Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 00:39
Medlem
dialektikers avatar
Alltså vad mycket den psyksjuka, läskiga mördaren i "När lammen tystnar" denna Vilma Andersson är. Hur fan kan man låta denna skräck till psyksjuka människa få vistas bland vanligt folk i samhället? Skräck att se henne på bilder och höra hur hon var.😱
Citera
Igår, 00:39
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Om hon inte hade haft musik i hörlurarna så hade hon kanske tidigare varskott vad som var i görningen och därför kunnat hinna fly undan gärningsmannen. Osäkert dock om hon hade musik eller dylikt på, även om hörlurarna påträffades. Hon borde inte heller ha anlänt till pendeltågstationen mitt i natten för att sedan ensam ta sig till fots till föräldrahemmet. Antingen borde hon ha anlänt tidigare på kvällen före kl 8-9, helst ännu tidigare, eller också sett till att bli hämtad av anhörig vid stationen (taxi inte säkert). Finns många och åter många liknande överfall och mord bakåt i tiden att jämföra med då det kvinnliga offret var ensamt då överfallet skedde och då tidpunkten var sent på kvällen eller på natten. För att inte tala om alla de som blir dödade i trafiken eller påkörda av tåg när de har musik i hörlurarna och inte hör den analkande faran.

Vilma borde inte varit vid en pendeltågsstation mitt i natten och väntat på ett offer.
Citera
Igår, 00:40
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej det tycker jag inte. Wilma och Vilma är inte samma namn. Klart stavningen har betydelse. Hade han velat ha samma namn som henne hade han såklart stavat det som henne.
Det kanske blir för uppenbart om stavningen blir exakt. Han kanske ville hålla denna fetisch lite hemlig...Det låter ju likadant i allafall.
Citera
Igår, 00:41
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Verkar ju som att han har CE körkort och det väger nog väldigt tungt på ett åkeri som behöver folk och detta missfoster har säkert lönebidrag med.

Verkar oklart hur mycket han har jobbat egentligen men iaf två av anställningarna verkar inte gått så värst bra och han kan ju varit timanställd i vissa fall.

Gillade LinkedIn recensionen han gjorde om sin egen insats hos en tidigare arbetsgivare.

Vad skeev han på recensionen ? Är nyfiken
Citera
Igår, 00:41
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej det tycker jag inte. Wilma och Vilma är inte samma namn. Klart stavningen har betydelse. Hade han velat ha samma namn som henne hade han såklart stavat det som henne.

Han är WT och har nog sämre koll på de olika bokstäverna. Även om han läst massa om brottet och samlat info i sin creepsamling så kan det ha WT-at ihop sig och blivit ett V vid ansökan...

Men jag vet inte vad jag tror om sammanträffandet. Att han satt i fängelse med Wilmas mördare lutar ju dock starkt åt att det har ett samband, eller?
Citera
Igår, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
spelar det någon roll?
tror knappast att en man blir svagare när han blir kvinna

Det är inte pga fysisk styrka jag undrade.
Citera
Igår, 00:44
Medlem
Hade ju varit klädsamt om tysslinge åkeri donera 100k tattarföretag anställer trans mördare
Citera
Igår, 00:45
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
https://www.tv4.se/artikel/3Jahuuetl54oXQSJWwgGcA/25-ariga-kvinnan-i-roenninge-misstaenks-ha-styckmoerdats
Men det här preciserar inte tiden för händelseförloppet i processen
Man behöver tänka in att flera saker sker parallellt
Citera
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det rör till det sanslöst mycket när personer kallar olika ställen för bostad. GMs bostad är okänd. Han hyrde en stuga. Kanske bara över jul. Polisen verkar ha hittat stugan först när de hade span på VA efter hans jobb.

Låter vettigt. Men då är väl bostaden den i Södertälje det skrivits om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
frågan jag ställer mig är . varför hade vilma skyddad identitet ?
pga sin brottshistorik ? pedofilkidnappare , skydd av staten (fifan)
Citera
Igår, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Han heter Robin Säbb-Hjerth. Det är namnet han ville fly från. Robin och hans mörka fantasier kommer dock alltid tillbaka.

Dom försvann nog aldrig
Citera
Igår, 00:49
Medlem
Kalliss avatar
Det måste finnas fler Robin/Vilma där ute som rättssamhället släppt löst mitt ibland oss!

Rättsvårdande måste nu frihetsberöva dom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in