Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Samtidigt?

Ja jag tror det framkommit i tråden, men är inte helt säker, men båda satt iaf inlåsta på Salberga samtidigt
Citera
2025-12-31, 00:15
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alit
Det är ju bra. Ska bli intressant att se hur media uttrycker sig när det sker.

Det finns ytterligare en aspekt. Man har idag rätt att identifiera sig som vilken typ av könsidentitet man önskar - och det måste respekteras officiellt i samhället. Man kan vara en hon, han, hen, transan eller okönad osv.

Det innebär i praktiken att Vilma själv kan kräva av försvarare, åklagare, rätten i övrigt samt alla andra anställda av det offentliga, att de i alla handlingar och tilltal ska benämna Vilma med det pronomen Vilma själv önskar. Det gäller oavsett vilket kön som juridiskt just nu står i registret för Vilma.

Dessutom har Vilma rätt att ändra sig under processens gång. Vilma får också ändra sig flera gånger.
Vilma får även byta juridiskt kön fram och tillbaka flera gånger utan begränsning - det enda som krävs är en ny signerad ansökan på nätet.
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Precis, Sverige är väldigt extremt när det gäller kraven för att fälla en person för mord, finns MåNGA fall där GM blir dömd för exempelvis vapenbrott men inte för mord, trots att det är helt uppenbart vem som är mördaren.
Har suttit hela kvällen ock försökt förklara det för inavlade individer som inte fattar skillnaden på styrkande bevisning och "det fattar man ju att det är så det har gått till".

Har inte nått några större framgångar under kvällen men ibland lyser stjärnhimlen upp med nån enstaka som förstår att det som ser uppenbart solklart ut inte alls är det när det ska bevisas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
W.A blev mördad i Uddevalla. Du får kasta bra jävla långt om du ska nå dit med en sten från södra Stockholm

JAG bor ett stenkast från där W.A blev mördad. Hur långt kan du kasta en sten? 50 mil eller ett par meter? Är väl medveten om att mordet på henne skedde i Uddevalla.
Citera
2025-12-31, 00:16
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Jag själv var inne på samma spår: att varför tog dom inte honom direkt, men det var innan nyheten kom ut (ikväll) om att han varit på jobbet.

Det förklarade saken, och nån nämnde det som eventuellt motiv, men det var ännu inte publicerat varför polisen dröjde. (kankse dom läser här, och kände att dom får föklara sig?)

Så helt ute har du inte varit!
Vi hade rätt i att det var en fördröjning igripandet! Vi låg steget före media i den bemärkningen!

Ja men det finns klyftiga tankar om vad som kan vara svaret på dessa funderingar. Tack ni som svarat mig
Citera
2025-12-31, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Jag tror datumet kan betyda något också. Han verkar ju snöa in på samband. Finns det något extra makabert mord som inträffat den 26 december?

Ska försöka luska i datumet med andra mord!
Citera
2025-12-31, 00:17
Medlem
Jag fick för mig att Robin var född 1991. Då borde han/hon väl vara 34 år? Eller har jag läst fel i tidigare FUP gällande kidnappningförsöket?
Citera
2025-12-31, 00:18
Medlem
Men om en kvinna är spårlöst försvunnen fortfarande, då är det svårt med DNA-träff. Men jag tror inte han kan ha lyckats med det riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag har ingen aning. Men eftersom du frågar så svarar jag: Troligen inte.

-Dels för att han den första tiden efter fängelset varit under övervakning i samband med den villkorliga frigivningen.

-Dels för att man kan skönja att han haft en stabil tillvaro under de senaste åren med både arbete och sociala sammanhang.

-Efter att mordmisstankarna mot honom blivit kända så har media fullständigt basunerat ut information om honom samt intervjuer med arbetsgivare, bekanta, gamla klasskompisar osv. Trots detta har inga konkreta tips, rykten, spekulationer eller misstankar kommit upp där någon känt igen honom eller där man kopplat ihop honom med händelser som skett.

-Men framförallt för att hans DNA funnits i DNA-register sedan det första brottet - och att man aldrig fått någon DNA-träff på honom däremellan.
Citera
2025-12-31, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Om hon inte hade haft musik i hörlurarna så hade hon kanske tidigare varskott vad som var i görningen och därför kunnat hinna fly undan gärningsmannen. Osäkert dock om hon hade musik eller dylikt på, även om hörlurarna påträffades. Hon borde inte heller ha anlänt till pendeltågstationen mitt i natten för att sedan ensam ta sig till fots till föräldrahemmet. Antingen borde hon ha anlänt tidigare på kvällen före kl 8-9, helst ännu tidigare, eller också sett till att bli hämtad av anhörig vid stationen (taxi inte säkert). Finns många och åter många liknande överfall och mord bakåt i tiden att jämföra med då det kvinnliga offret var ensamt då överfallet skedde och då tidpunkten var sent på kvällen eller på natten. För att inte tala om alla de som blir dödade i trafiken eller påkörda av tåg när de har musik i hörlurarna och inte hör den analkande faran.
Min gisses! Du är rätt provocerande dum. 🤦‍♀️ Du vet ju inte ens om hon lyssnade på musik… göra ett uttalande om vad hon borde ha gjort utan att ens ha en aning om vad hon gjort och inte gjort. Seriöst?

Menar du på allvar att kvinnor inte ska röra sig utomhus efter 8-9 på kvällen, eller till och med ännu tidigare… den där anhöriga som ska hämta, kan det vara en kvinna? Jag menar, hon ska väl inte heller röra sig ute på natten? Hur gör folk som arbetar sent eller har långt till jobbet, måste de också bli hämtade från jobbet av en man?
Och nu får man inte heller lyssna på musik för att det finns tåg i närheten. Hur menar du, att ett tåg skulle kunna köra upp på vägbanan genom vallen, staketet och diket upp på vägbanan. Vi kanske ska uppmana folk att inte ta tåg, inga tåg inga tågolyckor liksom.

Hur tänker du kring alla andra faror, det sker ju väldigt många drunkningsolycka på somrarna, ska vi förbjuda folk att bada också? För att inte tala om alla drunkningsolycka på vintern när folk rör sig på isar, det är bra många procentuellt fler än vad det är överfall som sker nattetid. Att röra sig på is är trots allt inte lika vanlig som att röra sig ute efter 20-tiden.
Vi kanske även ska uppmana folk att inte ta bilen, eftersom det sker bilolyckor, men det blir ju jobbigt, för vem ska då hämta alla dessa kvinnor på kvällar.

Nästa gång du får en snille idén och vill spekulera, använd inte ett tangentbord — folk kan få en hjärtinfarkt.
Citera
2025-12-31, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Ska försöka luska i datumet med andra mord!

Med tanke på det tidigare kidnappningsförsöket så tvivlar jag att just den dagen har ett samband. han hittade ett mål den kvällen
Citera
2025-12-31, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Bättre vi inför en tredje variant

1. Sjuk dvs behöver vård
2. Fängelse (psykopater och andra)
3. Har du väldigt hög återfallsrisk men vi kan inte placera dig på ett bra sätt i 1 eller 2, du riskerar att snirkla dig ut mellan stolarna. Då hamnar du här. Jättesorgligt och tveksamt på många sätt men vi måste skydda oss. Kan ju ställa höga krav för denna varianten.
förevigt dömd att skriva på fb.

Ja det är också en variant.

Personen är inte dömd ännu varken i TR eller HR så vi får väl spekulera tills dessa kommer tillsammans med fup.

Kanske det bara blir för grovt gavfridsbrott, vem vet, inte jag.
Citera
2025-12-31, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Men om en kvinna är spårlöst försvunnen fortfarande, då är det svårt med DNA-träff. Men jag tror inte han kan ha lyckats med det riktigt.

Vilka/Hur hur många kvinnor är spårlöst försvunna då (…där man rimligen kan misstänka att brott begåtts)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in