Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 22:11
Medlem
Absolut INGET ont mot Mys familj, men varför mötte ingen henne när hon skulle gå den sträckan 01:30 helt ensam? Jag är äldre än My men mina syskon eller familj hade aldrig låtit mig promenera ensam mitt i natten.

Kan någon svara på detta?
Citera
2025-12-30, 22:11
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
det får tyvärr alla. Samtliga politiker och dommare i Sverige bara älskar pedofiler och våldtäktsmän. Annars hade detta ändrats för länge sen. Men ingen bryr sig, så länge de är skyddade som gjort brottet så är allt bra.

Klart att ingen ska få misshandla/slå ihjäl personer som försöker kidnappa 10-åringar.

Det vore inhumant.

Alla förtjänar en femte chans.
Det är därför vi ger personer som Vilma skyddad identitet så att de kan få hålla på med sådant de gillar utan att bli störda.
Citera
2025-12-30, 22:12
Medlem
”Vilma” Andersson!!!! Hur mycket skall aset kosta samhället??? Skicka dåren som kanonmat till Ukraina, så blir vi kvitt avskrädet. Vem f-n har avlat fram en sån dåre?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Tysslinge Åkeri AB är en av de.

Det är inte Tysslinge.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag ber till Gud (som jag inte ens tror på) att han får rättspsykiatrisk vård. För då kommer han aldrig släppas ut. I alla fall får han sitta längre där än i fängelse.

Hoppas han får fängelse i stället. Psykiatrisk vård innebär inte per automatik att han aldrig blir utsläppt. Barnflickan i Knutbyfallet dömdes ju till psykiatrisk vård och släpptes ut efter 7 år tror jag.

Livstids fängelse är livstid om han inte får straffet tidsbestämt senare. Och bedömer de honom som fortsatt farlig så får han inte sin livstidsdom tidsbestämd.

Som en annan har påpekat i tråden redan så innebär ju psykiatrisk vård att man befriar honom från ansvaret för mordet. Att han inte ses tillräckligt psykiskt frisk för att dömas till ett fängelsestraff.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Han är 26, får han livstid (18 år) och sitter hela perioden är han 44 när han kommer ut.

44 är ingen ålder, jag är snart 44 och känner mig samma som när jag var 26 (jag är dock fetare nu)

Han kommer komma ut och mörda igen

Han kommer säkerligen få sitta på rättspsyk under lång tid. De kommer inte släppa ut honom förrän de medicinerat sönder honom totalt, och han inte är sexuellt driftig och farlig längre. Typ när han är 60-70 år.
Citera
2025-12-30, 22:13
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandula
Tänkte på en sak - som nån kanske redan uppmärksammat - kring GM's nya namn. Vilma Andersson... så hette även styckmordsoffret i Uddevalla 2019. Dock stavades hennes namn med W. Och hennes kropp hittades aldrig, förutom huvudet som hittades hos pojkvännen. Det känns kusligt med detaljerna som kommer fram om Robin/Vilma. Hur han efter att ha frontalkrockat med en taxi hävdar att det var taxin som körde på fel körfält. Han kommer neka sig genom mordet.

Om du söker på ”Wilma” här i tråden så ser du att du knappast är ensam om detta (såhär x dagar efter brott). Även i media (Google) uppmärksammades detta med namnet på honom tämligen omgående, så ja, ”någon” hade visst redan uppmärksammat detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Det ska vara den senaste arbetsgivaren enligt tråden, ja.

Inte det bolaget som nämndes dock.
Citera
Medlem
Det känns som att GM:s motiv enbart är att väcka uppmärksamhet, trolla och bli kallad ”Sveriges grövsta mördare” eller ”Sveriges kändaste mördare".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man behöver ingen faktiskt omständighet för att mena att vi inte vet hur försvaret kommer att se ut, det är inte en spekulation.

Vet du hur försvaret kommer att se ut, utan att spekulera?
Du spekulerar i om det finns en annan gärningsman.

Sett till vad som framkommit så är det en spekulation som saknar grund i faktiska omständigheter. Det finns inget som tyder på att din spekulation skulle vara sann. Ny fakta kan dyka upp senare, absolut. Men det är att säga det självklara. Det bidrar absolut ingenting. Det är bara brus. Det är ointressant. Det finns faktiskt en regel för Kvalitet Framför Kvantitet här på Flashback.
Citera
2025-12-30, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Absolut INGET ont mot Mys familj, men varför mötte ingen henne när hon skulle gå den sträckan 01:30 helt ensam? Jag är äldre än My men mina syskon eller familj hade aldrig låtit mig promenera ensam mitt i natten.

Kan någon svara på detta?

Hon va ganska världsvan, bodde själv i Malmö av alla ställen, gå hem på natten som hon gjort tusen gånger där hon växt upp i lugna rönninge.

Hon hade redan bevisat att hon klarar sig själv, men ett sånt här brott är ovanligt
Citera
2025-12-30, 22:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Tror ni att hon våldtogs?
Inte med hans kuk men möjligtvis med föremål, äcklet tog nog en och en annan bild/filmade oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in