Citat:
Ursprungligen postat av
Hanzel
Har läst tråden sen dag 1 och omöjligt att ens hinna med trådens tillväxthastighet då man bara läser men nyss gjorde jag misstaget att skriva också och då är man ju helt lost..
Så sorry om jag säger nåt som nån annan redan sagt.. men jag köpte lite innan att polisen satte span.. bevakade äcklets hus, inte vågade gå in för att man vet inte om My är någon annanstans och missar chansen att hitta henne (jag tror jag ändå att jag tycker det är fel, jämför Mengmördaren, de bröt väl in direkt när han tagit offer nr 2 och polisen visste var de var).
Men om den här idioten Vilma kör till jobbet... vad hindrar då polisen från att genast vända upp och ner på huset? Han har videokamera? Eller nåt som gör att han tar sitt liv på allt jobb och då missar man chansen att hitta My? Eller hur tänker polisen? Nej. Vid pågående dödligt våld ska man GENAST bryta in. Det vet man ju. Vad är definitionen exakt av PDV?
Jag tror faktiskt polisen gjort några misstag här..
Jag själv var inne på samma spår: att varför tog dom inte honom direkt, men det var innan nyheten kom ut (ikväll) om att han varit på jobbet.
Det förklarade saken, och nån nämnde det som eventuellt motiv, men det var ännu inte publicerat varför polisen dröjde. (kankse dom läser här, och kände att dom får föklara sig?)
Så helt ute har du inte varit!
Vi hade rätt i att det var en fördröjning igripandet! Vi låg steget före media i den bemärkningen!