2025-12-27, 06:18
Medlem
Celtic ute efter Diabate.

https://www.thescottishsun.co.uk/sport/15729629/celtic-lead-race-transfer-approach-ibrahim-diabate/

Uppskattat värde till 3 miljoner pund. Skulle det komma ett bud på den nivån på är det ju bara att slå till direkt.
Citera
2025-12-27, 19:31
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Han skulle behöva speltid mot seniormotstånd i typ div 1… 😉

Citat:
Vart sa jag att jag hejade på det?
Du verkar inte hata det iaf.
Citera
2025-12-27, 20:35
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Citat:
Han skulle behöva speltid mot seniormotstånd i typ div 1… 😉
Du verkar inte hata det iaf.
Det kanske var lite för subtilt (eller??) men mitt inlägg handlade mest om den stora fördelen med att kunna matcha sina talanger mot seniormotstånd i division ett. En gnutta gliring där någonstans.
Har full förståelse för att talanger som ramlar ur P19 inte är ett dugg intresserade av att sitta på läktaren, även om det är för ett potentiellt allsvenskt topplag som Djurgårdens. Dom har sin egna karriär att tänka på. Det har hänt Djurgårdens tidigare, och det kommer fortsätta hända dem i framtiden. Iaf tills dom fått ordning på sitt egna klonlag.

För det Allmänna Börsbolaget och IFK med flera går det lite bättre att få upp egna talanger, men det är för att det inte är samma rådande konkurrens där.

MFF kör en helt annan metod, och det är att inte ha någon större satsning på egna talanger, utan istället så hämtar man redan halvfärdiga talanger från alla orter i Skåne med omnejd. Något som kan bli svårare nu när FCK vill vara med och dela på den kakan.

Ok?

- -

Men nu var frågan ställd till den självutnämnda forumpolisen Fred. Jag tycker nämligen det verkar som att han har jobbigt när jag kastar gliringar på Flashback. Gick inte att tolka hans svar på annat sätt. Jag kanske skall sluta med det för hans skull...men räkna inte med det

Alla andra som tar illa upp av gliringar på Flashback kan behöva tagga ner ett par aningar. Chill-pill osv osv...
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-27 kl. 20:48.
Citera
2025-12-27, 22:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Bajen ser ut att värva en Sourou Koné från ASEC Mimosa, en av deras bästa spelare under Gothia Cup i somras. Fyller 18 år på nyårsdagen.
Har provtränat med bland annat IFK och Aston Villa.

Om någon blev kränkt av ovan meddelande, ber jag (inte) ödmjukast om ursäkt.
Citera
2025-12-27, 22:19
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Bajen ser ut att värva en Sourou Koné från ASEC Mimosa, en av deras bästa spelare under Gothia Cup i somras. Fyller 18 år på nyårsdagen.
Har provtränat med bland annat IFK och Aston Villa.

Om någon blev kränkt av ovan meddelande, ber jag (inte) ödmjukast om ursäkt.
Större talang än Touré!
Citera
2025-12-27, 22:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Större talang än Touré!
Men bara hälften så stor som Erabi?
Citera
2025-12-27, 22:24
Medlem
Citat:
Större talang än Touré!
Men kanske inte någon som vinner guld åt Hammarby 2026. Inte ens fyllda 18 år och som provtränat med IFK Göteborg och Kalmar FF utan att väcka entusiasm. Det lär nog bli HTFF.
Citera
2025-12-27, 22:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Större talang än Touré!
Ny allsvensk rekordförsäljning således. Lika bra att ta lån på den framtida försäljningen och köpa än ännu större talang nu!
Citera
2025-12-27, 22:38
Medlem
Teus avatar
Citat:
Det kanske var lite för subtilt (eller??) men mitt inlägg handlade mest om den stora fördelen med att kunna matcha sina talanger mot seniormotstånd i division ett. En gnutta gliring där någonstans.
Har full förståelse för att talanger som ramlar ur P19 inte är ett dugg intresserade av att sitta på läktaren, även om det är för ett potentiellt allsvenskt topplag som Djurgårdens. Dom har sin egna karriär att tänka på. Det har hänt Djurgårdens tidigare, och det kommer fortsätta hända dem i framtiden. Iaf tills dom fått ordning på sitt egna klonlag.

För det Allmänna Börsbolaget och IFK med flera går det lite bättre att få upp egna talanger, men det är för att det inte är samma rådande konkurrens där.

MFF kör en helt annan metod, och det är att inte ha någon större satsning på egna talanger, utan istället så hämtar man redan halvfärdiga talanger från alla orter i Skåne med omnejd. Något som kan bli svårare nu när FCK vill vara med och dela på den kakan.

Ok?

- -

Men nu var frågan ställd till den självutnämnda forumpolisen Fred. Jag tycker nämligen det verkar som att han har jobbigt när jag kastar gliringar på Flashback. Gick inte att tolka hans svar på annat sätt. Jag kanske skall sluta med det för hans skull...men räkna inte med det

Alla andra som tar illa upp av gliringar på Flashback kan behöva tagga ner ett par aningar. Chill-pill osv osv...
Det där utspelet hade funkat om vår förmåga att leverera lirare till a-laget hade varit något nytt, men eftersom det är något vi var kapabla till när Allsvenskan var ett 2 horse race mellan oss och Kalifatet tycker jag att du kan spika igen kukhölstret igen. Du har som vanligt fel.

Tog för övrigt 5 sekunders efterforskning att totalt förkasta ditt tama försök till jab mot Kalifatet också. Det där utspelet stämmer in på typ Nanasi, men inte fler än så. Löjligt att försöka hävda att dom inte satsar på sin akademi.
Citera
2025-12-27, 22:59
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det där utspelet hade funkat om vår förmåga att leverera lirare till a-laget hade varit något nytt, men eftersom det är något vi var kapabla till när Allsvenskan var ett 2 horse race mellan oss och Kalifatet tycker jag att du kan spika igen kukhölstret igen.
Så var det ja, på "den gamla goda tiden". Inget har sagt emot det. Antar att du saknar dessa tider?

Faktum kvastår, de talanger ni får fram nu får speltid för att ni inte har lika hård konkurrens. Ahmed Saeed (som faktiskt var vad som diskuterades) hade säkerligen fått speltid hos er. Men iom att han tillhör djurgården så är det svårare och jag kan förstå att han ser sig om efter andra klubbar istället för att försöka slå sig in i deras trupp.

Citat:
Tog för övrigt 5 sekunders efterforskning att totalt förkasta ditt tama försök till jab mot Kalifatet också. Det där utspelet stämmer in på typ Nanasi, men inte fler än så. Löjligt att försöka hävda att dom inte satsar på sin akademi.
Slutade läsa vid "5 sekunders efterforskning". Malmös ungdomverksamhet består av knappt 400 kids. Resten av arbetet får du göra själv. Börja med Hugo Bolin. Du behöver inte redovisa svaret, för jag är totalt ointresserad av vad du lyckas komma fram till.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-27 kl. 23:02.
Citera
2025-12-27, 23:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Så var det ja, på "den gamla goda tiden". Inget har sagt emot det. Antar att du saknar dessa tider?

Faktum kvastår, de talanger ni får fram nu får speltid för att ni inte har lika hård konkurrens. Ahmed Saeed (som faktiskt var vad som diskuterades) hade säkerligen fått speltid hos er. Men iom att han tillhör djurgården så är det svårare och jag kan förstå att han ser sig om efter andra klubbar istället för att försöka slå sig in i deras trupp.

Slutade läsa vid "5 sekunders efterforskning". Malmös ungdomverksamhet består av knappt 400 kids. Resten av arbetet får du göra själv. Du behöver inte redovisa svaret, för jag är totalt ointresserad av vad du lyckas komma fram till.
Ah, så man måste numera ha 4,000 i sin ungdomsverksamhet för att ta akademin på allvar? Har du testat kolla klubbhistoriken på deras stora talanger, Good Quill Hunting?
Citera
2025-12-27, 23:09
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ah, så man måste numera ha 4,000 i sin ungdomsverksamhet för att ta akademin på allvar? Har du testat kolla klubbhistoriken på deras stora talanger, Good Quill Hunting?
Vad fan babblar du om??

Innan du fortsätter att spåra ut diskussionen med ditt infantila trams, glöm inte bort att det var detta som sades.
Citat:
MFF kör en helt annan metod, och det är att inte ha någon större satsning på egna talanger, utan istället så hämtar man redan halvfärdiga talanger från alla orter i Skåne med omnejd.

Jag kommer ignorera dina försök att nästla dig ur det här så skriv något sista trams så kan vi gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in