Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
En granne sa den 28:e att stugan var avspärrad redan dagen innan (27:e)
Källa minns jag ej på rak arm.

Ja, tack!
Hittade det jag sökte. Beklagar eventuellt onödiga taggningen
Citera
2025-12-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Har läst tråden sen dag 1 och omöjligt att ens hinna med trådens tillväxthastighet då man bara läser men nyss gjorde jag misstaget att skriva också och då är man ju helt lost..

Så sorry om jag säger nåt som nån annan redan sagt.. men jag köpte lite innan att polisen satte span.. bevakade äcklets hus, inte vågade gå in för att man vet inte om My är någon annanstans och missar chansen att hitta henne (jag tror jag ändå att jag tycker det är fel, jämför Mengmördaren, de bröt väl in direkt när han tagit offer nr 2 och polisen visste var de var).

Men om den här idioten Vilma kör till jobbet... vad hindrar då polisen från att genast vända upp och ner på huset? Han har videokamera? Eller nåt som gör att han tar sitt liv på allt jobb och då missar man chansen att hitta My? Eller hur tänker polisen? Nej. Vid pågående dödligt våld ska man GENAST bryta in. Det vet man ju. Vad är definitionen exakt av PDV?

Jag tror faktiskt polisen gjort några misstag här..

Jag själv var inne på samma spår: att varför tog dom inte honom direkt, men det var innan nyheten kom ut (ikväll) om att han varit på jobbet.

Det förklarade saken, och nån nämnde det som eventuellt motiv, men det var ännu inte publicerat varför polisen dröjde. (kankse dom läser här, och kände att dom får föklara sig?)

Så helt ute har du inte varit!
Vi hade rätt i att det var en fördröjning igripandet! Vi låg steget före media i den bemärkningen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Ja jag tänkte på det direkt jag såg bilderna. Han ser ju otroligt udda ut, även som man. Men fick ett obehag när jag insåg att han förmodligen klär ut sig till en liten flicka.

Tycker det är otroligt obehagligt att han dessutom valt namnet V*lma. Bor ett stenkast ifrån där W.A blev mördad & tror absolut han tagit inspiration från T samt gjort ett medvetet med namnbytet. Tror detta var planerat, inte just offret men han hade garanterat planerat sitt mord innan.
Jag tror datumet kan betyda något också. Han verkar ju snöa in på samband. Finns det något extra makabert mord som inträffat den 26 december?
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ja jag tänkte på det direkt jag såg bilderna. Han ser ju otroligt udda ut, även som man. Men fick ett obehag när jag insåg att han förmodligen klär ut sig till en liten flicka.

Tycker det är otroligt obehagligt att han dessutom valt namnet V*lma. Bor ett stenkast ifrån där W.A blev mördad & tror absolut han tagit inspiration från T samt gjort ett medvetet med namnbytet. Tror detta var planerat, inte just offret men han hade garanterat planerat sitt mord innan.
W.A blev mördad i Uddevalla. Du får kasta bra jävla långt om du ska nå dit med en sten från södra Stockholm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alit
Det är ju bra. Ska bli intressant att se hur media uttrycker sig när det sker.
Ser du inga risker med att detta enkla sätt att byta juridiskt kön missbrukas? Att t ex en våldtäktsman byter juridiskt kön till kvinna för att hans dröm är att vara omgiven av kvinnor som han kan dregla över och göra livet otryggt för?
Citera
2025-12-31, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Bor inte i Rönninge så jag har inte koll, men snön kom Sön-Mån norr om Sthlm iallafall.

Noll snö i närområdet till Rönninge
Citera
2025-12-31, 00:05
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördaren kan väl ha gömt kvarlevor på fastigheten som man inte såg vid ett snabbt sök efter kvinnan, prioritet var ju att hitta henne vid liv?

Polisen hittade inte Wilmas huvud när de var i lägenheten.

Hon fanns inte vid eller i hans bostad, då var det kanske bra att man spanade på honom för att hitta kvinnan?
Exakt
Citera
2025-12-31, 00:07
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
En granne sa den 28:e att stugan var avspärrad redan dagen innan (27:e)
Källa minns jag ej på rak arm.
Citat:
Fastigheten som spärrades av under natten till söndagen hålls fortsatt avspärrad under måndagsförmiddagen.
https://www.lt.se/artikel/fortsatt-avsparrat-i-sodertalje-under-mandagen/
(Betalartikel)
Citera
2025-12-31, 00:08
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Ja han har suttit sedan 2002 och har nekats tidsbestämt straff.

Lika med Jackie Arklöv, han har väl inte heller fått sitt straff tidsbestämt?

Vi ska skyddas men hur? Du tycker livstid jag rättspsyk.

Bort ska denne Vilma Oavsett.

Bättre vi inför en tredje variant

1. Sjuk dvs behöver vård
2. Fängelse (psykopater och andra)
3. Har du väldigt hög återfallsrisk men vi kan inte placera dig på ett bra sätt i 1 eller 2, du riskerar att snirkla dig ut mellan stolarna. Då hamnar du här. Jättesorgligt och tveksamt på många sätt men vi måste skydda oss. Kan ju ställa höga krav för denna varianten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Numera går det blixtsnabbt att byta formellt juridiskt kön. Blir Vilma dömd till fängelse och inte rättspsyk kan Vilma välja att signera könsbytesformuläret vilken dag som helst - eller låta bli - beroende på vilken anstalt Vilma vill sitta på - med manliga medfångar eller med kvinnliga.

En som bytt juridisk kön är inte garanterad att placeras med de av samma kön. Det finns mycket som påverkar, så det du antyder om att Vilma kan välja var han vill hamna, stämmer inte. Kriminalvården har i en artikel utryckt sig så här:

"Efter ändring i Fängelselagen finns dock visst utrymme att frångå förbudet om att placera intagna av motsatt (juridiskt) kön tillsammans, t.ex. kan det bedömas lämpligt vid könsbyte och där det bedöms vara uppenbart olämpligt att placera utifrån det juridiska könet."

https://www.kriminalvardsmagasinet.se/nyheter/219723-transman-vill-flytta-till-kvinnofangelse/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
W.A blev mördad i Uddevalla. Du får kasta bra jävla långt om du ska nå dit med en sten från södra Stockholm
Fast vad har det med saken att göra? Information färdas inte längre med häst och vagn. Fallet W.A. blev rikskänt inkl. alla dess groteska detaljer.

GM måste åtminstone ha känt till fallet, sen låter jag det vara osagt om det var precis därför han valde det namnet. Som sagt, han valde inte samma stavning.
Citera
2025-12-31, 00:10
Medlem
Citat:

Han har garanterat tagit Vilma efter Vilma-mordet. Han har valt sig ett tjejnamn, men inte brytt sig om att byta kön juridiskt. Tyder på att namnet o ett flickutseende är det viktiga, ingen djupare övertygelse. Hade han hetat Höglund i efternamn hade han tagit Engla. Stackars Wilma Anderssons föräldrar som säkert också gör kopplingen. Deras dotter utnyttjas som död av ett pervo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in