Citat:
Ursprungligen postat av
tillyttermeravisso
Om hon inte hade haft musik i hörlurarna så hade hon kanske tidigare varskott vad som var i görningen och därför kunnat hinna fly undan gärningsmannen. Osäkert dock om hon hade musik eller dylikt på, även om hörlurarna påträffades. Hon borde inte heller ha anlänt till pendeltågstationen mitt i natten för att sedan ensam ta sig till fots till föräldrahemmet. Antingen borde hon ha anlänt tidigare på kvällen före kl 8-9, helst ännu tidigare, eller också sett till att bli hämtad av anhörig vid stationen (taxi inte säkert). Finns många och åter många liknande överfall och mord bakåt i tiden att jämföra med då det kvinnliga offret var ensamt då överfallet skedde och då tidpunkten var sent på kvällen eller på natten. För att inte tala om alla de som blir dödade i trafiken eller påkörda av tåg när de har musik i hörlurarna och inte hör den analkande faran.
Min gisses! Du är rätt provocerande dum. 🤦♀️ Du vet ju inte ens om hon lyssnade på musik… göra ett uttalande om vad hon borde ha gjort utan att ens ha en aning om vad hon gjort och inte gjort. Seriöst?
Menar du på allvar att kvinnor inte ska röra sig utomhus efter 8-9 på kvällen, eller till och med ännu tidigare… den där anhöriga som ska hämta, kan det vara en kvinna? Jag menar, hon ska väl inte heller röra sig ute på natten? Hur gör folk som arbetar sent eller har långt till jobbet, måste de också bli hämtade från jobbet av en man?
Och nu får man inte heller lyssna på musik för att det finns tåg i närheten. Hur menar du, att ett tåg skulle kunna köra upp på vägbanan genom vallen, staketet och diket upp på vägbanan. Vi kanske ska uppmana folk att inte ta tåg, inga tåg inga tågolyckor liksom.
Hur tänker du kring alla andra faror, det sker ju väldigt många drunkningsolycka på somrarna, ska vi förbjuda folk att bada också? För att inte tala om alla drunkningsolycka på vintern när folk rör sig på isar, det är bra många procentuellt fler än vad det är överfall som sker nattetid. Att röra sig på is är trots allt inte lika vanlig som att röra sig ute efter 20-tiden.
Vi kanske även ska uppmana folk att inte ta bilen, eftersom det sker bilolyckor, men det blir ju jobbigt, för vem ska då hämta alla dessa kvinnor på kvällar.
Nästa gång du får en snille idén och vill spekulera, använd inte ett tangentbord — folk kan få en hjärtinfarkt.