Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 22:40
Medlem
SeanPenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsg2675
Vilma är lik med Buffalo Bill från filmen när lammen tystnar…

Tänkte också på det. Fatta vilken total jävla skräck den stackars tjejen måste ha känt när hon blev attackerade av den här snubben. Fy fan vad hemskt alltså
Citera
2025-12-30, 22:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Då kommer han sitta i fängelse med män då eller?
Ingen aning, hur långt är ett snöre?

Jag hoppas att det blir förvaring på rättspsykiatriska.
Fullpumpad med piller, individen är en fara för sin omgivning.
Citera
2025-12-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Pappan jobbade med budbil och mamman förtidspensionär enligt FUP från kidnappningsförsöket. Pappan jobbade i Älvsjö men kunde även jobba hemifrån ibland (enligt sonen) så vettefan va det var för yrke egentligen.

Kul, pappan hade väl intresse för polisbilar och flyg med?

Sen blev båda budbilschaufförer.
Citera
Medlem
Lillamypavifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Klart att ingen ska få misshandla/slå ihjäl personer som försöker kidnappa 10-åringar.

Det vore inhumant.

Alla förtjänar en femte chans.
Det är därför vi ger personer som Vilma skyddad identitet så att de kan få hålla på med sådant de gillar utan att bli störda.

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Till alla mindre begåvade människor som inte kan läsa de sammanställningar som finns fastnålade och på första sidan -

Den andra personen som greps blev avskriven alla misstankar och är släppt, sedan LÄNGE tillbaka!

Men varför greps han från första början?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Han verkar helt jävla iskall, han förmått detta på natten till 26 december (mördar och vem vet vad mer).

Sedan lägger han henne någonstans i huset och går och lägger sig för att sova och ställer klockan.

Sedan vaknar han, en död människa i hans hem, borstar tänderna, sminkar sig, äter frukost och går till jobbet.

Detta är en sjukt STÖRD människa.. Tror det kommer komma fram ännu sjukare saker..
Citera
2025-12-30, 22:42
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSKKLLIIHHJJKK
Alkoholdemens
Krävs rätt mycket för att bli alkoholdement i den åldern. Händer gissningsvis i Ryssland med ren Vodka. Du tror inte det är pga av blandmissbruk eftersom hon hade pillerberoende också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
För mig är det inte konstigt alls. Mina föräldrar hade aldrig kommit och hämtat mig i vuxen ålder om jag skulle gå 1 km från en tågstation på natten. Kanske att jag däremot hade ringt och pratat med någon under tiden om jag känt mig rädd. Men jag tror ju att detta var en sträcka hon gått hundratals gånger på natten och ett område hon upplevde som tryggt så hon var säkert inte orolig. Och inte heller hennes familj. Det är ju en vuxen person vi pratar om. Tror du hennes föräldrar varit med henne varje gång hon gått hem från krogen sedan hon flyttat hemifrån? Knappast. Då beter man väl sig inte plötsligt annorlunda när ens vuxna barn är hemma över jul? De tänkte väl att hon kan ta vara på sig själv. Varför skulle de börja följa henne till tåget och grejer? Det hade ju snarare varit onormalt. I varje fall skulle ingen i min familj agera så, kanske om jag ringt och bett om att få bli hämtad. Men då tror jag faktiskt de hade sagt ”men herregud, du får väl ta dig hem själv! Det är 1 km. Lugnt område. Låt oss sova nu.”

Hmm ok, är du möjligtvis en fullvuxen man då på 2 meter eller? Min familj är skit rädd om mig även om vi bor i bra områden eller på bättre adresser så spelar det noll roll i sammanhanget då galningar och människor som borde sitta inlåsta finns precis överallt ! Tycker även att man kanske borde vara extra rädda om varandra dessa tider då det händer sjuka saker konstant? Du och din familj läser inte nyheterna o så eller?
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Det här kommer nog uppröra en del men jag köper inte att han gjort detta ensam längre. Han är alltså en 56 kilos tanig liten späd transfjant som ser ut som att han knappt skulle orka övermanna en 10 åring. Han har redan misslyckats med att ens kidnappa ett barn rent fysiskt och aldrig lyckats med något större brott. My var 25 och inte extremt liten och hon såg inte svag ut heller. Skulle nästan säga att hon skulle kunna varit lika stark som GM med tanke på att hon ser lite större ut än en vanlig tjej. Jag tror något har hänt som hjälpt honom ta hand om henne, antingen en medhjälpare, en bilolycka, ett redskap måste han haft.

Det finns inte en chans att han övermannat henne, släpat kroppen själv i minusgrader och baxat in den i bilen på Rönninge station och sedan baxat ut och styckat den för hand. Jag tror bara inte på att han gör allt detta solo när jag ser hur späd det här avskrädet ser ut i ansikte och kropp.

Därtill har han alltså gått och jobbat i 8 timmar som ingenting efteråt? Han bör ha legat med extrem träningsverk efter överfallet + ev handgemäng + kroppleverans + styckning + nergrävning bör ha totalt utmattat honom om han ens nu klarat av det för att inte tala om eventuella egna skador av allt han gjort vilket inte är ovanligt. Efter allt det i mental och fysisk anstränging jobbar man inte dagen efter om man ser ut som en liten tanig 56 kilos tonårskille. Man har hjälp någonstans på vägen.
Senast redigerad av solstrålar 2025-12-30 kl. 22:46.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Också funderat på det.

GM har ju nästan garanterat tagit bilder på kroppen med tanke på hans tidigare sökhistorik.

Jag tror att när de väl lokaliserat gärningspersonen så har de antingen redan då kunnat bekräfta att My var avliden eller att My inte befann sig där gärningspersonen gjorde. Sannolikt det senare och därför ville de avvakta tills han ledde dem till My. Kan han ha kört runt med kvarlevorna i bilen hela dagen men avvaktat med att åka till skogen förrän det blev mörkt? Jag antar att när gärningsmannen var på jobbet så kan de ha sökt igenom huset och då kunnat konstatera att Mys kropp inte var i huset… om kroppen varit i huset hade de antagligen gripit honom innan han åkte till skogen. När han sedan åker till skogen och öppnar bakluckan för att lyfta ut kroppen har de antagligen gripit honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Han var på jobbet när polisen anhöll honom.
Jag misstänker att polisen var hemma hos honom för att se om My var fången men då istället såg liket samt därför bestämde sig för att avvakta för att samla bevis.
Låter iofs helt bisarrt att polisen skulle spana på honom medan han håller på med liket men de var antagligen desperata efter bevis.
Allt tyder på att de haft span på Robin medan han hållt på med liket efter jobbet.
Vi får hoppas att de fick tag på bevis i alla fall.

Det är ju faktiskt en möjlig teori. Kanske såg de inget lik men sådant som tydde på att en styckning ägt rum t ex. Men att kroppen saknades så de behövde följa honom lite till för att ha en chans att hitta henne? Utan kropp kan ju ett sådant här mord bli svårt att bevisa. Däremot tror jag inte att de skulle ha lämnat hennes kropp där! Absolut inte.
Citera
2025-12-30, 22:43
Medlem
cutepsychos avatar
I FUP från kidnappningsförsöket är väl en del skyddad som handlar om morsan? Jävligt nyfiken på vad det är. Eftersom Robin sagt att de försökt få hjälp från myndigheter men inte fått nån och det skapade frustration. Vad hände där hemma? Nått mer skumt än alkohol och tabletter måste väl morsan gjort….
Citera
2025-12-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypavift
Men varför greps han från första början?

Gick snack om att han var på fel plats vid fel tillfälle, och uppträdde väldigt nervöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in