Citat:
Ursprungligen postat av
Korv-Bajs
Ett rejält magplask av SVT!
Ingen homosexualitet!
Ingen transsexualitet!
Den enda normbrytande sexualiteten som visas är incest,
och som då framställs som något skamligt och negativt.
Den globala uppvärmningen förnekas genom att det ofta är snö på marken.
Det förekommer ett hämningslöst vedeldande som resulterar i omfattande koldioxidutsläpp.
Alla kör bensin- eller diesel-bilar. Ofta onödigt stora som skadar klimatet.
Ingen kör el-bil.
Det enda mångkulturella inslaget är en asiatisk kvinna i en undanskymd roll inom hemtjänsten.
SKÄMS SVT!
Med andra ord en av dom bättre serierna, om man nu nödvändigtvis ska titta på SVT.
Blev också förvånad, ingen politisk påverkan av klimatförändringar? Ingen rasism?
Nu kan förvisso rasismen vara så omfattande att de valde att framställa alla vita i serien som miserabla individer.
Det brukar alltid finnas en svart, en homo, och en allt möjligt i SVT-series. Men nu saknades alla delar!
Kommer folk fortfarande prata med varandra i SVT-huset efter denna skandal?!