam. Jag lovar att anpassa mina åsikter efter dina känslor!

Du måste komma ihåg att reklam har ett syfte, och det är att sälja en produkt/tjänst. Om viss reklam resulterar i sämre försäljningssiffror, då kommer den inte användas. Så enkelt är det. Rösta med plånboken och acceptera att du tills vidare blivit utkonkurrerad.

Go woke, go broke. Du vet väl om att många filmer floppat pga detta? Att de till synes gjort filmer med mycket woke/PK som totalt floppat typ remake på Ghostbusters och senast Snövit. Kan det då inte vara likadant inom reklam att de är villiga att förlora pengar för att ha dessa budskap i reklamer?

Och på ett djupare plan... De kanske inte förlorar men equity/diversity är en del av kriterier som ger ESG-poäng företag behöver för att kunna få investerare och lån. Så det vi har sett är kanske hur företag anpassat sig till systemet med dessa poäng för de "måste" trots det skadar deras försäljning?
Citera
2025-12-31, 09:08
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Ägaren till Åhléns-kedjan, hr Ayad al-Saffran, är en Gent med knuff.

1.) Han bär kolorit-intensiva märkessvidar (...tänk Lindblomsgrönt, som i Jimpa Carrey-rullen 'The Mask')

2.) Han fraktas runt i en Old School Rollsa med chaufför.

3.) Han utstrålar City of London-wealth-vibbar i Lilla Krampaktigt Jämlika och Woke:a Stockholm.

Nya Åhléns-katalogen, förefaller eftr vad vi läser i tråden vara helrätt. Vi osäkrar vårt plastk0rt och ikläder oss paletå, kanna och spatserkäpp. Mot varuhuset på Ö-malmstorg!
Citera
2025-12-31, 09:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag kan bara säga - kommer någon ihåg vad som hände med klädkedjan DEA Axelssons?
De brukade ha ett ganska bra, klassiskt utbud av t ex sommarblusar i 100% bomull eller linne, strukturer som spets, bäckebölja, klassiska fina saker. Randigt. Scarves med klassiska mönster. Kjolar, linnebyxor... Bekväma och prisvärda. Lite fransk stil.

Plötsligt en dag är allt skit. Det klassiska, fina finns inte längre. Stormönstrat, mer viskos än någonsin förr, ful passform och arabiskinspirerade mönster. Småmönstriga, plottriga klänningar etc. Går inte att hitta ett plagg. Omdaningen är total.

I reklamkataloger och skyltar dyker en mängd kvinnor med arabiskt utseende upp.

1-2 år av detta och KONKURS är ett faktum. Snipp snapp snut - så var sagan slut.

Kanske kan Åhlens fortfarande räddas!
Citera
2025-12-31, 09:23
Medlem
Imnshos avatar
Vi kan väl göra en deal över de identitetspolitiska gränserna?

Om vi högerextrema får rejäla hemvävda svenska människor med släktforskningsmöjligheter i all julreklam, så får ni globalliberala vänstermaterialister alltid negern som Santa Claus?

Visst vore det finfint och kosher att jultomten kommer från Sahel där han (uschäkta, hen...) bor i en halmförstärkt bajshydda! Dessutom behöver hen inte komma med en gigantisk klimatförstörande megatruck i Coca-Carola-reklamen, utan i ett klimatsmart kameldrivet fyrspann. Alla nöjda och glada!

För övrigt undrar Imnsho så här bland årets sista skälvande inlägg, varför den traditionellt folkdräktsförsedda muslimen intar ett skriande tomrum i den kommersiella reklamen? Torde inte dessa våra medborgare utgöra ett väsentligt större affärsmässigt intresse än den västerländskt integrerade negern?

Däremot har ju muslimen en viktig uppgift att fylla i den offentliga sektorns reklam- och informationsmaterial. Gott så!
Citera
2025-12-31, 09:27
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Undrar om Åhlens ägare, Ayad al Saffar varit med om bildvalet?

Det är väl hans direktiv som gäller oavsett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in