2025-12-28, 13:30
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Jag såg serien igår och tycker lika. En stabil trea av fem. Amanda Jansson var grym. Efter Tunna Blå Linjen blir nog denna serie hennes biljett rakt upp pnde inte plaå gräddhyllan framöver. En av de bättre kvinnliga skådisarna på senare år. Vilket hon underströk i denna serie.

Ah sjukt, jag tyckte jag kände igen henne men kunde aldrig placera henne. Måste dock säga att hon ser helt klart annorlunda ut mot den lite små-rultiga polisen hon är i TBL.
Citera
2025-12-28, 13:34
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ah sjukt, jag tyckte jag kände igen henne men kunde aldrig placera henne. Måste dock säga att hon ser helt klart annorlunda ut mot den lite små-rultiga polisen hon är i TBL.

Ja hon ser lite annorlunda ut, hårfärgen, den nu bistra uppsynen, viktnedgång (hon har talat om detta i media tidigare, att hon var överviktig och varit obekväm, i min värld, vem fan bryr sig?). Hon såg normalviktig ut i Tunna? I serien nästan lite väl tanig ut.
Citera
2025-12-28, 14:56
Medlem
Stark serie men är tung i sitt innehåll.
Gripande drama kan man väl kalla det, Amanda Jansson är bra liksom flertalet övriga skådespelare.
Citera
2025-12-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Säkert bra..... om man är norrlänning? Som skåning känns de som ett annat land... hoppas det inte är vanligt med den här typen av missär och boende i norrland?

Haha. Uppåt norra Skåne är det ofta mer av exotisk misär än i merparten av Norrland. Jag var i Löberöd nära Hörby tidigare i år och såg syner med utslagna white trash som gjorde att jag trodde mig vara i Oklahoma eller något. Jag bor f ö i Kalmar.
Citera
2025-12-28, 15:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Det speglar väl Norrland rätt bra.

Du tycker det liknar Gävle?
Citera
2025-12-28, 15:32
Medlem
Korv-Bajss avatar
Ett rejält magplask av SVT!

Ingen homosexualitet!
Ingen transsexualitet!
Den enda normbrytande sexualiteten som visas är incest,
och som då framställs som något skamligt och negativt.
Den globala uppvärmningen förnekas genom att det ofta är snö på marken.
Det förekommer ett hämningslöst vedeldande som resulterar i omfattande koldioxidutsläpp.
Alla kör bensin- eller diesel-bilar. Ofta onödigt stora som skadar klimatet.
Ingen kör el-bil.
Det enda mångkulturella inslaget är en asiatisk kvinna i en undanskymd roll inom hemtjänsten.
SKÄMS SVT!

Med andra ord en av dom bättre serierna, om man nu nödvändigtvis ska titta på SVT.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2025-12-28 kl. 15:37.
Citera
2025-12-28, 15:40
Medlem
Har sett de två första avsnitten. Får se om jag ser de andra. Det är ju bara misär hela tiden, blir deprimerad av att kolla.
Citera
2025-12-28, 15:59
Medlem
Hade det inte varit julhelg skulle jag sluppit se ens trailern på ännu mer av slik SVT-dynga (men nu förstår jag vad alla andra matas med dagligen i sitt linjära TV-tittande). Det verkar som om SVT alltid kraftsamlar med så mycket kulturkrig som möjligt kring jul så vi ska förstå att vi är onda.
Citera
2025-12-28, 16:34
Moderator
MondoBizarros avatar
Hittade den här tråden, närde ett visst hopp om att Norrland fortfarande kunde prestera bra tv...och blev verkligen glatt överraskad.
Självklart Norénskt nattsvart emellanåt men eftersom jag ändå kunde känna igen personerna så kändes det ändå nära nog för att beröra.

Solklar 8/10.
Citera
2025-12-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Frank
Haha. Uppåt norra Skåne är det ofta mer av exotisk misär än i merparten av Norrland. Jag var i Löberöd nära Hörby tidigare i år och såg syner med utslagna white trash som gjorde att jag trodde mig vara i Oklahoma eller något. Jag bor f ö i Kalmar.
Intressant
Fler utflykts tips?
Citera
2025-12-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Jag tycker att huvudrollsinhaverskan är väldigt lik Inger Nilsson

I en scen ser hon precis ut som en lite äldre Pippi dock utan fräknar.
Citera
2025-12-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag for ner till min bror.

Det är korrekt svenska. De som arbetar där borde gå mindre värdegrundskurser och istället lära sig svenska språket.
.
Senast redigerad av Sjelvklart 2025-12-28 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in