2025-12-30, 23:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Blir topp tre nu när Berg har lämnat

Hur som helst kommer det inte att fungera att skylla allt på Berg längre, vilket är skönt.

Nu får man se om den egna självbilden har en motsvarighet i verkligheten.

Skulle inte förvåna om BP blir ett lag för den övre halvan med Berg.

Vad händer med Wettergren, förresten? Man trodde att vinden skulle vända när han kom in ...
Citera
2025-12-31, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Emmanuel Dennis Är mycket nära att krita på för AIK.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Det kan nog vara en värdig efterträdare till Guidetti.
Citera
2025-12-31, 02:07
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Större talang än Touré!
Ny video idag. Påminner lite om Siltanens motsvarande innan DIF värvade honom. Varvar hårt spel med teknik och speluppfattning.
https://youtu.be/Y5hPrDeOdvw?si=TvLGPJGJxSYFSpab

Kan bli riktigt bra det där, om det går i lås. Inget för HTFF iaf.
Citera
2025-12-31, 08:37
Medlem
cokehyenas avatar
Snackas om att Arne Slot vill värva Lucas Bergvall.

Tottenham värderar honom till 1 miljard SEK vilket isf skulle ge oss 100-150 miljoner SEK.
Citera
2025-12-31, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Hur som helst kommer det inte att fungera att skylla allt på Berg längre, vilket är skönt.

Nu får man se om den egna självbilden har en motsvarighet i verkligheten.

Skulle inte förvåna om BP blir ett lag för den övre halvan med Berg.

Vad händer med Wettergren, förresten? Man trodde att vinden skulle vända när han kom in ...
Det blev väl en effekt i några matcher när Wettergren kom in sedan blev spelet som vanligt igen. Har ingen aning vad som händer med W eller någon annan i truppen. Mycket händer, det viktigaste är att vi har en ny tränare. Den fotbollen som MFF spelat i år är den tråkigaste jag sett dom spela under alla år jag tittat.. Fanns till och med matcher jag inte såg eftersom man blev ofantligt uttråkad och frustrerad av rulla sidleds och tillbakaspelet. Man undrar också vem som vill ha Rydis.
Citera
2025-12-31, 09:43
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Det blev väl en effekt i några matcher när Wettergren kom in sedan blev spelet som vanligt igen. Har ingen aning vad som händer med W eller någon annan i truppen. Mycket händer, det viktigaste är att vi har en ny tränare. Den fotbollen som MFF spelat i år är den tråkigaste jag sett dom spela under alla år jag tittat.. Fanns till och med matcher jag inte såg eftersom man blev ofantligt uttråkad och frustrerad av rulla sidleds och tillbakaspelet. Man undrar också vem som vill ha Rydis.
Man märker att fotboll är en färskvara. För ett år sedan hyllades Rydström och fotbollen ni spelade beskrevs som vacker och underhållande. Ett år senare undrar ni vem som ens skulle vara intresserad av en tränare som ändå vann 2 SM-guld och en cuptitel på 2,5 säsonger.
Citera
2025-12-31, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Man märker att fotboll är en färskvara. För ett år sedan hyllades Rydström och fotbollen ni spelade beskrevs som vacker och underhållande. Ett år senare undrar ni vem som ens skulle vara intresserad av en tränare som ändå vann 2 SM-guld och en cuptitel på 2,5 säsonger.
Rydström har sagt att han inte har någon brådska (han får betalt av Mff ändå) och att han vill utomlands i sommar, så INTE konstigt om inte någon klubb vill ha honom nu...
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Vad dillar du om?
1. Jag pratar om DANMARK, inte Tyskland. Danmark är LITE bättre än Sverige, Tyskland är MYCKET bättre...

2. Att andraligor har sämre ekonomi gör ju att Sverige har råd att köpa från klubbar i danska andraligan = Det har ju MOTSATT effekt mot vad du försöker få det till...
Du tycker att topp 4 i danska andraligan kan jämföras med botten 4 i Allsvenskan eftersom de bara har 12 lag i sin högstaliga.

Jag drar parallellen till Tyskland som bara har 18 lag i sin högstaliga och jämför deras topp 2 i andraligan med botten av Premier League och Serie A.

Jag jämförde aldrig Tyskland med Sverige. Mitt misstag att jag ens försöker ge mig in i det här med dig.
Du gör ju misstag ideligen, speciellt om sådant som du hackar på mig om kanske beroende på att du inte begriper att det är jag som har rätt...?
Citera
2025-12-31, 12:15
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Snackas om att Arne Slot vill värva Lucas Bergvall.

Tottenham värderar honom till 1 miljard SEK vilket isf skulle ge oss 100-150 miljoner SEK.
Du menar att Bergvall som åkte på en skada för 2 dagar sedan skulle vara aktuell till Liverpool för en miljard?

Gott nytt år kukräven
Citera
2025-12-31, 12:26
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du menar att Bergvall som åkte på en skada för 2 dagar sedan skulle vara aktuell till Liverpool för en miljard?

Gott nytt år kukräven

Enligt FASS är en bieffekt av all benzo hen stoppar i sig vanföreställningar.
Citera
2025-12-31, 12:49
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Gott nytt år kukräven
Liverpool beredda att buda 500 miljoner men Tottenhams egna värdering är 1 miljard. Det talar emot affär i dagsläget och kräver i praktiken att Bergvall utvecklas utifrån högt ställda förväntningar. Samtidigt otroligt viktigt för diskussionen att detta framförs och diskuteras. Steget från Djurgården till värdering till 500 miljoner till 1 miljard är lövtunt.

10 miljoner -> 100 miljoner -> 1000 miljoner

Djurgårdssiffror.
Citera
2025-12-31, 13:00
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Enligt FASS är en bieffekt av all benzo hen stoppar i sig vanföreställningar.

Citat:
Liverpool beredda att buda 500 miljoner men Tottenhams egna värdering är 1 miljard. Det talar emot affär i dagsläget och kräver i praktiken att Bergvall utvecklas utifrån högt ställda förväntningar. Samtidigt otroligt viktigt för diskussionen att detta framförs och diskuteras. Steget från Djurgården till värdering till 500 miljoner till 1 miljard är lövtunt.

10 miljoner -> 100 miljoner -> 1000 miljoner

Djurgårdssiffror.

Om någon mot all förmodan inte vet vad vanföreställningar innebär läs ovan och nedan.

Vanföreställningar är fasta, falska övertygelser som inte stämmer överens med verkligheten, där personen är övertygad om att de är sanna trots rationella argument som motsäger dem.
Citera
2025-12-31, 13:29
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Djurgårdssiffror.
Det var också djurgårdssiffror som värderade Kosugi till 100 miljoner (och Gulliksen till 160M...). Just saying alltså...
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-31 kl. 13:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in